Search page

Søket fant 2 resultater på 0.059 sekunder.

Søkeresultater

  1. Høna eller egget - hvem har det verst?

    Diskusjon om etikk i kylling-/eggproduksjon. (Eller annen matproduksjon). Elevene presenterer en matreklame og peker på retoriske appellformer. Elevene skaffer informasjon fra matprodusenter som bakgrunn for videre refleksjon.

    Læringsmål

    • Elevene skal kunne bruke saklige argumenter i diskusjon.
    • Elevene skal kunne samle inn og vurdere faktaopplysninger.
    • Elevene skal bli bevisst etiske problemstillinger.

    Sluttprodukt

    rora0708 - 04.02.2014 10:36

  2. Samtale om en vegg

    Hensikten med dette undervisningsopplegget er å skape en samtalesituasjon der elevene anvender fagspråk og øver seg på å møte en kunde. Kunden ønsker en fagmann som skal bygge en vegg og har bedt om et møte på forhånd for å få sakkyndig informasjon, diskutere framgangsmåte og materialbruk. Presist språk, evne til å gi gode forklaringer (ikke velge den korteste) og møte kunder er viktig.

    Opplegget involverer faglærer i norsk og programfag. Dette er et lite opplegg med fokus på muntlige ferdigheter.

    rora0708 - 21.01.2014 11:29