Search page

Søket fant 59 resultater på 0.048 sekunder.

Søkeresultater

  1. Hair Design: How to Receive, Advise and Treat a Client

    Elevene skal lære:

    • hvordan de tar imot en kunde på engelsk
    • sosiale fraser
    • faguttrykk som de trenger for å kommunisere med en kunde
    • å gi gode råd om frisyre
    • forklare i detalj hvordan de utfører oppgaven med å lage den valgte frisyren på engelsk

    Elevene bør jobbe 2 og 2.

    Jan Espen Andresen - 14.05.2013 12:20

  2. Jolly Good Fellows

    Students find out what typical British traits are. Then they make a list of typical Norwegian characteristics. Finally, they produce a poster and vote for the best one. Students work in groups of 4.

    Basic skills

    • Oral communication: listening and talking to peers
    • Digital skills: making a poster (photoshop)

    Tatjana Berg - 03.10.2013 10:25

  3. Visit a wiseman - work experience

    This is a lesson based on a cooperative learning structure from Spencer Kagan and Jette Stenlev. It is to be used after work experience for students to share and reflect on their experiences. It predominantly involves oral work but can also be completed with the group producing a short text.

    Bronia Hamilton - 15.10.2013 11:08

  4. Pottery project

    Tverrfaglig prosjekt. Keramikk og engelsk. Lesetrening av faglige tekster og muntlig presentasjon. Opplegget brukes i engelsk etter at elevene har hatt opplæring i Keramikk (4 uker) og lagte egne produkter. Klassen leser teksten « Before you begin a pottery project» om Hand Building Techniques og lærer faglige ord og uttrykk fra teksten. Elevene lager Power Point Presentasjoner hvor de presenterer en prosessbeskrivelse av sitt eget produkt på engelsk. Elevene framfører presentasjonene sine foran klassen (4-5 min) og både lytter til hverandre og stiller spørsmål.

    marinab - 13.05.2013 17:04

  5. The Golden Section

    Undervisningsopplegget er et tverrfaglig opplegg mellom engelsk og utdanningsprogrammet design- og håndtverk. Elevene skal kunne forklare hva det gyldne snitt er, forkomst i naturen og bruken i det virkelige liv. Sluttproduktet er ei veggavis som elevene laget individuelt eller smågrupper. Veggavisen presenteres muntlig for de andre i klassen.

    Lisbeth Andersland - 07.05.2013 15:32

  6. Beautify: Fashion Designer. Make a Brochure

    Students practise different basic skills. They also use Cooperative Learning techniques (placemat) to learn the vocabulary from their line of work.

    Students make a brochure by using Microsoft Publisher

    Tatjana Berg - 31.10.2013 20:29

  7. It`s All in the Hair: Hair Stylist. Make a Leaflet

    • Students make a leaflet by using Microsoft Publisher
    • Students practise different basic skills (reading, writing, talking, digital skills)
    • They also use Cooperative Learning techniques (placemat) to learn the vocabulary from their line of work

    Tatjana Berg - 05.11.2013 10:54

  8. Oral presentation on hairdressing

    Elevene arbeider med å definere og beskrive frisøryrket for så å presentere dette muntlig. Spørsmål som skal besvares er hva yrket går ut på, hvilke verktøy som trengs, hvilke personlige egenskaper som krevs, hvordan arbeidsmoralen bør være, samt hvilke sikkerhetstiltak som er nødvendige i en frisørsalong.

    Elevene jobber med grunnleggende ferdigheter som å lese, snakke, samt bruke digitale hjelpemidler.

    Annica Ellingsen - 07.11.2013 09:57

  9. Writing about your practice period

    Denne oppgaven gir elevene mulighet til å reflektere i etterkant av en praksisperiode. Oppgaven er en skriveøkt hvor elevene besvarer spørsmål om sine forhold med kolleger og kunder, hvilke utfordringer de har hatt, hva de har lært, og om perioden har bekreftet eller avkreftet deres valg av yrkesvei.

    Grunnleggende ferdigheter som jobbes med er skriving, samt bruk av digitale hjelpemidler om oppgaven skrives på PC.

    Læringsmål for økten er å øke vokabularet og språkferdighetene generelt, samt å kunne skrive om egen studieretning på engelsk.

