Search page

Søket fant 8 resultater på 0.059 sekunder.

Søkeresultater

  1. Theme Travel in the UK - Service and transport

    Elevene skal bruke relevant informasjon på internett til å lage og presentere en temareise til et land/sted i UK. Elevene skal lage en brosjyre på engelsk ved hjelp av programmet Publisher (Office-pakken). Brosjyren og opplysninger om markedsføringsidè og økonomiske beregninger skal inngå i presentasjonen. Opplegget øver både skriftlige, muntlige, kommunikative, digitale og matematiske ferdigheter.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 16.11.2012 12:15

  2. Safety Matters

    Oral presentation: EHS

    Make a five minute oral presentation (powerpoint, video or similar) where you elaborate on environment, health and safety (EHS) and potential safety hazards in your field of work (building and construction). You get two weeks to finish your presentation.

    Task: Choose one or more of the following tools and make a risk assessment: Angle grinder, Nail gun, Circular saw, Table saw, Bolt gun and Heat gun.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 16.01.2014 12:59

  3. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  4. Tiling and grouting - Building and Construction

    I dette opplegget øves elevenes evne til å ta imot muntlig instruksjon og å presentere en arbeidsprosess. Elevene bruker engelske ord og faguttrykk mens de demonstrerer hvordan flislegging og fuging foregår. Denne muntlig/praktiske presentasjonen foregår i byggverkstedet, mens elevenes forarbeid gjøres i klasse/grupperom i fellesskap og individuelt og ved øving hjemme.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 13.11.2012 08:31

  5. Confidentiality as an Ethical Problem - Healthcare, Childhood and Youth Development

    Et tverrfaglig opplegg (engelsk, kommunikasjon og samhandling og yrkesutøving) for helse og oppvekstfag om etikk med taushetsplikt som utgangspunkt. Elevene skal lære å diskutere et etisk problem på en systematisk måte der de anvender et metodeskjema. Opplegget øver muntlige og kommunikative ferdigheter. Elevene jobber i grupper og skal presentere resultatet for klassen. Medelevene deltar i evalueringen av presentasjonen. Metodikken i dette opplegget er overførbar til andre aktuelle etiske problemstillinger på helse- og oppvekstfag.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 13.11.2012 14:36

  6. An HMS project in Agriculture and horticulture and Equestrian and farrier activities

    Elevane skal førebu ein presentasjon om helse og sikkerheit i eit område innan landbruk/hestefag for ei tenkt målgruppe - the Young Farmer's Club. Elevane skal jobbe i par. Målet er at dei skal betre engelskkunnskapane sine om HMS, men også bli meir merksam på eigen og andre sin tryggleik både i heimen, på garden og på skulen. Opplegget øver lesing som grunnleggande ferdigheit, evna til å organisere og framstille informasjon - også skjematisk - og har elles fokus på munnlege ferdigheitar.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 14.11.2012 12:35

  7. A Difficult Customer - Service and transport

    I dette opplegget øver elevene engelske fraser brukt i kundebehandling gjennom å lage en case som utvikles til et rollespill. Dette skal spilles i klassen. Oplegget ivaretar også utvikling av skriftlige ferdigheter ved at elevene skal lære å skrive en rapport basert på det som hendte i rollespillet.

    Det følger med et arbeidsark til elevene med nyttige ord, uttrykk og formuleringer som kan være til støtte i rollespillet.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 16.11.2012 11:34

  8. Gründeruka

    Hvilken produktidé kan være aktuell for butikk med skoleungdom som målgruppe, evt. skolens egen butikk? I dette tverrfaglige prosjektet skal elevene arbeide som gründere og konkurrere om den beste produktidéen. Alle klassens fag skal på en eller annen måte innlemmes i prosjektet. Underveis i prosjektet skal elevene føre skriftlig logg. Resultatet av prosjektarbeidet skal presenteres på dag 3 for en jury. Presentasjonen skal være på max 5 minutter og inneholde en 60 sekunders engelsk reklamesnutt (maxtid). Resten av presentasjonen kan være på norsk.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 20.11.2012 09:03