Search page

Søket fant 7 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Redesign

    På forhånd er det nødvendig at programfaglærer har gjennomgått emnet redesign og naturfaglærer har drøftet problemstillinger rundt temaet.

    Elevene skal uttrykke seg skriftlig ved å informere og drøfte temaet redesign.

    Sluttproduktet er en artikkel som (kan) vurderes med karakter.

    Laget av Linn Økland(norsklærer), Heidrun Framnes(programfaglærer), Ingunn Abrahamsen(programfaglærer), Bjarne Sørensen( naturfaglærer) og Eivind Rygh (naturfaglærer).

    Linn Økland - 03.12.2013 12:57

  2. Vitaminbrosjyre: FYR-oppgave med norsk, naturfag og kosthold og livsstil

    Mål for oppgaven er at eleven skal kunne lage en informativ og faglig korrekt brosjyre om ulike vitaminer.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 10.12.2014 17:21

  3. Riktig arbeidsteknikk og arbeidsstillinger - ergonomi

    Lære å bruke riktig arbeidsteknikker og gode arbeidsstillinger samt kunne gjøre greie for sammenheng mellom ergonomi og helse.

    3 x 4 timer til rådighet.
    Norsklærer, naturfaglærer og helsefag.
    Stasjonsopplæring, kjøkken, PTF.

    Kunnskapsmål

    • Du skal kunne forklare ryggens anatomi og vurdere hvorfor man kan få belastningslidelser.
    • Du skal kunne forklare hva en artikkel er og hvordan et intervju skal legges opp.
    • Du skal kunne gjøre rede for en sunn livsstil

    Ferdighetsmål

    hanneberitost2002@gmail.com - 10.12.2014 19:32

  4. Prosjekt Hudkrem

    I dette prosjektet blir det jobbet på tvers av flere fag (matematikk, engelsk, naturfag, norsk og programfag DH). Elevene får i oppdrag å produsere en hudkrem hvor sluttproduktet skal presenteres på en kreativ måte i krukke eller eske. Det må fastsettes en pris på produktet og det skal markedsføres i England. Hele prosessen skal dokumenteres i norsk.

    ragnhild.baglo - 11.03.2014 10:02

  5. Tverrfaglig dag på kjøpesenteret

    "Fagdag" der elevene på Service og samferdsel besøker et kjøpesenter. Der dokumenterer de og svarer på en rekke oppgaver. De skal også handle inn til en lunsj, og tilbrede lunsjen for en gruppe andre elever. Opplegget tar med seg læreplanmål fra fellesfagene norsk og naturfag, men kan lett også inkludere andre fellesfag. Formell vurdering i norsk og naturfag. 

    Grunnleggende ferdigheter som berøres:

    - Muntlige ferdigheter: forberede/utføre/bearbeide, finne

    - Digitale ferdigheter: tilegne/behandle, produsere/bearbeide, kommunisere

    Hildegunn Moland - 12.11.2014 15:19

  6. Tverrfaglig arbeid med motorblokk

    Tverrfaglig samarbeid med engelsk, norsk, matematikk og naturfag med utgangspunkt i tekniske tjenester Vg1, TIP.

    Læringsmål fra alle nevnte fag. Muntlige og skriftlige øvelser og vurdering.

    Lærer Michelle Weme - 19.02.2014 14:20

  7. Sukkermonsen

    Elevene undersøker hvilke matvarer som finnes i skolekantina. Elevene lager video med forslag til nye matretter.

    Læringsmål

    rora0708 - 04.02.2014 10:01