Search page

Søket fant 25 resultater på 0.042 sekunder.

Søkeresultater

  1. Word Search Puzzles

    Ei nettside som har mange word puzzles (nokre har mange ord, andre færre). Mange av puslekryssa er relaterte til generelle engelskspråklege tema, men mange er også nyttige innanfor yrkesretta engelsk (t.d. Computer Jargon, Tools, Restaurant etc.). Det er løysingsforslag til alle puslekryssa. Skroll ned på sida, og finn det du treng!

    kribef - 31.07.2013 10:22

  2. Visit a wiseman - work experience

    This is a lesson based on a cooperative learning structure from Spencer Kagan and Jette Stenlev. It is to be used after work experience for students to share and reflect on their experiences. It predominantly involves oral work but can also be completed with the group producing a short text.

    Bronia Hamilton - 15.10.2013 11:08

  3. Reklameprosjekt med utgangspunkt i egen elevbedrift

    Elevene skal ta utgangspunkt i sin elevbedrift. Med bakgrunn i teorikapitlet om reklame i læreboka skal de produsere reklamemateriell, henholdsvis en plakat og en brosjyre.

    Når reklamemateriellet foreligger, skal de skrive to dokument, en virkemiddelanalyse hvor de analyserer og reflekterer over utarbeidelsen og effekten av materiellet og et markedsstrategidokument.

    Fokus for opplegget er kreativ utfoldelse og teoriforankret arbeid innenfor programfaget Kommunikasjon og Service.

    bjorgk - 13.05.2013 15:10

  4. En pakkereise - Reiseliv

    Yrkesdifferensiert oppgave

    Her følger undervisningsopplegg og selve oppgaven

    mette.larsen6@gmail.com - 02.12.2014 15:59

  5. BBC Learning English | Talking business

    Her kan du få tips til hvordan du skal håndtere ulike situasjoner i arbeidslivet.

    siwaina - 14.05.2013 12:55

  6. Working at a Hostel - Interview - NDLA

    In this interview you meet Iain MacKinnon. He is the owner and general manager of Brodies hostel in Edinburgh, Scotland. Here he gives an account of what his job consists of and the challenges he meets as a manager. His staff comes from all over the world. Mostly they are young people staying for a while to get international experience, improve their language and earn money. Listen to the interview to get an impression of what it is like to work in a hostel. Different tasks about the topic are included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 02.04.2013 10:04

  7. Yellow Cab - Engelsk - NDLA

    In New York around 215 million people use a yellow cab every year. There are also a lot of pirate taxis, but the yellow ones are the only ones that you can legally hail on the street. Think of some films you have seen where the New York taxis have appeared. What is your impression of these vehicles and the drivers? Interview, role play and tasks included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 02.04.2013 10:46

  8. Meet a Concierge - NDLA

    Would you like to work as a concierge? If you listen to this interview recorded at a hotel at Times Square, you will get an idea about what a concierge is and what he/she does. Different tasks about the topic are included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 02.04.2013 10:19

  9. A Gondolier in Venice - NDLA

    Roberto is a gondolier in Venice, Italy. Roberto's profession goes back to the 1300s. As a fourth generation gondolier he carries on a family tradition. What is it like to be a gondolier on the canals in Venice? What is it like to live and work in a place that attracts more than 15 million tourists every year. In this interview Roberto gives us some answers. Different tasks and activities are included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 02.04.2013 17:07

  10. Working as a Flight Attendant - NDLA

    Flight attendants are also known as cabin crew and are employed to look after passengers on an aircraft. From your own experience, what does a flight attendant’s job consist of? What kind of training do you think they require? An interview and different tasks and activities are included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 02.04.2013 17:12

  11. Kommunikasjon i servitøryrket - NDLA

    Video om viktigheten av god kommunikasjon i servitøryrket og hva som kjennetegner denne kommunikasjonen.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 19.04.2013 09:26

  12. The Sales Clerk

    Undervisningsopplegget er ment å trene elevene i muntlig kommunikasjon knyttet til kjøp og salg. Dette opplegget krever lite utstyr, men noe forberedelser knyttet til useful phrases og situasjonstilpasset språk. På Youtube finnes det flere snutter som viser "good customer service".

    Læringsmål: Styrke ordforråd og situasjonstilpasset språk knyttet til fremtidig yrke.

