Bon Appétit!

Beskrivelse: 
  1. Students watch a short video clip (4 min.) and write down the polite phrases they can hear in the video.
  2. They create dialogues following the instruction, write them down and practise them afterwards.
  3. Students practise and improve some basic skills: listening, writing, talking.
  4. They focus on polite phrases and special vocabulary.
  1. Watch a video clip and write down the polite phrases used there.
  2. Write a dialogue between a waiter and two customers; follow the instruction. The task is individual. It has to be uploaded/handed in and it is assessed by a grade (see the criteria for assessment in the file)
  3. Follow-up activity: Practise a dialogue. Students practise dialogues in groups of 3; they can choose the best one out of 3 previously written dialogues or create a new one.

Lav måloppnåelse Kar 1 - 2

Middels måloppnåelse Kar 3 - 4

Høy måloppnåelse Kar 5 - 6

  • Få av kravene til innhold er oppfylt
  • Dialogen består av korte og enkle replikker som ikke alltid virker troverdige eller naturlige.
  • Språket er veldig enkelt og noe upresist og inneholder en del feilstaving og grammatikkfeil. Setningene er ofte ikke riktig oppbygd.
  • Dialogen har ikke et helt naturlig forløp.
  • Minst fire av kravene til innhold er oppfylt
  • Dialogen består av lengre og relativt fyldige replikker som for det meste virker troverdige og naturlige.
  • Språket er enkelt, men stort sett korrekt og naturlig, og har mange presise ord og uttrykk.
  • Det er relativt lite feilstaving og grammatikkfeil. Setningene er som regel riktig oppbygd.
  • Dialogen har et stort sett naturlig forløp.
  • Alle kravene til innhold er oppfylt
  • Dialogen består av lange og velformulerte replikker som virker troverdige og naturlige.
  • Språket er modent med korrekte ord og uttrykk og ord som binder dialogen godt sammen.
  • Det er svært lite feilstaving og grammatikkfeil Setningene er med få unntak riktig oppbygd.
  • Dialogen har et helt naturlig og troverdig forløp.

The task stimulates listening comprehension as well as writing and talking skills.

Mutual cooperation can give good results and make even very shy students participate in the follow - up activity.

Se tabellen over for vurdering av besvarelse.

PC, paper, pencil, the internet