Search page

Søket fant 39 resultater på 0.048 sekunder.

Søkeresultater

  1. Vehicle for Sale!

    Elever på TIP bruker mye tid på å studere annonser på finn.no. Nå skal de selv lage en annonse på engelsk, der de skal fremstille en bil/motorsykkel/moped til salgs. Annonsen lages som en sammensatt tekst, med faguttrykk om kjøretøy i teksten. Hvordan skal du best appellere til en potensiell kjøper, hvilke tekniske finesser skal fremheves ved ditt kjøretøy?

    Elevene skal så parvis svare telefonisk på hverandres annonser. Her får de praktisert 'telephone English'.

    karin.d.pettersen@fremmedspraksenteret.no - 14.05.2013 12:07

  2. BusyTeacher: Free Printable Worksheets For Busy Teachers Like YOU!

    Free printable worksheets and lesson plans for every busy teacher. Find printable worksheets on any topic: vocabulary, grammar, listening, reading, writing and speaking!

    Her kan du logge deg inn og få tilgang til uttallige arbeidsoppgaver!

    siwaina - 14.05.2013 12:26

  3. Work procedure

    Elevene skal lage prosedyrer for arbeidsoperasjoner på engelsk mens de er ute i praksis. Dette vil ende opp i både skriftlig og muntlig sluttprodukt som kan vurderes med karakter av både yrkesfaglærer og engelsklærer.

    Opplegget kan brukes på alle yrkesfaglige linjer.

    1306olto - 23.09.2013 15:24

  4. Lag din egen tegnefilm

    Dette er et tegnefilmprogram hvor elevene selv kan lage tegnefilmer på norsk og engelsk.

    Borghild E. Hornnes - 26.09.2013 13:22

  5. Planning activites for different age groups

    Dette er eit undervisningsopplegg for VG1 Helse- og oppvekstfag, der elevane skal planlegge aktivitetar og måltid for ulike aldersgrupper. Elevane skal presentere dette som ei munnleg framføring. Målet med opplegget er at elevane skal nytte yrkesfagleg kunnskap, øve munnlege dugleikar og gi ein presentasjon av eit yrkesfagleg emne. Elevane får med dette opplegget ei øving i munnleg engelsk, det å halde ei framføring og å presentere eit yrkesfagrelatert emne.

    kribef - 30.10.2012 13:00

  6. Where Shit Happens

    Dette opplegget er basert på et prosjekt der elevene bygde en utedo, men kan knyttes til hvilket som helst produkt. Opplegget kan gjøres helt eller delvis. Elevene vil jobbe med ordinnlæring, muntlig aktivitet både på verksted og i form av presentasjoner og tekst. Grunnleggende ferdigheter som å lese, regne, snakke og skrive blir berørt. Jobber enten individuelt eller i grupper. Det er flere sluttprodukter i dette prosjektet: PowerPoint-presentasjon; muntlig presentasjon; materialsliste; salgsprospekt; brev med materialsbestilling til engelsk/amerikansk materialsleverandør.

    0904arst - 13.05.2013 16:49

  7. Filmmanus

    Denne oppgaven bygger på et tverrfaglig undervisningsopplegg i engelsk og MK for elever i 1. klasse medier -og kommunikasjon. Elevene skal i denne oppgaven utvikle et manus for en kortfilm på engelsk, som videre skal fremføres på engelsk.

    Mariann Svendsen - 15.11.2013 13:47

  8. Internasjonalt samarbeid gjennom ungdomsbedrift

    Skuleåret 2013-2014 deltok elevar i medium og kommunikasjon på vg2 i eit samarbeid med elevar på andre linjer i Sverige, Spania og Italia.

    Denne filmen viser læringsutbytte av å samarbeide på tverss av landegrensene. Filmen er planlagt, innspelt og produsert av medieelevar på Mo og Jølster vgs, no Hafstad vgs.

    oledev - 21.10.2014 12:02

  9. Occupations in Building and Construction

    Elevane jobbar med yrka på bygg og anleggsfag. Dei vel eit av yrka som programområdet leier til, og fordjupar seg i dette. Vidare vel ei form å presentere det dei har fordjupa seg i, anten munnleg eller skriftleg. Mottakargruppa for denne presentasjonen er ei tenkt gruppe med utvekslingsstudentar på besøk i Noreg. Elevane kan også velje ulike innfallsvinklar til kva dei vil presentere frå yrket. Opplegget øver skriftleg og munnleg kommunikasjon, fagvokabular og digitale ferdigheiter. 

