Search page

Søket fant 7 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. "Anleggsprosa" og HMS - tverrfaglig samarbeid mellom norsk og programfag på bygg- og anleggsteknikk

    Elevene skal trene på å lese små skjønnlitterære tekster og bruke disse i arbeidet med å skrive en HMS-plan for en byggeplass. Sluttproduktet er å velge mellom å skrive en saktekst eller en kreativ tekst.

    Presentasjon:

    • Tina Åmodts «Anleggsprosa» brukes som inspirasjon for egen skriving, og som eksempel på hvordan en byggeplass kan være.
    • Det er en fordel at en i bransjelære har behandlet temaet, og at elevene har noe kunnskap om temaet.
    • Elevene får skrive tekster fra sitt eget utdanningsprogram

    Cecilie Isaksen Eftedal - 22.10.2012 18:46

  2. Egenvalg av samtidslitteratur

    Mål:

    • Finne fram til samtidslitteratur som omhandler tema elevene selv er interessert i ut fra egen studieretning.
    • Finne fram på biblioteket. Spørre bibliotekar.

    Grunnlag for refleksjon, diskusjon og tekstskriving som er knytta til egen studieretning. Kan brukes på alle studieretninger.

    inghja - 13.05.2013 17:00

  3. Blodspor BAKIR AHMETHODZIC

    Mål:

    • Lesing av novelle
    • Bevisstgjøring omkring flyktingebarn fra krigsrammede områder

    inghja - 13.05.2013 17:36

  4. Fagarbeideren

    Klassen skal fordype seg i en tverrfaglig oppgave om temaet «fagarbeider».  Oppgaven skal forankres i tradisjoner, kunnskap, arbeidsmiljø, yrkesfagets status, lærekontrakter og behov i næringslivet. Formålet er å få innsikt i fagarbeiderens situasjon i skole og arbeidsliv. 

    Foto: David Moir, NTB Scanpix, Reuters / Lisens: CC by-nc-sa

    Julie Bjørnstad - 13.09.2015 17:09

  5. Lokale restauranttilbud - tekster om mat og servering

    Med utgangspunkt i restauranttilbudet i nærmiljøet jobber vi med tekster (lesing og skriving) i norsk- og engelskfaget.

    Del 1: Lesing av restaurantanmeldelser

    Vi starter med å fokusere på restaurantanmeldelse som skiftlig sjanger. Både i norsk og engelsk leser vi typiske eksempler på restaurantanmeldelser og snakker om hva som kjennetegner disse tekstene. På engelsk jobber vi også med å ordforrådsarbeid og lærer oss ord/uttrykk som brukes for å beskrive mat og servering på restauranter. Som intro til opplegget har vi en 20-spørsmål-oppgave i begge fagene.

    Kirsti Berg-Hansen - 23.09.2013 14:48

  6. Vurdering av matblogg

    Å lære å vurdere en blogg / en sammensatt tekst.

    kjersti ottesen - 03.05.2013 13:17

  7. Halvårsplan i norsk vg1 yrkesfag

    Dette er ein halvårsplan som syner korleis ein kan samarbeide mellom faget Prosjekt til fordjuping og norsk.

    Heile hausthalvåret har fokus på kommuinikasjon, presentasjon og rapportskriving. Arbeidet byggjer opp mot utplassering i arbeidslivet i 14 dagar og etterarbeid etter dette.

    Lærestoffet er ein kombinasjon av læreboka Klar Melding 1, NDLA sine nettsider, andre nettressursar og lokale malar (blant anna oppsett av fagrapport og lokal læreplan i Prosjekt til fordjuping)

    Siv Reidun - 30.10.2013 13:13