    Annica Ellingsen - 07.11.2013 10:51

  10. Presentation of Art and Design Product

    Eleven velger ett produkt han/hun har laget i programfaget som presenteres muntlig og/eller skriftlig. Fokus på begrunnelse for valg av materiale, utstyr, farger. Beskrivelse av fremgangsmåte. Refleksjon rundt hva eleven synes om sitt produkt og hva som evt kunne vært gjort annerledes.

    Grunnleggende ferdigheter er lese, skrive, snakke og digitale ferdigheter.

    Ellen B Tuvsjøen - 07.11.2013 10:58

  11. Frisør (Tabatha's Salon Takeover) - vocabulary, costumer service, vocational English

    Frisør (Tabatha's Salon Takeover) - vocabulary, costumer service, vocational English

    Monica Opøien Stensrud - 11.11.2013 14:37

  12. Meet the Somalis - Including illustrated stories about Somalis in the UK

    Meet the Somalis is a collection of 14 illustrated stories depicting the real life experiences of Somalis in seven cities in Europe: Amsterdam, Copenhagen, Helsinki, Leicester, London, Malmo, and Oslo.

    Use the stories of those in Leicester or London to discuss social issues in the UK or simply use the texts as an alternative form of text to discuss. The story of the family in Oslo is rather poignant.

    Bronia Hamilton - 14.11.2013 09:41

  13. Word on the street | LearnEnglish | British Council | Art

    The link provides short video clips on the topic of Art.

    Each clip is followed by language lessons focusing on listening comprehension, grammar or vocabulary.

    Tatjana Berg - 19.11.2013 13:42

  14. Hair Design: Consultation and After Care

    Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på kundebehandling, konsultasjon med kunder i en frisørsalong og å kunne gi gode råd til kunden for å ta vare på frisyren. Hovedmålet for opplegget er at elevene skal tilegne seg fraser og uttrykk de trenger for å kunne kommunisere med kunder på engelsk om kundens ønsker og behov og å kunne gi relevant råd og veiledning til kunder i en frisørsalong, samt å bevisstgjøre frisørelever om noe av det som skal til for å lykkes i frisørfaget.

    Jan Espen Andresen - 03.12.2013 12:26

  15. Hair Design: Exceed Your Hair Clients Needs and They Will Be Loyal for Life

    Dette opplegget bygger på samme lest som: "Consultation and After Care".

    Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på hva frisører kan gjøre for å holde på kundene sine og få et godt rykte som profesjonell frisør. Gjennom arbeidet med teksten og opplegget skal elevene tilegne seg forståelse av hva som ligger i god kundebehandling og også tilegne seg et vokabular som gjør at de kan yte god kundebehandling på engelsk.

    Jan Espen Andresen - 03.12.2013 15:16

  16. A Hairdresser in the UK - Engelsk - NDLA

    Are you thinking of becoming a hairdresser when you are finished at school? This interview will give you an idea of what it is like to work as a hairdresser in England.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 13.01.2014 15:56

  17. A Weaverly Path - film

    A Weaverly Path offers an intimate, visually stunning portrait of Swiss-born tapestry weaver Silvia Heyden and captures the inner dialogue and meditations of an extraordinary artist in the moments of creation. The film follows Heyden during a year of weaving and reflection. Heyden creates works inspired by the Eno River in Durham, North Carolina and shares how nature, music, her Bauhaus influences, and her life experiences anchor and inform her weaving. Heyden is a 20th century modernist whose body of work redefines the art of modern tapestry.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 20:09

  18. The Secret Life of Art: art periods, interdisciplinary project in Design and Crafts

    Students have to collect and record information about different art periods; thus, they practise basic skills such as reading and writing. Working with different sources -primary and secondary- is imperative for the project. Each group makes one piece of clothing or collage to represent the art period (vocational education class)

    Tatjana Berg - 15.01.2014 10:08

  19. Child Labour in the Past: written communication (writing in FYR)

    The activity targets basic skills: writing, listening, speaking and IT literacy.

    Pupils use laptops with headphones to collect some materials from the Internet.  Afterwards the findings are discussed in small groups or pairs.

    The materials from the Internet should help write a letter (Written communication)

    Pupils change their identity by stepping into the shoes of a child from Victorian Britain and write a letter to a friend. The worksheet has  some questions to help pupils to write a successful letter.

    Tatjana Berg - 10.11.2014 18:58

  20. The Last Leaf by O`Henry (a short adaptation of the famous story, 18 min.)

    The short film can be complementary  in teaching The Last Leaf by O`Henry (the short story is published in Targets)

    The film has subtitles too.

    Tatjana Berg - 08.12.2014 20:32

Pages