     

    kribef - 03.12.2014 10:34

  10. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  11. Photo story from "PTF-work"

    Selvstendig tverrfaglig oppgave som eleven jobber med i løpet av, for eksempel, en to-ukers PTF-periode.

    lisbeham@vfk.no - 10.02.2015 09:49

  12. AUTO BODY PAINT SHOP

    Grunnleggende ferdigheter som brukes er lesing, lytting, skriving og muntlig bruk av språket.

    En faktatekst om lakkering og grunnleggende vokabular om emnet. En video som tar for seg steg for steg om billakkering. Oppgaver muntlige etter filmen. Skriveoppgaver om emnet "five paragraph essay". Fokus på faglig innhold om billakkering og PPE

    Torgeir Holla - 16.05.2013 11:05

  13. Renovation

    En litt avansert oppgave for de sterkere elevene. Her må man trene på å profilere seg selv i forbindelse med kundebehandling, vise til egen kompetanse og forståelse for terminologi i faget byggfag og treteknikk. Oppgaven inneholder mye tekst, men kan med lærerhjelp redigeres til de elevene som strever med engelsk og skriving i byggfag. 

    Opplegget kan tilrettelegges og utvides mot matematikk, teknisk tegning, skriving av anbudsbrev og andre generelle byggfagstemaer. Kulturforståelse i forbindelse med ulike byggtenikker i ulike land kan også inkluderes. 

    Mariann Gulliksen Sand - 12.02.2015 14:51

  14. How to make a hammer

    Elevene skal utfra vedlagte tegning og arbeidsplan, lage en hammer i verkstedet.

    Involverte maskiner/prosesser: Dreiing i dreiebenk, kapping i kaldsag, boring og gjenging.

    Materialer: Stål, kobber og plast.

    Under arbeidsprosessen skal elevene ta bilder/video og beskrive arbeidet, maskinen og verktøyet de bruker på engelsk. To og to elever utarbeider sammen en presentasjon enten i photostory eller Impress/powerpoint av arbeidsprosessen.

    ginarn - 13.05.2013 15:29

  15. Photo Story – report from work placement period

    Make a 5 minute photo story based on your work placement period. Present the work place and reflect on a particular situation that stood out for you.

     

    ginarn - 13.05.2013 17:20

  16. Fritidsaktiviteter for tenåringer

    Elevene lager «stands» og brosjyrer. De skal presentere en eller flere brosjyrer der de beskriver hva ungdom med ulike interesser kan gjøre av aktiviteter sommer- og/eller vinterstid i sitt nærmiljø. Presentasjonen bør overtale ungdommer til å bli med på aktivitetene.

    metteor - 19.12.2013 13:07

  17. Writing instructions based on documentation (pictures)

    Elever i alle yrkeslinjer lærer prosesser som de trenger til yrkeslivet sitt; det kan være bygging av en bod eller riktig metode for flytting av pasienter. Avtal med programfagslæreren om at eleven skal dokumentere prosessen ved å ta bilder underveis.

    Elevene skal sette bildene sammen til å presentere til medelevene. De må kunne forklare bildene med bruk av riktig fagbegrep både i forhold til substantivene og verbene. Medelever må da skrive trinn for trinn instruksjoner basert på informasjonen de har fått fra den som presentert.

    Bronia Hamilton - 12.09.2014 09:50

  18. The Restaurant of your Dreams

    Et fire ukers undervisningsopplegg for RM, hvor elevene kan jobbe kreativt innenfor det å lage sin egen restaurant. Sluttproduktet er både en muntlig presentasjon og skriftlige tekster inklusive annonse, meny, dagbokside og ordliste.

    Liv Kristin Rasmussen - 12.11.2013 14:04

  19. Go To Gate. Project: Guide

    Lisens: CC-by-nc-sa, foto: Norwegian, NTB Scanpix

    Pupils apply for a job in a travel agency by sending their application and CV. Then they are invited for an "interview" and eventually they are given the job. Pupils choose a country and a city in any English speaking country as their destination. The whole project has different stages, e.g.day 1: From the airport to the hotel (a "guide" has to inform "tourists" about the hotel)

    Tatjana Berg - 14.05.2013 12:58

  20. Creating a tool catalog

    Elevene lager seg en bildeordbok hvor de finner bilde av et verktøy de bruker, skriver ordet på norsk og engelsk og lager en kort beskrivelse på engelsk hvordan verktøyet brukes. (Dersom elever trenger beskrivelsen på norsk kan det også fylles inn).

    Lisens: CC-by-sa, Foto: Steinar Olsen, NDLA elektro

    siwaina - 14.05.2013 09:25

Pages