Search page

Søket fant 10 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Holdningskampanje, reklame, informasjonsbrosjyre eller plakat om bærekraftig utvikling

    Innhold: Klassen ser samlet filmen "You will not believe your eyes" før refleksjon og diskusjon i grupper/plenum. Etter dette ser de filmen "Sir David Attenborough Plastic Ocean" før ny refleksjon og diskusjon i grupper/plenum. Videre viser lærer "Nedbrytingstid for ulike typer avfall" før ny refleksjon og diskusjon i grupper/plenum. Dette er ment å skulle aktivere elevenes forkunnskaper før oppgave gis.

    Til refleksjon: Hvor mye i pant pr flaske brus ville gjøre at elever orker å pante flasken?

    siv.gronmo@stfk.no - 02.12.2014 14:50

  2. Miljømerking

    I denne oppgaven skal du sortere ordene dit de hører hjemme. 

     

    Teksten er hentet fra NDLA. URL: http://ndla.no/nb/node/23304?fag=7 

    Hildegunn Moland - 16.03.2015 13:08

  3. Valg av vinterdekk

    Elevoppgave der elevene skal innhente informasjon om vinterdekkk og ta et standpunkt for hvilke kriterier som bør være oppfylt for et godt vinterdekk.

    trine.johnsen@stfk.no - 13.04.2015 13:25

  4. Økologiske produkter og forbruksvalg

    Elevene får kunnskap om hva økologiske produkter er og hvordan økologiske produkter kan bidra til et bærekraftig forbruksmønster. Dette skal øke elevenes bevissthet rundt egne forbruksvalg av økologiske matvarer.

    Elevene skal se på utvalgte økologiske matvarer og vurdere disse i forhold til markedsføring og salg. Dette gjøres ved at elevene besøker en eller flere nærbutikker og ser på produktplassering og prisfastsettelse.

    elinj - 11.12.2013 12:09

  5. Hold i torsken

    Elevene skal vurdere forskjellige transportalternativer for frakt av et produkt fra A til B, i et opplegg om bærekraftig utvikling og transport. Vi har laget et konkret eksempel med Lofoten fiskekaker som skal fraktes fra produksjonsstedet/fabrikken på Leknes til Grimstad hvor fiskekakene skal selges i butikk. Eksempelet kan justeres til lokale forhold og/eller relevante produkter.

    marlun - 02.12.2015 12:26

  6. De 25 viktigste handelstrendene i 2016

    Artikkel som kan brukes for å knytte sammen handel og forbruk, eks i naturfag på service og samferdsel.

    Hildegunn Moland - 12.01.2016 17:12

  7. Bærekraftig og økonomisk ferietur

    Dere skal planlegge en reise tur-retur fra Askim Vgs til dere står på adresse 4 Pennsylvania Plaza New York 10001.

    Planlegge reiserute og transportmidler. Bruk internett og reiseselskaper.

    Oppgi reisetid og pris på turen totalt.

    Hvor mange gram CO2 er du ansvarlig for på en slik reise? Se tabell i naturfagsboka (Senit s.88)

    Planlegg deretter en «grønn» reiserute, med minst mulig utslipp av CO2. Hvordan endrer dette pris og reisetid på ferien din? 

    bodrek@ostfoldfk.no - 05.02.2015 15:41

  8. Markedsføring og produksjon av krem og leppepomade

    Dette er en videreutvikling av undervisningsopplegget «Produksjon og markedsføring av kosmetiske produkter». http://fyr.ndla.no/nb/teachingprogramme/7144

    Tverrfaglig prosjekt på VG1 i alle programfag på service og samferdsel og naturfag.

    Lærer har i forkant av prosjektet gjennomgått læreplanmålet i Ernæring og helse med fokus på kosmetikk og hovedbestanddeler i kosmetiske produkter.

    Oppskrifter og forslag til hvor utstyret kan kjøpes ligger som vedlegg.

    eunikers - 09.02.2016 09:31

  9. Forbruksvalg sjokolade

    Dette er en videreutvikling av undervisningsopplegget "Hvillken sjokolade skal vi velge" presentert av naturfagssenteret: http://www.udir.no/contentassets/ce1ee4f32f564348b9b30fb20715e43a/barekraftnaturbruknaturfag-m.korsager.pdf

     

    Tverrfaglig prosjekt på vg1 i programfagene Planlegging og kommunikasjon og service og naturfag.

    Temaer for oppgaven er sjokolade med fokus på produksjonsmetode, næringsinnhold, pris, smak og merkevareprofilering

    eunikers - 10.06.2016 17:05

  10. Bærekraftig reiseliv - "Ut på tur!"

    Tverrfaglig dag i fagene kommunikasjon og service, engelsk og naturfag. Kari og Lars vil på tur, og det blir elevenes oppgave å planlegge en bærekraftig reise til en by i Norge. Grunnleggende muntlige, skriftlige og digitale ferdigheter øves opp.

    Hildegunn Moland - 19.05.2015 14:39