Search page

Søket fant 14 resultater på 0.044 sekunder.

Søkeresultater

  1. Bilvoks

    Oppskrift på bilvoks.

    Nina Mari Wagner - 17.09.2013 20:26

  2. Grubletegning egne forbruksvalg

    grubletegning om egne forbruksvalg

    Solveig M Bergo Nielsen - 29.12.2013 16:42

  3. Grubletegning interessekonflikt

    grubletegning om interessekonflikt med utgangspunkt i klimatoppmøtet i Warszawa.

    Solveig M Bergo Nielsen - 29.12.2013 16:44

  4. Forsøk med solfangere

    Dette er et undervisningsopplegg som er rettet mot energi for fremtiden-delen i naturfaget der elevene får gjøre forsøk med solfangere.

    Opplegget skal gjøre forsøket mere interessant og fenge elevene ved å koble inn aktivitet på verkstedet i programfagstimene.

    Eirin Gjendemsjø - 14.10.2014 14:51

  5. FYR-undervisningsopplegg om solceller

    FYR-undervisningsopplegg om solceller

    Olav Marius Berg - 14.10.2014 14:59

  6. Tema bioenergi

    Tema bioenergi

    jocsc - 27.03.2014 13:11

  7. Knallgass

    Eg har her laga ei enkel oppskrift på korleis du som lærar kan lage knallgass som eit demonstrasjonsforsøk i naturfag. Dette passar til alle studieretningar - men eg brukar det mest på TIP, elektro og byggfag.

    oddsol - 29.08.2013 13:26

  8. Tema solceller

    Tema solceller

    jocsc - 27.03.2014 13:15

  9. Tema solfanger

    Tema solfanger

    jocsc - 27.03.2014 13:19

  10. FYR TIP Sveisegass

    Passer i liten lærerstyrt gruppe.

    Lage etyn, sette det i sammenheng med energityper, energikjeder og stoffgrupper/hydrokarboner.

    elloed - 27.03.2014 13:45

  11. Tverrfaglig om fordøyelsessystemet DH

    Eksempel tverrfaglig oppgave hvor oppgavene er spesifisert under hvert fag.

    lisema@vfk.no - 27.11.2014 15:15

  12. Påvisning av stivelse og proteiner i matvarer

    Labøvelse for påvisning av stivelse og proteiner i matvarer.

    irena@ostfoldfk.no - 02.01.2015 15:13

  13. Energiomsetning i løpet av et døgn. Arbeidsoppgave/øvelse

    Undervisnigsopplegg som går ut på å beregne hvor mye energi det er i maten vi spiser i løpet av et døgn. Her bruker vi programmet Mat på data. I tilegg må elevene beregne hvor mye energi de forbruker. Dette gjøres ved å fylle ut et skjema. I tillegg kontroleres dette ved å legge aktivitetene i løpet av et døgn inn i en aktivitetskalkulator. Her må elevene regne om fra kilokalorier (kcal) til kilojoule (kJ). Til slutt må elevene ta stilling til/drøfte om det er samsvar mellom "energi inn" og "energi ut".

    olali - 27.03.2014 13:24

  14. Grubletegning HMS - byggfag

    Liten tegning for å få elevene i gang med tankeprosessen om HMS og kosthold

    Laget av: Mette Kleive og Tove Gustafsson

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 13:50