Search page

Søket fant 9 resultater på 0.053 sekunder.

Søkeresultater

  1. Fagspråk

    Arbeid med fagspråk fra eget programfag

    Muntlig og skriftlig bruk av språket.

    Rollespill som viser hvordan fagspråket kan virke ekskluderende.

    Sluttproduktet kan være å skrive en tekst der eleven reflekterer over fagspråket innenfor programfaget.

    johhus - 14.11.2013 13:59

  2. SØKNAD og JOBBINTERVJU

    Elevene forberedes på å søke lærlingeplass. Dette opplegges kjøres i februar, samtidig som emnet er reelt for elevene.

    Det er et mål at eleven skal mestre å skrive et søknadsbrev og en CV med korrekt form og innhold.

    Eleven skal også bli forberedt på et eventuelt intervju i forbindelse med lærlingeplass eller jobb.

    johhus - 13.03.2014 11:20

  3. "I Urskogen", arbeid med novellesjangeren

    Tenkeskrivingsoppgaver og etterlesingsoppgaver i forbindelse med novella "I Urskogen" av Morten Harry Olsen. Etterlesingsoppgavene har et analytisk preg over seg.

    johhus - 13.01.2014 12:10

  4. Mitt framtidige yrke

    Elevene skal få innsikt i egen utdanning. Hvilke utdanningsmuligheter har de ved å gå valgte linje, hvilke muligheter har de på vg2? Hvor kan de bli lærlinger og hva innebærer lærlingetiden? Hvilke utviklingsmuligheter har de etter fagbrev angående videre utdanning og hvordan tror de at det valgte yrket vil se ut 20 eller 50 år fram i tid?

    Eksempel på elevtekst er vedlagt.

    johhus - 06.03.2014 05:59

  5. Rapport etter utplassering i bedrift

    Etter at elevene har vært utplassert i bedrift i 4 uker, ble de bedt om å skrive rapport om utplasseringen. Elevene fikk bruke loggføringen fra utplasseringsperioden som «bakteppe» for rapporten. I tillegg kunne de bruke hjemmesiden til bedriftene. Flere av elevene hadde vært utplassert ved samme bedrift og kunne bruke hverandre til en viss grad.

    johhus - 06.03.2014 06:12

  6. Myter og andre fortellinger

    Denne oppgaven er treleddet. Elevene skal a) få en forståelse for hva myter og fortellinger er, b) få skrivetrening ved at de leverer inn en artikkel om temaet, c) få en trening i å holde foredrag for en gruppe tilhørere (klassen) om den ene delen av den skriftlige oppgaven.

    johhus - 05.02.2014 15:08

  7. Instruksjon

    Elevene skal holde en muntlig instruksjon, og gjennom ulike tips gjennomføre oppgaven muntlig i klassen, eventuelt filmes og leveres på Itslearning eller annen læringsplattform.

    johhus - 16.01.2014 23:36

  8. Norske Deeyah

    Tekst: «Norske Deeyah!» av Shazia Sarwar (publisert på VG nett 04.10.13) http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10127044

    Forberedelser (lærer)

    - Lag ordsky av artikkelen på Wordle.net. evt. skriv ut

    - Skriv ut artikkelen ovenfor

    - Skriv ut bilder av Deeyah og Miley Cyrus

     

    johhus - 01.11.2013 12:57

  9. REKLAME – UNDERVISNINGSOPPLEGG TILPASSET ELEKTRO VG1

    NB! Reklamefilmene det lenkes til i dette opplegget ligger ikke på YouTube lenger. Den som ønsker å bruke denne ideen til undervisningsopplegg må finne egne reklamefilmer.

    Arbeid med reklame og reklamefilm. Bruke ulike læringsmetoder som både skaper variasjon i undervisningen, men også større læringsutbytte.

    johhus - 16.01.2014 23:21