     

     

    anch0604 - 11.09.2013 15:19

  13. Consensus Placemat - Customer Service Case Studies

    Students will read a case study situation and each write down how they would respond step by step. They must then each share their response and come to a consensus as a group about the best way to respond.

    This can be repeated with several different case studies and the responses then shared again as a class.

    Bronia Hamilton - 15.10.2013 13:54

  14. Instruksjonsfilm Service og samferdsel vg1 norsk

    Instruksjonsprosjekt med film som resultat for norsk vg1 Service og samferdsel. gjennomført høsten 2014. Knyttet til temaet Den gode fagarbeider, med fokus på holdninger, væremåte, kommunikasjon og språkbruk i arbeidslivet. Vurdering - måloppnåelse. Egenvurdering + hverandrerespons. 

    Instruksjonsprosjekt 1SSA

    Hvorfor: Tilpasse språk og uttrykksformer til situasjonen og trene på presis og tydelig muntlig formidling

    Arbeidsform: arbeider i par/smågrupper

    andrea.singstad@ntfk.no - 11.03.2015 14:48

  15. Booking av hotellrom

    Forutsetning før opplegget gjennomføres. Gjennomgang av:

    - høflighetsfraser

    - service/kundebehandling

    - personlig kommunikasjon

    - hvilke informasjonsoppgaver en hotellresepsjonist har

     

    Rollespill:

    2-4 personer, hvorav 1 resepsjonist, 1-2 kunder,evt. en lytter. 

    Oppgave: Engelsktalende turister som trenger rom for natten. Gjennomføre samtale og booking.

    Presentasjon for klassen.

    Opplegget gjennomføres i løpet av 2 skoletimer.

    alfhild.kristensen@gmail.com - 24.04.2015 11:07

  16. IKEA - skriv en rapport etter bedriftsbesøk

    I norskfaget skal elevene skrive en rapport fra besøket sitt på IKEA. I service og samferdsel, kommunikasjon og service, skal elevene skrive en tekst der de beskriver service-rutinene til IKEA.

    linnmageroy@hotmail.com - 27.05.2015 14:26

  17. Presentere ungdomsbedrift

     

    Lisens: CC-by-nc-sa, foto: Espen S Hoen, vg, Scanpix/NTB

    Elevene skal presentere ungdomsbedriften og skolen i møte med besøk av elever fra Russland og Frankrike. Klassen er vertskap for de andre utenlandske elever, skal ta imot dem, presentere sin UB og legge til rette for en hyggelig sosial setting hvor elevene skal oppleve å bli kjent med hverandre.

    0904arst - 14.05.2013 11:14

  18. What is good service?

    Elevene skal diskutere hva de opplever er god service når de er på hotell. Etterpå skal de se et youtube-klipp som omhandler noe av dette. Deretter skal de svare på noen spørsmål knyttet til Youtube-klippet.

    siwaina - 14.05.2013 11:56

  19. Tverrfaglig dag på kjøpesenteret

    "Fagdag" der elevene på Service og samferdsel besøker et kjøpesenter. Der dokumenterer de og svarer på en rekke oppgaver. De skal også handle inn til en lunsj, og tilbrede lunsjen for en gruppe andre elever. Opplegget tar med seg læreplanmål fra fellesfagene norsk og naturfag, men kan lett også inkludere andre fellesfag. Formell vurdering i norsk og naturfag. 

    Grunnleggende ferdigheter som berøres:

    - Muntlige ferdigheter: forberede/utføre/bearbeide, finne

    - Digitale ferdigheter: tilegne/behandle, produsere/bearbeide, kommunisere

    Hildegunn Moland - 12.11.2014 15:19

  20. Eg er omvisaren dykkar i dag!

    Elevane jobbar tverrfagleg med å førebu ei omvising av ein attraksjon/sjåverdigheit i nærområdet for ei turistgruppe. Elevane jobbar med grunnleggjande ferdigheiter både i programfag, engelsk og norsk, samt konkrete læreplanmål i dei ulike faga. Elevane jobbar i grupper med å løyse oppgåva. Målet er å gi elevane øving i å planlegge og gjennomføre ei omvising for ei turistgruppe, og øve på kommunikasjon. Sluttproduktet vil vere ei reell omvising på engelsk, med tospråkleg brosjyre om attraksjonen/sjåverdigheiten samt blogginnlegg med evaluering og eigenvurdering.

    kribef - 10.06.2014 14:40

Pages