Search page

Søket fant 2 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Å jobbe med ungdomsspråk og faguttrykk

    Elevene jobber med språk og faguttrykk på egen hånd, med utgangspunkt i noen konkrete spørsmål fra lærer. Elevene jobber med disse i grupper. Deretter skal elevene dele resultatene sine ved å gå til andre grupper. Lærer styrer denne organiseringen. Dette er et selvinstruerende opplegg, der elevene i størst grad jobber på egen hånd.Hensikten med opplegget, er å få større bevissthet rundt begrepsforståelse både opp mot programfaget og norskfaget/grunnleggende ferdigheter.

    Læringsmål:

    Elevene skal bli kjent med begreper knyttet opp til språk

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 16:05

  2. Bokomslag: Illustrasjon av romaner

    Elevene har jobbet med en roman eller et annet litterært verk og har fått i oppgave å lage et bokomslag som illustrerer innholdet i boka. I forkant har romanen vært diskutert og gjennomgått, og elevene har fått en innføring i romananalyse og fagbegreper knyttet til det. I programfagstimene har elevene jobbet med bildeanalyse og bildeteori, med utgangspunkt i semiologisk analyse (Roland Barthes). Elevene skal utarbeide et bokomslag som illustrerer innholdet i boka, og dette skal presenteres i et foredrag. Foredraget blir vurdert.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 17:14