Search page

Søket fant 3 resultater på 0.059 sekunder.

Søkeresultater

  1. Barns oppvekst i dag og på 1800-tallet

    Læringssamarbeidet tar utgangspunkt i barns oppvekst og liv i dag og på 1800-tallet. Elevene bruker fagkunnskap innen utviklingspsykologi, sosialfag og etikk for å gi en teoretisk ramme rundt temaet. Kunnskap om kost og ernæring i helsefag brukes for å undersøke matens betydning i dag og på 1800-tallet.  Vi leser litteratur om barns oppvekst i de ulike historiske tidsepokene.  Et mål er å se vår tids tenkning om barn og barndom i lys av historien. 

    Julie Bjørnstad - 09.09.2015 12:54

  2. Verdier og eventyr

    Elevene skal arbeide aktivt med holdninger, verdier og idealer gjennom å lese eventyr. Formålet er at de skal reflektere bevisst over handlinger, væremåter, dialog og typer i eventyret. Prosjektet er et forebyggende, holdningsskapende arbeid, og i den forbindelse skal elevene studere egen rolle i gruppa.  Gruppesamarbeid er en aktiv form for læring der verdier og holdninger spilles ut verbalt, ikke-verbalt, emosjonelt og mentalt. 

    Julie Bjørnstad - 09.09.2015 14:50

  3. Grenser i relasjonene

    I dette prosjektet skal elevene utforske grensene i relasjonene, både fysiske, psykologiske og verbale grenser. Formålet er at de skal bruke egne erfaringer og kunnskap i møte med litterære tekster og psykologisk teori, for å tilegne seg kunnskap om grensene i menneskelige relasjoner.

    Foto: Sira Anamwong / freedigitalphotos.net 

    Julie Bjørnstad - 09.09.2015 15:01