Search page

Søket fant 5 resultater på 0.052 sekunder.

Søkeresultater

  1. Presenter ditt framtidige yrke!

    Dette undervisningsopplegget skal både fokusere på grunnleggende ferdigheter og det framtidige yrket som elevene vil ut i. Elevene skal først og fremst få en innføring i hvordan man holder en presentasjon, og her skal læreren illustere dette gjennom selv å holde en presentasjon om sitt yrke som lærer. Det blir fokusert på presentasjonens form og innhold. Deretter skal elevene utforme en presentasjon om sitt framtidige yrke, og samtidig ha med hvilke grunnleggende ferdigheter som de vil trenge i den jobben. Selve presentasjonen skal vare i 5-7 minutter og vil bli vurdert med karakter.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 12:06

  2. Miniforedrag om norsk forfatter

    Elevene trekker lapp med navnet til en norsk forfatter og skal forberede en muntlig presentasjon på fire minutter. Lærer og klassen blir enige om hva som er viktig å ha med i et slikt miniforedrag.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 18.06.2014 10:38

  3. Norsk: om film for Ny Giv-elever

    Et arbeidshefte om film for faglig svake elever og oppgaver til filmen "Robin Hood"

    Inger-Kristin Larsen Vie - 07.12.2011 10:52

  4. Adaptasjon av novella "Der nede sørger de ikke"

    Hovedfokuset for perioden er gjennomgang av novellesjangeren, adaptasjon av denne gjennom film og digital historiefortelling. Elevene får en innføring i novellesjangeren med utgangspunkt i Bjarte Breiteigs novelle "Der nede sørger de ikke". Det er et spesielt fokus på dramaturgien. Deretter gjennomgås filmsjangeren med spesielt fokus på dramaturgi. Til slutt skal elevene adaptere novella gjennom en digital historiefortelling, som presenteres for klassen og vurderes med karakter.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 11:18

  5. Prøysen i klasserommet

    Foto: Ivar Aaserud, NTB/Scanpix. Lisens: CC-by-nc-sa

     Elevene jobber med novella "Gammal gjeld" fra novellesamlingen Dørstokken heme av Alf Prøysen. De finner først informasjon om Prøysen på hjemmesida til Prøysenhuset, deretter gjennomgår lærer kjennetegn ved novellesjangeren, og elevene skriver ned det som blir gjennomgått i et tokolonnenotat. Deretter leses novella høyt, og elevene jobber med spørsmål til teksten. 

    Inger-Kristin Larsen Vie - 05.12.2013 12:42