Search page

Søket fant 44 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Oral presentation on hairdressing

    Elevene arbeider med å definere og beskrive frisøryrket for så å presentere dette muntlig. Spørsmål som skal besvares er hva yrket går ut på, hvilke verktøy som trengs, hvilke personlige egenskaper som krevs, hvordan arbeidsmoralen bør være, samt hvilke sikkerhetstiltak som er nødvendige i en frisørsalong.

    Elevene jobber med grunnleggende ferdigheter som å lese, snakke, samt bruke digitale hjelpemidler.

    Annica Ellingsen - 07.11.2013 09:57

  2. Filmmanus

    Denne oppgaven bygger på et tverrfaglig undervisningsopplegg i engelsk og MK for elever i 1. klasse medier -og kommunikasjon. Elevene skal i denne oppgaven utvikle et manus for en kortfilm på engelsk, som videre skal fremføres på engelsk.

    Mariann Svendsen - 15.11.2013 13:47

  3. Språklab uten vegger

    SNAKKE: Dialogtrening, språklab uten vegger. Dette er såkalt «lukkede» hodesett som effektivt stenger ute lyd fra omgivelsene og tillater uforstyrrede samtaler. Dette er utprøvd lokalt på Åssiden. Man trenger et hodesett per elev. Hensikten er å styrke muntlig engelsk- eller norskkompetanse gjennom autentisk 1-1 dialog med via kommunikasjonsprogrammer som Skype.

    Målet er å innarbeide dette til en mer institusjonalisert/permanent praksis integrert i utvekslingsprogrammet. Bruke fagterminologi i norsk og engelsk. Alle skal få trening i muntlig praksis effektivt.

    19067302 - 19.02.2014 14:02

  4. Hair Design: Consultation and After Care

    Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på kundebehandling, konsultasjon med kunder i en frisørsalong og å kunne gi gode råd til kunden for å ta vare på frisyren. Hovedmålet for opplegget er at elevene skal tilegne seg fraser og uttrykk de trenger for å kunne kommunisere med kunder på engelsk om kundens ønsker og behov og å kunne gi relevant råd og veiledning til kunder i en frisørsalong, samt å bevisstgjøre frisørelever om noe av det som skal til for å lykkes i frisørfaget.

    Jan Espen Andresen - 03.12.2013 12:26

  5. Hair Design: Exceed Your Hair Clients Needs and They Will Be Loyal for Life

    Dette opplegget bygger på samme lest som: "Consultation and After Care".

    Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på hva frisører kan gjøre for å holde på kundene sine og få et godt rykte som profesjonell frisør. Gjennom arbeidet med teksten og opplegget skal elevene tilegne seg forståelse av hva som ligger i god kundebehandling og også tilegne seg et vokabular som gjør at de kan yte god kundebehandling på engelsk.

    Jan Espen Andresen - 03.12.2013 15:16

  6. Tools and workshop

    Dette opplegget er ment for Elektro, men kan også brukes på TIP. Hvis opplegget skal brukes på TIP må verktøy og nettstedene tilpasses programfaget for TIP.

    Fokus i opplegget er at elevene skal kunne lære seg engelske navn på de verktøy som de bruker til vanlig. De skal også lære seg å søke opp slike navn på internett, på nettsteder der man kan forvente at en elektriker kan bruke. Til slutt skal man kunne visualisere sine arbeidsplasser gjennom å kunne oversette denne visualiseringen til skriftlig og så til muntlige oppgaver.

    ginarn - 04.12.2013 09:49

  7. Guided tour of the workshops

    Guided tour of the workshops

    Mari Eig - 07.01.2014 10:37

  8. Everyday First Aid | British Red Cross

    The British Red Cross wants to help you feel confident and willing to give first aid. This site makes it easy to learn the skills you’ll need to treat a range of injuries and illnesses.

    Tatjana Berg - 15.05.2014 21:35

  9. Modellskip (TIP)

    Mål for undervisningsopplegget: Elevene skal bygge og male et modellskip. Arbeidsprosessen skal dokumenteres på engelsk i en arbeidslogg, samt presenteres for klassen og faglærere.

    Mariann Svendsen - 16.06.2014 11:00

  10. What's in the bag?

    Image is public domain, from http://www.clker.com/.

    Mål med oppgaven:

    Du skal lære deg engelske navn på verktøy og sikkerhetsutstyr du bruker mye. Du skal presentere et eller flere verktøy for lærerne dine. Presentere betyr:

    1. Si hva det heter på engelsk

    2. Hva du bruker det til

    3. Hvordan du tar godt vare på verktøyet

    Julia Day - 20.03.2014 13:02

  11. Milling - Turning - Drilling (Outline)

    Milling - Turning - Drilling (Outline)

    Truls Marius Sverd - 08.04.2014 11:30

  12. New Company

    Dette er en type rollespill som oppfordrer til høy grad av muntlig aktivitet og samarbeid.

    Lillian Markussen - 23.04.2014 13:29

  13. Typisk Norsk - barnehage og skole

    Students choose an age group at childcare (1 years old, two year olds, etc.) and prepare information about this age group. They will research and use their experiences from work practice to prepare a presentation about what is typical Norwegian for children in their chosen age group.

    Bronia Hamilton - 18.11.2014 15:30

  14. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  15. Stay Safe! Electricity and Electronics: Health and Safety at the Workplace

    A Health, Environment and Safety (HES) project for the Electricity and Electronics programme, year 1.

    jannike.berger@skoyenasen.gs.oslo.no - 09.02.2015 14:32

  16. Fyr opplegget VG2 Engelsk høsten 13 - HMS

    Fyr opplegget VG2 Engelsk høsten 13 - HMS

    Brigitte Bakke - 28.01.2014 13:25

  17. Jamie Oliver

    Elevene skal se på flere episoder av "Jamie`s 30-minute-meals».

    Underveis bearbeides stoffet ved oversetting av gloser og uttrykk og svar på spørsmål.

    0904arst - 11.09.2013 15:50

  18. Case i frisørfaget

    Dette er en tverrfaglig oppgave i frisørfaget og i engelsk. Elevene får utlevert case som skal løses og presenteres på engelsk. Denne oppgaven passer best mot slutten av skoleåret, når elevene har opparbeidet seg teorikunnskap i frisørfaget.

    Elevene jobber med grunnleggende ferdigheter som å lese, snakke, samt bruke digitale hjelpemidler.

    Læringsmålene for denne oppgaven er å videreutvikle ordforrådet i engelsk, kommunisere med kunder på engelsk, samt vurdere kunders behov for deretter å velge riktig løsning.

    Annica Ellingsen - 06.11.2013 15:29

  19. Disaster investigation

    Elevene skal ta for seg en ulykke til sjøs og finne ut mer om båten, ulykkesforløpet og konsekvensene. I tillegg skal de reflektere rundt hva som kunne vært gjort annerledes, og hvordan man kan unngå slike ulykker i framtiden. Passer for maritim-elever og/eller fiske/fangst.

    Mari Eig - 20.11.2013 09:05

  20. Guided Tour in Oslo

    Service og Samferdsel Vg1

    Fag: Engelsk og Kommunikasjon og Service

    • Elevene har fått i oppdrag å være guide for en gruppe elever fra Storbritannia. De utenlandske gjestene besøker Oslo for første gang, og ønsker å vite mer om byens historie og kultur.
    • Elevene får i oppdrag å utarbeide et skreddersydd opplegg tilpasset denne målgruppen. Det blir gjennomført en dagstur til Oslo hvor elevene presenterer de ulike attraksjonene.

    Opplegg

    eirin horn aspestrand - 06.11.2013 15:22

Pages