Search page

Søket fant 14 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Kontorfaglig kommunikasjon; ulike typer formelle brev

    Undervisningsopplegget skal gi elever trening i ulike skriveroller tilknyttet kontorfaglig arbeid. De skal lære å skrive ulike typer formelle brev.

    Her utfordres elevene ift skriftlig formell kommunikasjon i forespørsler, tilbudsbrev, bestillingsbrev, ordrebekreftelse og reklamasjonsbrev.

    I denne sammenheng vektlegges krav til tekstenes form, fokus (innhold) og formål for å øke elevenes bevissthet om rammene rundt målrettet kommunikasjon.

    bjorgk - 14.05.2013 10:05

  2. Svinn og kriminalitet

    Sikkerhetsfaget, økonomi, norsk og samfunnsfag. Dette opplegget inkluderer også faget samfunnsfag. Vi har valgt å ta med kompetansemål:

    • Analysere omfanget av ulike former for kriminalitet og overgrep og drøfte hvordan slike handlinger kan forebygges, og hvordan rettsstaten fungerer (udir)

    Turid V. Tveiten - 30.01.2014 14:31

  3. Tverrfaglig oppgave i regnskap og norsk

    Se side 1 i oppgaven

    elevene leser , skriver og bruker regneark for å løse oppgaven

    mette.larsen6@gmail.com - 02.12.2014 15:48

  4. En pakkereise - Reiseliv

    Yrkesdifferensiert oppgave

    Her følger undervisningsopplegg og selve oppgaven

    mette.larsen6@gmail.com - 02.12.2014 15:59

  5. Informasjonsbrosjyre om brukernes rettigheter

    Tverrfaglig undervisningsopplegg i norsk og salg- og servicefag som kan brukes på både Vg1- og Vg2 nivå.

    tonjes - 18.12.2013 10:57

  6. Salgsbrev på engelsk/norsk

    Elevene har i oppgave å kontakte en kunde i England/ Norge med et konktet tilbud på ??? (produktet kan hver enkelt lærer tilpasse)

    Hilde Hansen Aanerud - 30.01.2014 13:44

  7. Instruksjonsfilm Service og samferdsel vg1 norsk

    Instruksjonsprosjekt med film som resultat for norsk vg1 Service og samferdsel. gjennomført høsten 2014. Knyttet til temaet Den gode fagarbeider, med fokus på holdninger, væremåte, kommunikasjon og språkbruk i arbeidslivet. Vurdering - måloppnåelse. Egenvurdering + hverandrerespons. 

    Instruksjonsprosjekt 1SSA

    Hvorfor: Tilpasse språk og uttrykksformer til situasjonen og trene på presis og tydelig muntlig formidling

    Arbeidsform: arbeider i par/smågrupper

    andrea.singstad@ntfk.no - 11.03.2015 14:48

  8. IKEA - skriv en rapport etter bedriftsbesøk

    I norskfaget skal elevene skrive en rapport fra besøket sitt på IKEA. I service og samferdsel, kommunikasjon og service, skal elevene skrive en tekst der de beskriver service-rutinene til IKEA.

    linnmageroy@hotmail.com - 27.05.2015 14:26

  9. Eg er omvisaren dykkar i dag!

    Elevane jobbar tverrfagleg med å førebu ei omvising av ein attraksjon/sjåverdigheit i nærområdet for ei turistgruppe. Elevane jobbar med grunnleggjande ferdigheiter både i programfag, engelsk og norsk, samt konkrete læreplanmål i dei ulike faga. Elevane jobbar i grupper med å løyse oppgåva. Målet er å gi elevane øving i å planlegge og gjennomføre ei omvising for ei turistgruppe, og øve på kommunikasjon. Sluttproduktet vil vere ei reell omvising på engelsk, med tospråkleg brosjyre om attraksjonen/sjåverdigheiten samt blogginnlegg med evaluering og eigenvurdering.

    kribef - 10.06.2014 14:40

  10. Newsletter - Nyhetsbrev

    I dette undervisningsopplegget skal det lages et nyhetsbrev. Definer målgruppen for et nyhetsbrev. Det kan være: business to business, kunder, intern kommunikasjon. Det kan gjøres på både engelsk og norsk i samarbeid med service og samferdsel.

    nilsenandreasb@gmail.com - 10.06.2016 15:48

  11. Praksisrapport

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er utarbeidelsen av en praksisrapport. Elevene får utdelt kriterier for hva rapporten skal inneholde, samt informasjon om logg og refleksjonsnotat som er sentrale deler av arbeidet med rapporten. Elevene skal også holde en muntlig framføring ved hjelp av PowerPoint som en del av dette arbeidet. Kriterier for vurdering av rapport og muntlig framføring deles ut i forkant av arbeidet (se ressurser for vedlegg).

    Målgruppe

    Tverrfaglig samarbeid i norsk og service- og samferdsel

    Cecilie Isaksen Eftedal - 03.12.2012 09:09

  12. Kundeservice i et kjøpesenter

    Utgangspunktet for undervisningsopplegget er en faglig ekskursjon til et kjøpesenter. Noen av målene knyttet til ekskursjonen er blant annet å observere servicenivået i forretningene, å oppleve hvordan en kunde tas i mot ved første møte og å se hvordan begrepene i programfagene benyttes i yrkenes praksis. Elevene skal samle informasjon til egen skriving gjennom observasjon og dette skal danne grunnlaget for en rapport.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 09.12.2012 11:29

  13. Rapport om sikkerhet

    Presentasjon

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er en en studietur til Skagen med Color Line. Elevene har fått i oppdrag å undersøke sikkerhet og sikkerhetstiltak på Color Line, samt foreta en risikoanalyse på bakgrunn av tre uønskede hendelser på ferja. De har også fått utdelt en spørsmålsguide til hjelp i dette arbeidet (se under læringsaktiviteter). Informasjonen elevene samler skal danne grunnlaget for et sluttprodukt i form av en rapport om sikkerhet som skal vurderes i både norsk og service og samferdsel.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 18.12.2012 09:58

  14. FYR - Oppgave VG2 Transport og Logistikk

    Elevene lager en powerpoint presentasjon som gir en oversikt ny teknologi som utvikles i verden i 2018 og er knyttet til transport bransjen . En tenker her på transport midler ( eks vogntog, skip ) som forbruker elektrisitet , hydrogen e lign.

     

    De skal presentere resultatet over for de andre elevene i klassen. Det må gjerne brukes filmsnutter fra Youtube etc. 

    terjep17@student.uia.no - 06.02.2018 18:58