Search page

Søket fant 6 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Norsk og design og håndverk

    Dette er et opplegg om totemdyr. Det er utarbeidet av design og håndverkslærere på Røyken vgs. og norsklærer (Tor Hemma og Thorbjørn Carlsen).

    Thorbjørn Heen Carlsen - 06.11.2013 14:15

  2. Tverrfaglig om fordøyelsessystemet DH

    Eksempel tverrfaglig oppgave hvor oppgavene er spesifisert under hvert fag.

    lisema@vfk.no - 27.11.2014 15:15

  3. Artikkel om stueplanter

    Skriv en artikkel om et tema i stueplanter.

    Artikkelen skal inneholde:

    • en innledning om temaet
    • plantenavn
    • bilder
    • fagstoff som er relevant for temaet som du velger (f.eks plantehistorie, symbolikk, hvor stammer plantene fra…)
    • plantepleie
    • nyttig informasjon til forbruker

    Du kan velge hva du vil skrive om. Velg selv tittel på artikkelen.

    Her er noen forslag:

    Tomas Bjørnstad - 03.03.2014 13:51

  4. Blomsterdekoratørfaget - pynt et selskapbord og skriv en tale

    I dette undervisningsopplegget skal elevene lage en blomsterdekorasjon ut fra et valgt tema, pynte et selskapsbord, skrive en tale og velge ut en sang som passer til anledningen. Tale og sang skal presenteres.

    Læringsmål

    DH, vg1: 

    • Velg et tema du vil lage en blomsterdekorasjon til, f.eks – konfirmasjon, bursdag, barnedåp, bryllup
    • Utfra selvvalgt tema, dekorer og dekk et selskapsbord.

    Norsk, vg1: 

    linnmageroy@hotmail.com - 26.05.2015 09:13

  5. Kreativ sko, et undervisningsopplegg for norsk og DH, vg1

    I dette undervisningsopplegget skal elvene:

    • Redesigne sko
    • Dokumentere arbeidsprosessen
    • Lage en reklameplakat
    • Forberede og gjennomføre en utstilling

    linnmageroy@hotmail.com - 15.06.2015 12:49

  6. Fra norsk kultur til moderne uttrykk

    • Undervisningsopplegget forutsetter at elevene har gått gjennom begrepet "Fra norsk kultur til moderne uttrykk" i programfaget sitt på forhånd. De må skjønne hva norsk kultur og moderne uttrykk er.
    • Norsklærer går på forhånd gjennom hva som er viktig i en presentasjon og hvordan en PowerPoint bør lages/ utformes.

    Grunnleggende ferdigheter:

    • Elevene skal uttrykke seg skriftlig ved å lage en PowerPoint presentasjon hvor de også viser sine digitale ferdigheter.
    • Elevene skal uttrykke seg muntlig ved å holde en presentasjon.

    Linn Økland - 10.12.2013 12:39