Search page

Søket fant 4 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Økologiske produkter og forbruksvalg

    Elevene får kunnskap om hva økologiske produkter er og hvordan økologiske produkter kan bidra til et bærekraftig forbruksmønster. Dette skal øke elevenes bevissthet rundt egne forbruksvalg av økologiske matvarer.

    Elevene skal se på utvalgte økologiske matvarer og vurdere disse i forhold til markedsføring og salg. Dette gjøres ved at elevene besøker en eller flere nærbutikker og ser på produktplassering og prisfastsettelse.

    elinj - 11.12.2013 12:09

  2. Hold i torsken

    Elevene skal vurdere forskjellige transportalternativer for frakt av et produkt fra A til B, i et opplegg om bærekraftig utvikling og transport. Vi har laget et konkret eksempel med Lofoten fiskekaker som skal fraktes fra produksjonsstedet/fabrikken på Leknes til Grimstad hvor fiskekakene skal selges i butikk. Eksempelet kan justeres til lokale forhold og/eller relevante produkter.

    marlun - 02.12.2015 12:26

  3. Markedsføring og produksjon av krem og leppepomade

    Dette er en videreutvikling av undervisningsopplegget «Produksjon og markedsføring av kosmetiske produkter». http://fyr.ndla.no/nb/teachingprogramme/7144

    Tverrfaglig prosjekt på VG1 i alle programfag på service og samferdsel og naturfag.

    Lærer har i forkant av prosjektet gjennomgått læreplanmålet i Ernæring og helse med fokus på kosmetikk og hovedbestanddeler i kosmetiske produkter.

    Oppskrifter og forslag til hvor utstyret kan kjøpes ligger som vedlegg.

    eunikers - 09.02.2016 09:31

  4. Forbruksvalg sjokolade

    Dette er en videreutvikling av undervisningsopplegget "Hvillken sjokolade skal vi velge" presentert av naturfagssenteret: http://www.udir.no/contentassets/ce1ee4f32f564348b9b30fb20715e43a/barekraftnaturbruknaturfag-m.korsager.pdf

     

    Tverrfaglig prosjekt på vg1 i programfagene Planlegging og kommunikasjon og service og naturfag.

    Temaer for oppgaven er sjokolade med fokus på produksjonsmetode, næringsinnhold, pris, smak og merkevareprofilering

    eunikers - 10.06.2016 17:05