Search page

Søket fant 58 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Tools

    Læreren tar med ett verktøy/redskap per elev. Elevene forbereder en kort muntlig presentasjon av verktøy og bruksområde. Etter presentasjonene samles verktøyene inn og elevene får nytt verktøy etter trekning. Prosessen gjentas.

    Bjarne Skuggen - 14.05.2013 10:53

  2. Keep the Wheels Turning: Cycling in London

    Photo: Tatjana Berg. CC-by-nc-sa

    Pupils learn new vocabulary, watch and listen to a video clip from YouTube, prepare a short speech and write an instruction: How to Use Boris Bikes

    Tatjana Berg - 14.05.2013 11:12

  3. Vehicle for Sale!

    Elever på TIP bruker mye tid på å studere annonser på finn.no. Nå skal de selv lage en annonse på engelsk, der de skal fremstille en bil/motorsykkel/moped til salgs. Annonsen lages som en sammensatt tekst, med faguttrykk om kjøretøy i teksten. Hvordan skal du best appellere til en potensiell kjøper, hvilke tekniske finesser skal fremheves ved ditt kjøretøy?

    Elevene skal så parvis svare telefonisk på hverandres annonser. Her får de praktisert 'telephone English'.

    karin.d.pettersen@fremmedspraksenteret.no - 14.05.2013 12:07

  4. Work procedure

    Elevene skal lage prosedyrer for arbeidsoperasjoner på engelsk mens de er ute i praksis. Dette vil ende opp i både skriftlig og muntlig sluttprodukt som kan vurderes med karakter av både yrkesfaglærer og engelsklærer.

    Opplegget kan brukes på alle yrkesfaglige linjer.

    1306olto - 23.09.2013 15:24

  5. How To Build A Shed - Part 3 Building & Installing Rafters

    Shannon from http://www.house-improvements.com/shed shows you how to build a shed from start to finish. This video shows how to build the rafters for the roof.

    Torleif Sleveland - 15.10.2013 13:41

  6. Space tourism

    Video som handler om ny reiselivsnæring: romturisme

    Monica Nordeng - 10.09.2011 18:38

  7. Electrician's Tools - Drag and Drop

    Interaktiv oppgave om elektrikerverktøy

    Monica Nordeng - 12.09.2011 08:08

  8. Electricity and Electronics: Career Videos

    Lenken inneholder en rekke karrierevideoer til yrker innenfor fagområdet elektronikk. Har også tilhørende oppgaver.

    Monica Nordeng - 12.09.2011 09:29

  9. Animal, Plant and Bacterial Cells

    Interaktiv animasjon med spill og quiz som også kan brukes i undervisning om hygiene.

    Monica Nordeng - 12.09.2011 11:00

  10. Agriculture, Fishing, Forestry - Career Videos

    Lenke med en rekke videoer og tilhørende oppgaver knyttet til yrker innenfor landbruk og fiske.

    Monica Nordeng - 12.09.2011 11:14

  11. Pressure in liquids

    An interactive course using simulators, multiple choice questions, video and audio.

    • Investigate how pressure changes in liquids.
    • Discover how to change pressure.
    • Learn technical English related to liquids and pressure.

    Allow about three hours to complete the tasks. Take the time needed to understand both the technical English and the physical phenomenon.

    bitjungle - 06.02.2013 16:44

  12. Where Shit Happens

    Dette opplegget er basert på et prosjekt der elevene bygde en utedo, men kan knyttes til hvilket som helst produkt. Opplegget kan gjøres helt eller delvis. Elevene vil jobbe med ordinnlæring, muntlig aktivitet både på verksted og i form av presentasjoner og tekst. Grunnleggende ferdigheter som å lese, regne, snakke og skrive blir berørt. Jobber enten individuelt eller i grupper. Det er flere sluttprodukter i dette prosjektet: PowerPoint-presentasjon; muntlig presentasjon; materialsliste; salgsprospekt; brev med materialsbestilling til engelsk/amerikansk materialsleverandør.

    0904arst - 13.05.2013 16:49

  13. Tools and workshop

    Dette opplegget er ment for Elektro, men kan også brukes på TIP. Hvis opplegget skal brukes på TIP må verktøy og nettstedene tilpasses programfaget for TIP.

    Fokus i opplegget er at elevene skal kunne lære seg engelske navn på de verktøy som de bruker til vanlig. De skal også lære seg å søke opp slike navn på internett, på nettsteder der man kan forvente at en elektriker kan bruke. Til slutt skal man kunne visualisere sine arbeidsplasser gjennom å kunne oversette denne visualiseringen til skriftlig og så til muntlige oppgaver.

    ginarn - 04.12.2013 09:49

  14. Make an Oral Presentation - First Aid

    Emne: To save a life. Make an Oral Presentation.

    Content:

    • Safety in health work.
    • Language and Communication.
    • Using words and expressions to do with the human body.

    Learning aims:

    • Making an oral presentation
    • Safety in health work
    • Using words and expressions to do with the human body
    • Knowledge about HMS – Health, Safety and Environment (First Aid) at school/work

    ginarn - 08.01.2014 09:49

  15. Food and Nutrients

    Innføringsoppgaver i emnet næringsstoffer. Elevene lager en liste over hva de selv har spist dagen før, plasserer disse matvarene i en matsirkel, øver på ordene på Quizlet, søker informasjon om hvilke næringsstoffer hver enkelt matvare inneholder, og samtaler om hva de evt. bør spise mer eller mindre av.

    Etter økta skal elevene kunne:

    elikje - 16.01.2014 10:22

  16. Modellskip (TIP)

    Mål for undervisningsopplegget: Elevene skal bygge og male et modellskip. Arbeidsprosessen skal dokumenteres på engelsk i en arbeidslogg, samt presenteres for klassen og faglærere.

    Mariann Svendsen - 16.06.2014 11:00

  17. Milling - Turning - Drilling (Outline)

    Milling - Turning - Drilling (Outline)

    Truls Marius Sverd - 08.04.2014 11:30

  18. Ord og uttrykk i bygg og anleggsfagene

    Ønsket med dette er at elvene setter seg inn i, og lærer å forstå de engelske fagutrykkene.

    Alle oppgaver, metoder og utstyr som brukes i fagene finnes også i det engelska ordforådet.

    Dette gjøres med at elevene samler på faglige ord, utrykk og beskrivelser som sener deles i klassen.

    Engelsklærer kan etter hvert sammenflette dette med de engelske ordene i klassen.

    Det kan også brukes en del engelske videoer som kan finnes på nettet.

    bjobj6 - 11.04.2014 13:17

  19. International business

    Elevene skal lære seg å handle med internasjonale aktører på engelsk.

    Fellesfaglærere i engelsk og programfag må seg i mellom avgjøre hva som passer best å gjøre i de respektive fagene. All skriftlig og muntlig kommunikasjon skal foregå på engelsk.

    siwaina - 02.12.2014 15:35

  20. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

Pages