Search page

Søket fant 45 resultater på 0.07 sekunder.

Søkeresultater

  1. Muntlig fremføring HMS

    Muntlig fremføring med power point HMS

    Helga-Marit Bolstad - 14.05.2013 12:31

  2. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  3. Lag din egen tegnefilm

    Dette er et tegnefilmprogram hvor elevene selv kan lage tegnefilmer på norsk og engelsk.

    Borghild E. Hornnes - 26.09.2013 13:22

  4. Creaza

    Et tegneserieprogram som kan brukes til masse i undervisningssammenheng. Programmet er gratis, og lett å lære.

    Borghild E. Hornnes - 26.09.2013 14:42

  5. "Anleggsprosa" og HMS - tverrfaglig samarbeid mellom norsk og programfag på bygg- og anleggsteknikk

    Elevene skal trene på å lese små skjønnlitterære tekster og bruke disse i arbeidet med å skrive en HMS-plan for en byggeplass. Sluttproduktet er å velge mellom å skrive en saktekst eller en kreativ tekst.

    Presentasjon:

    • Tina Åmodts «Anleggsprosa» brukes som inspirasjon for egen skriving, og som eksempel på hvordan en byggeplass kan være.
    • Det er en fordel at en i bransjelære har behandlet temaet, og at elevene har noe kunnskap om temaet.
    • Elevene får skrive tekster fra sitt eget utdanningsprogram

    Cecilie Isaksen Eftedal - 22.10.2012 18:46

  6. Kantinemat

    Er det skolens oppgave å passe på hva elevene skal spise? Eller et dette noe hver elev skal ta ansvar for selv? Bør det selges usunne matvarer i kantina på skolen? Eller bør den være sunn og riktig?

    Dette er spørsmål elevene i arbeid med denne oppgava, skal reflekter rundt og skrive om.

    kjersti ottesen - 03.05.2013 12:33

  7. Personlig søknad til læreplass

    Tverrfaglig samarbeid med norsk og helse- og oppvekstfag hvor elevene skal trene på det å ringe på en jobb, skrive søknad og CV, og forberede seg på et jobbintervju hvor de vil være lærlinger.

    Tekstene skal lagres på hjemmeområdet og være reelle dokumenter som de skal benytte våren på vg2 i forbindelse med søknad på læreplass. Opplegget kan også være et godt utgangspunkt for å lære arkivering av dokumenter og bevisstgjøring av viktigheten av å ha gode rutiner slik at de finner tidligere produserte dokumenter.

    Tomas Bjørnstad - 06.11.2013 10:18

  8. Fagspråk

    Arbeid med fagspråk fra eget programfag

    Muntlig og skriftlig bruk av språket.

    Rollespill som viser hvordan fagspråket kan virke ekskluderende.

    Sluttproduktet kan være å skrive en tekst der eleven reflekterer over fagspråket innenfor programfaget.

    johhus - 14.11.2013 13:59

  9. Søknad på mediejobb med påfølgende jobbintervju

    Elevene skal søke jobb i en reelt utlyst jobb. De skal også legge ved cv. Etterpå skal alle gjennom et jobbintervju. Intervjuerne velger da hvem som får jobben, og argumenterer overfor gruppa. Gruppa sier seg enig/uenig med intervjuerne.

    2208nibe - 18.02.2014 20:21

  10. Livsstil og helse

    I dette tverrfaglige opplegget skal elevene arbeide i grupper (lære å samarbeide), og fordype seg i temaer rundt spesialkost. Produktene som skal vurderes er et skriftlig arbeide (resonnerende tekst) som skal presenteres for klassen (foredrag). Gruppene bør ikke ha flere enn fire medlemmer.

    johhus - 05.02.2014 14:38

  11. Rekruttering, ansettelse, søknad/CV og intervju

    Opplæring i rekrutterings- og ansettelsesprosesser, skrive søknad/CV og gjennomføring av intervju i samarbeid med lokalt næringsliv.

    yvobu - 27.03.2014 10:52

  12. Rapport og presentasjon fra praksistid

    Dette undervisningsopplegget er laget i et samarbeid mellom programfaglærer på Kulde - og varmepumpeteknikk og norsklærer. Det er relatert til praksis og presentasjon av den. Det er en del av prosjekt til fordypning.

    susand - 27.03.2014 11:26

  13. En pakkereise - Reiseliv

    Yrkesdifferensiert oppgave

    Her følger undervisningsopplegg og selve oppgaven

    mette.larsen6@gmail.com - 02.12.2014 15:59

  14. Informasjonsbrosjyre om brukernes rettigheter

    Tverrfaglig undervisningsopplegg i norsk og salg- og servicefag som kan brukes på både Vg1- og Vg2 nivå.

    tonjes - 18.12.2013 10:57

  15. Tverrfaglig om fordøyelsessystemet DH

    Eksempel tverrfaglig oppgave hvor oppgavene er spesifisert under hvert fag.

    lisema@vfk.no - 27.11.2014 15:15

  16. Tverrfaglig årsplan vg2 HFA og norsk

    Årsplan for tverrfaglig samarbeid vg2 Helsefagarbeiderfag og norsk.

    gerd.elisabeth.gellein@stfk.no - 10.02.2015 11:39

  17. Tilbod til grafisk formgjevingsfirma. Samarbeid dataelektronikk/norsk

    Ei samarbeidsoppgåve mellom dataelektronikk og norsk. Elevane skal vurdere behovet for utstyr i eit firma som driv med grafisk formgjeving (reklamebyrå, avis o.l.) og levere eit tilbod der dei skal levere ein pc (NB!. Ikkje Mac.) som er spesialtilpassa dei behova kunden har.

    Elevane skal vurdere og bestemme seg for kva komponentar som trengs, dei skal setje det inn i eit rekneark og skrive eit tilbodsbrev. Elevane skal også prøve seg som seljarar. Dei må lage ein presentasjon av løysinga si, og presentere den for kundane. I dette tilfellet er kundane resten av klassen.

    brinor - 14.05.2013 09:29

  18. Yrkesretting av norsk på TIP: instruks skriftlig og muntlig

    Dette undervisningsopplegget bygger på skrivetrekanten fra skrivesenteret.no, hvor formål for skrivingen vektlegges mer enn i den typiske skoleskrivingen. Det faglige innholdet kan yrkesrettes og knyttes til praksis i verksted eller yrkesfaglig teori. Det er skriftlige ferdigheter som er vektlagt her, men det er ingenting i veien for at vurderingene også kan være muntlige.

    Torleif Sleveland - 09.02.2015 16:19

  19. Yrkesretting av norsk på TIP: rapport

    Beskrivelse

    Dette undervisningsopplegget bygger på skrivetrekanten fra skrivesenteret.no, hvor formål for skrivingen vektlegges. Alt faglig innhold kan yrkesrettes og knyttes til praksis i verksted eller yrkesfaglig teori.

    Det er skriftlige ferdigheter som først og fremst er vektlagt her, men vurderingene kan også være muntlige.

     

    Torleif Sleveland - 09.02.2015 16:38

  20. Spesialkost

    Innhold:

    Elevene skal lage en toretters meny for fire personer som skal dokumenteres i en mappe. Denne mappen skal også inneholde en saktekst om en valgt sykdom innenfor temaet spesialkost. Den samme sykdommen skal også presenteres muntlig ved hjelp av digitale verktøy, for eksempel PowerPoint.

    Grunnleggende ferdigheter:

    Linn Økland - 11.02.2014 09:27

Pages