Search page

Søket fant 99 resultater på 0.046 sekunder.

Søkeresultater

  1. Tools

    Læreren tar med ett verktøy/redskap per elev. Elevene forbereder en kort muntlig presentasjon av verktøy og bruksområde. Etter presentasjonene samles verktøyene inn og elevene får nytt verktøy etter trekning. Prosessen gjentas.

    Bjarne Skuggen - 14.05.2013 10:53

  2. Keep the Wheels Turning: Cycling in London

    Photo: Tatjana Berg. CC-by-nc-sa

    Pupils learn new vocabulary, watch and listen to a video clip from YouTube, prepare a short speech and write an instruction: How to Use Boris Bikes

    Tatjana Berg - 14.05.2013 11:12

  3. Computer components - How to build your own computer

    Skriveoppgåve der elevar på dataelektronikk skal kunne forklare datanmaskinkomponentar og korleis ein byggjer ei datamaskin.

    kribef - 14.05.2013 11:38

  4. Vehicle for Sale!

    Elever på TIP bruker mye tid på å studere annonser på finn.no. Nå skal de selv lage en annonse på engelsk, der de skal fremstille en bil/motorsykkel/moped til salgs. Annonsen lages som en sammensatt tekst, med faguttrykk om kjøretøy i teksten. Hvordan skal du best appellere til en potensiell kjøper, hvilke tekniske finesser skal fremheves ved ditt kjøretøy?

    Elevene skal så parvis svare telefonisk på hverandres annonser. Her får de praktisert 'telephone English'.

    karin.d.pettersen@fremmedspraksenteret.no - 14.05.2013 12:07

  5. Diagnostics Procedures on Fuel Consumption

    Elevene skal pusle sammen 6 setninger i forhold til en feilsøking av drivstofforbruk. Setningene representerer 6 steg i inspeksjonen, men er ikke i rett rekkefølge. Elevene skal sette stegene sammen til riktig rekkefølge.

    kirth060866 - 14.05.2013 12:28

  6. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  7. Work procedure

    Elevene skal lage prosedyrer for arbeidsoperasjoner på engelsk mens de er ute i praksis. Dette vil ende opp i både skriftlig og muntlig sluttprodukt som kan vurderes med karakter av både yrkesfaglærer og engelsklærer.

    Opplegget kan brukes på alle yrkesfaglige linjer.

    1306olto - 23.09.2013 15:24

  8. How To Build A Shed - Part 3 Building & Installing Rafters

    Shannon from http://www.house-improvements.com/shed shows you how to build a shed from start to finish. This video shows how to build the rafters for the roof.

    Torleif Sleveland - 15.10.2013 13:41

  9. Space tourism

    Video som handler om ny reiselivsnæring: romturisme

    Monica Nordeng - 10.09.2011 18:38

  10. Electrician's Tools - Drag and Drop

    Interaktiv oppgave om elektrikerverktøy

    Monica Nordeng - 12.09.2011 08:08

  11. Electricity and Electronics: Career Videos

    Lenken inneholder en rekke karrierevideoer til yrker innenfor fagområdet elektronikk. Har også tilhørende oppgaver.

    Monica Nordeng - 12.09.2011 09:29

  12. Animal, Plant and Bacterial Cells

    Interaktiv animasjon med spill og quiz som også kan brukes i undervisning om hygiene.

    Monica Nordeng - 12.09.2011 11:00

  13. Agriculture, Fishing, Forestry - Career Videos

    Lenke med en rekke videoer og tilhørende oppgaver knyttet til yrker innenfor landbruk og fiske.

    Monica Nordeng - 12.09.2011 11:14

  14. Theme Travel in the UK - Service and transport

    Elevene skal bruke relevant informasjon på internett til å lage og presentere en temareise til et land/sted i UK. Elevene skal lage en brosjyre på engelsk ved hjelp av programmet Publisher (Office-pakken). Brosjyren og opplysninger om markedsføringsidè og økonomiske beregninger skal inngå i presentasjonen. Opplegget øver både skriftlige, muntlige, kommunikative, digitale og matematiske ferdigheter.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 16.11.2012 12:15

  15. Pressure in liquids

    An interactive course using simulators, multiple choice questions, video and audio.

    • Investigate how pressure changes in liquids.
    • Discover how to change pressure.
    • Learn technical English related to liquids and pressure.

    Allow about three hours to complete the tasks. Take the time needed to understand both the technical English and the physical phenomenon.

    bitjungle - 06.02.2013 16:44

  16. Where Shit Happens

    Dette opplegget er basert på et prosjekt der elevene bygde en utedo, men kan knyttes til hvilket som helst produkt. Opplegget kan gjøres helt eller delvis. Elevene vil jobbe med ordinnlæring, muntlig aktivitet både på verksted og i form av presentasjoner og tekst. Grunnleggende ferdigheter som å lese, regne, snakke og skrive blir berørt. Jobber enten individuelt eller i grupper. Det er flere sluttprodukter i dette prosjektet: PowerPoint-presentasjon; muntlig presentasjon; materialsliste; salgsprospekt; brev med materialsbestilling til engelsk/amerikansk materialsleverandør.

    0904arst - 13.05.2013 16:49

  17. A simple electric circuit exercise

    Oppgåve der elevane skriv / reknar ut fakta om ein enkel straumkrins. Enkel bruk av Ohms lov.

    Roger Jan Støyva - 01.05.2013 19:19

  18. Some Basic Online Electricity Activities

    Samling av aktivitetar for elektrofag på engelsk. Mange interaktive øvingar og modellar.

    Roger Jan Støyva - 28.04.2013 07:59

  19. Open pit mining

    Elevene leser tekster om ulike typer dagbrudd og nødvendig utstyr for å drifte disse. De jobber i grupper og lager en presentasjon som fokuserer på en type drift. Opplegget tar omlag 6 skoletimer.

    Læringsmål:

    Martin Almaas - 31.10.2013 11:34

  20. Hjelp skoleungdom i et annet land!

    Innledning:

    Gruppen skal starte en veldedig organisasjon hvor formålet er å hjelpe skoleungdom i en bestemt skole i et bestemt land (søsterklasse) med skolemateriell.

    Oppgave:

    1. Etabler kontakt med aktuell skole/klasse for å kartlegge behov

    2. Lag en plan for anskaffelse av aktuelt materiale

    3. Lag en plan for forsendelse av aktuelt materiale

    4. Lag en kostnadsoversikt

    5. Lag en finansieringsplan

    6. Forbered en presentasjon for aktuelle sponsorer/aktører

    7. Gjennomfør presentasjonen

    25096902 - 30.01.2014 14:37

Pages