Search page

Søket fant 11 resultater på 0.04 sekunder.

Søkeresultater

  1. Yrkesutøveren og helse, arbeidsstillinger

    Elevene skal observere og dokumentere egen og andres sitte- eller arbeidsstillinger.

    De skal deretter forklare hvordan man kan bedre sitte- eller arbeidsstilling og forklare hvordan dette kan påvirke helsen.

    Vedlegg inneholder konkrete oppgaver til elevene.

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 14:28

  2. Reklamefilm om miljø og gjenbruk

    PROSJEKTET: Lage en reklamefilm på mellom 30 og 60 sekunder med temaet miljø og gjenvinning.

    BESKRIVELSE AV REKLAMEFILMEN:

    Det skal lages en reklamefilm med temaet miljø og gjenvinning. Reklamefilmen skal rettes mot ungdom.

    Elevene tar utgangspunkt i brosjyrer lærer gir ut. Det kan være f.eks gjenvinning, resirkulering, gjenbruk m.m.

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 14:43

  3. NRK TV - Newton - 13.10.2013

    Hva skjer med kroppen hvis du bare spiser sjokolade? Vi tar en tidagers sjokoladekur for å finne svaret! Programleder: Line Jansrud.

    Tove Gustafsson - 05.11.2013 14:51

  4. Pant.no - Flåklypa - Resirkulasjon Totale

    Reodor Felgen forteller deg hvorfor du bør pante alt - alltid.

    Tove Gustafsson - 08.11.2013 12:37

  5. NRK TV - Newton - 16.10.2011 - fordøyelsen

    Kroppen vår er en slags fabrikk hvor mat og drikke blir til energi og bæsj. Energien gjør at vi lever, bæsjen havner i do. For at dette skal være mulig har vi en kjempesterk syre i magesekken. Den er så sterk at Selda må ha på vernebriller når hun skal teste den. Programleder: Selda Ekiz

    Tove Gustafsson - 05.11.2013 12:24

  6. Drage av resirkulert materiale

    Elevene skal lage en drage av materialer de finner hjemme, og som har vært brukt før. Målet med dragebyggingen, er at elevene selv skal ha produsert et produkt av gjenvinningsmaterialer før de planlegger en aktivitet. 

    Deretter skal elevene i helsefag lage en aktivitet for en selvvalgt gruppe, hvor hovedfokus er resirkulasjon og å bruke gjenbruksmaterialer. Om elevene velger å bruke drage eller lage en ny aktvitet er opp til dem.

    Tove Gustafsson - 29.10.2014 11:48

  7. Forbuksvalg og avfallshåndtering

    Elevene skal velge mellom ulike aktuelle, fremtidige, arbeidsplasser, eks apotek, hudpleiesalong, barnehage etc.

    Elevene skal velge å undersøke to av punktene for hvordan arbeidsplassen tar seg av:

    - Miljømerking

    - Spesialavfall

    - Renslighet/hygiene

    - Engangsemballasje

    - Avfallssortering

    - Mat (innkjøp - kasting, kortreist - langreist)

    Etter observasjon komme med tiltak/forslag til forbedring innenfor ett av områdene

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 11:10

  8. Hormontest av kosmetiskeprodukter

    Elevene tar med ulike kosmetiske produkter hjemmefra. Mobilapp brukes til å sjekke om produktene inneholder parabener og hormonhermere.

    Kan også koble til bærekraftig utvikling.

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 11:33

  9. Global interessekonflikt - CO2

    Læreren starter med å dele ut/vise grubletegningen i plenum. Elevenen diskuterer påstandene i grupper på 3-4.

    Elevene får deretter utlevert arket med flere påstander, og skal sortere disse etter hvor relevante de mener påstandene er i forhold til CO2.

    Elevene presenterer sine påstander. Hvordan disse legges frem, på poster, PowerPoint o.l, kan bestemmes i klassen.

    Tove Gustafsson - 05.02.2014 15:26

  10. Global interessekonflikt - mat- og vannkrise

    Lærer begynner med en grubletegning over mat- og vannkrisen, med 4 påstander, elevene diskuterer disse i grupper på 3-4 elever.

    Elevgruppene får deretter utlevert ulike utsagn/påstander, og de skal vurdere hvor stor påvirkning, om noen, de ulike utsagnene har på mat- og vannkrisen i verden. Elevene sorterer utsagnene i gruppene ingen påvirkning, noe påvirkning og stor påvirkning.

    Tove Gustafsson - 05.02.2014 15:42

  11. Grubletegning HMS - byggfag

    Liten tegning for å få elevene i gang med tankeprosessen om HMS og kosthold

    Laget av: Mette Kleive og Tove Gustafsson

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 13:50