Search page

Søket fant 11 resultater på 0.047 sekunder.

Søkeresultater

  1. Redesign

    På forhånd er det nødvendig at programfaglærer har gjennomgått emnet redesign og naturfaglærer har drøftet problemstillinger rundt temaet.

    Elevene skal uttrykke seg skriftlig ved å informere og drøfte temaet redesign.

    Sluttproduktet er en artikkel som (kan) vurderes med karakter.

    Laget av Linn Økland(norsklærer), Heidrun Framnes(programfaglærer), Ingunn Abrahamsen(programfaglærer), Bjarne Sørensen( naturfaglærer) og Eivind Rygh (naturfaglærer).

    Linn Økland - 03.12.2013 12:57

  2. Tverrfaglig om fordøyelsessystemet DH

    Eksempel tverrfaglig oppgave hvor oppgavene er spesifisert under hvert fag.

    lisema@vfk.no - 27.11.2014 15:15

  3. Ny garderobe

    Innhold:

    Redesign og omsøm av egen garderobe, der en vurdering av eget forbruksmønster inngår. I tillegg skal elevene sette opp budsjett, føre regnskap og utføre budsjettkontroll i Excel.

    Læringsmål:

    Vurdere eget forbruksmønster, beskrive prosessen fra idemyldring til ferdig produkt og gjøre kostnadsberegninger.

    Grunnleggende ferdigheter:

    Kunne gjøre beregninger og uttrykke seg skriftlig og muntlig.

    Sluttprodukt:

    Nytt antrekk og skriftlig innlevering i naturfag og matematikk.

    2810mjka - 23.10.2013 13:38

  4. Prosjekt Hudkrem

    I dette prosjektet blir det jobbet på tvers av flere fag (matematikk, engelsk, naturfag, norsk og programfag DH). Elevene får i oppdrag å produsere en hudkrem hvor sluttproduktet skal presenteres på en kreativ måte i krukke eller eske. Det må fastsettes en pris på produktet og det skal markedsføres i England. Hele prosessen skal dokumenteres i norsk.

    ragnhild.baglo - 11.03.2014 10:02

  5. Bygge høyeste tårn

    Bygge høyeste tårn av erter og tannpirkere.

    Forskerspiren: Utvikling av hypoteser og eksperimentering.

     

    bjarne.sorensen@skole.rogfk.no - 08.09.2015 11:23

  6. Sweatshop, episode 1

    3 norske ungdommer som skal prøve seg som tekstilarbeidere i Kambodsja.

    5 episoder à ca 13min.

    bjarne.sorensen@skole.rogfk.no - 13.10.2015 13:30

  7. FYR Tannkrem og plastemballasje

    Dette undervisningsopplegget tar for seg bevisstgjøring om forbruk og plast. Opplegget er ment å gi materialkunnskap og redskap for å være en reflektert forbruker og ikke minst designer.

     

    Cecilie Isaksen Eftedal - 21.12.2015 17:30

  8. Fremtidens klær

    Om noen år kan det hende du har på deg klær produsert ved hjelp av bakterier, eller klær som reparerer seg selv. Det enorme klesforbruket vårt tyner jordas ressurser, og nå leter forskere etter alternative tekstiler.

    bjarne.sorensen@skole.rogfk.no - 04.02.2016 12:32

  9. FYR- design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk

    Design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk.

    Sluttprodukt: et valgfritt ferdig sydd tekstilprodukt.

    cj@huldranloke.no - 01.03.2016 20:20

  10. Trådanalyse

    Sluttproduktet er utstilling som lages i programfagstimene.

    Beskrivelse og vurderingskriterier vedlagt. I dokumentet er der også forslag til relevante links.

    Filmserien Sweatshop(fra Aftenposten), er relevant å vise.

    Alle foto: Bjarne Sørensen
    Lisens: CC by-sa

    bjarne.sorensen@skole.rogfk.no - 27.04.2016 11:59

  11. Redesign av fordøyelsessystemet

    Elevene skal i grupper på 2-4 lage en tre-dimensjonal figur av fordøyelsessystemet ved bruk av søppel fra den lokale fyllinga. Her vektlegges kunstneriske virkemidler som form, farge og materiale.

    De skal også lage en skriftlig innlevering der de redegjør for hva som skjer med maten i de ulike delene av fordøyelsessystemet og hvilke funksjoner fordøyelseskjertlene har.

    Et tverrfaglig undervisningsopplegg der fagene naturfag, produksjon og kvalitet og dokumentasjon inngår.

    2810mjka - 24.10.2013 13:40