Search page

Søket fant 9 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Tannhjul

    I dette undervisningsopplegget skal elevene komme frem til en sammenheng mellom antall omdreininger og antall tenner på to tannhjul.

    Elevene bør ha tilgang til tannhjul som de kan bruke til å prøve seg frem med. Vi brukte tannhjul i papp, festet til pappkartong.

    Anette Frigstad - 19.06.2013 09:59

  2. Dreieøvelse 1

    Tar utgangspunkt i dreieøvelse fra maskinverksted!

    Lærer bør ha kjennskap til tip-faget, eventuelt samarbeide med programfaglærer:

    • tegning, dokumentasjon
    • matematikk
    • produksjon

    roabe - 27.03.2014 11:55

  3. Tverfagleg matglede ved Øyrane vgs.

    Infofilm om bruk av tverfagleg undervising på yrkesfag i vidaregåande skule. Filmen viser elevar og lærarar sine refleksjonar kring arbeid i restaurant og matfag/fellesfag skuleåret 2012-2013.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 12.08.2014 14:52

  4. Vekstfaktor

    Video som viser hvordan man regner ut vekstfaktor i dagliglivet.

    TMK Twitter - 13.09.2011 13:52

  5. Prosent og meterstokken

    Prosent og meterstokken

    torhol35@hotmail.com - 30.01.2013 15:44

  6. Konsumprisindeksen - å regne historiske priser

    Opplegget konsentrer seg om å arbeide med konsumprisindeksen, regne ut historiske priser og øve på bruk av indekser og vekstfaktorer, samtidig som elevene gjør litt erfaringer med å hente interessante tall og informasjon fra SSB.

    Et læringsmål er grunnleggende ferdigheter med økt digital kompetanse, både med effektiv kalkulatorbruk og nettbruk.

    pengesedler

    Foto: Rolf Liebich. Lisens: (C)

    Rolf Liebich - 14.05.2013 12:39

  7. Maling av sylinder

    Eleven skal planlegge og gjennomføre maling av en sylinder. Eleven får utdelt datablad og en tegning av en sylinder med gitte mål. Deretter skal eleven regne ut overflaten av sylinderen og vurdere hvor mye maling som trengs for å male sylinderen to strøk. Eleven må ut fra romtemperatur beregne når andre strøk kan påføres. Det skal tas hensyn til verneutstyr og riktige arbeidsstillinger. Til slutt skal eleven skrive og levere et refleksjonsnotat.

    mailir10@student.uia.no - 06.02.2018 18:53

  8. Beregning av sukkerinnhold i drikke

    Dette er et opplegg der eleven regner sukkerinnholdet i forskjellige drikker. Eleven blir også bevisst helseeffekter av sukkerinntak samt kostrådene fra helsedirektoratets anbefalinger.

    tone.bremseth@gmail.com - 19.03.2018 13:33

  9. Bytte kledning

    • Elevforutsetninger:
    • De fleste elevene skal kunne regne areal og lengder. Men er forberedt på at noen ikke kan det helt.

     Oppgave:

    Elevene skal bytte kledning på boligen de bor i.

    1. De skal regne ut areal av kledning som skal byttes.

    2. Legge frem typen kledning de ønsker og en alternativ type kledning.

    3. Begrunne hvorfor de valgte den kledningen over den andre.

    sindsk17@student.uia.no - 19.03.2018 12:32