Search page

Søket fant 7 resultater på 0.052 sekunder.

Søkeresultater

  1. Planlegge, lage og publisere video om hvordan tilberede et måltid

    Skrivesenteret har laget et opplegg som går ut på å planlegge, skape 

    og publisere en instruksjonsvideo på YouTube om hvordan tilberede et måltid.

     

    Foto: J. Rynio StockFood / NTB Sxanpic. Lisens: CC-by-nc-sa

    Julie Bjørnstad - 12.12.2014 13:56

  2. Arbeidsoppdrag i verksted

    Utgangspunktet for undervisningsopplegget er et arbeidsoppdrag elevene har utført på verkstedet eller i en bedrift. Elevene skal dokumentere arbeidsoppdraget med bilder og/eller film. Sluttproduktet er en individuell PowerPoint som inkluderer denne dokumentasjonen, og som skal framføres muntlig. Elevene skal også vurdere sin egen læring i etterkant av dette undervisningsopplegget.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 21.11.2012 11:42

  3. BETONG – en digital fortelling

    Utgangspunktet for undervisningsopplegget er en arbeidsprosess der det jobbes med betong som materiale. Elevene skal dokumentere prosessen med bilder/film. Ulike typer arbeidsoppgaver; VØL-skjema, ord- og begrepsavklaring, boksskjema, fagtekst med skriveoppgaver og loggskriving. Sluttproduktet er en digital fortelling om teorien rundt og arbeidet med betong.

    Målgruppe

    Tverrfaglig samarbeid mellom norsk og programfag på bygg- og anleggsteknikk, vg1

    Grunnleggende ferdigheter

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 10:20

  4. Teater og teaterkostymer

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er en tekst fra norskfaget, fortrinnsvis et drama eller en annen tekst som kan dramatiseres. Elevene jobber med dramaet som sjanger i norskfaget. I programfaget design og håndverk lager elevene kostymer. Det kan være bare en detalj til en tenkt dramatisering, eller det kan være kostymer som skal brukes i en oppsetning.

    Målgruppe

    Tverrfaglig samarbeid mellom design og håndverk og norsk

    Grunnleggende ferdigheter

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 15:17

  5. Verktøy og sikkerhet - PowerPoint etter HMS-kurs

    I programfaget får elevene nødvendig bakgrunnskunnskap om sikkerhetsutstyr og bruk av verktøy (HMS-kurs). I norskfaget skal elevene formidle kunnskap de har fått om sikkerhetsutstyr og bruk av verktøy. Sluttproduktet er en PowerPoint. Denne kan vurderes for seg eller brukes i sammenheng med en muntlig presentasjon.

    Målgruppe

    Tverrfaglig samarbeid norsk og programfag Vg1 bygg og anleggsteknikk. Gjennomføres like i etterkant av HMS-kurs.

    Grunnleggende ferdigheter

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 11:52

  6. Sosiale medier i et dannelsesperspektiv - Facebook

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er temaet sosiale medier. Norskfaget legger rammer i forhold til teksttyper (artikkel) og grafisk utforming av tekster og presentasjoner.

    Målgruppe

    Norskfaget på yrkesfaglige programområder

    Grunnleggende ferdigheter

    Cecilie Isaksen Eftedal - 29.11.2012 12:00

  7. Presentasjon av lokale og økologiske råvarer

    Utgangspunktet for undervisningsopplegget er et arbeidshefte som elevene skal lage i forbindelse med «mesterskap» i VG2 kokk- og servitørfag. Heftet presenteres for de andre i klassen i form av et foredrag. De årlige konkurransereglene i «fylkesmesterskap» og «Østlandsmesterkap» vil legge rammene for hvilke kriterier som stilles til dette arbeidsheftet, men kravene til et arbeidshefte kan se slik ut:

    Cecilie Isaksen Eftedal - 03.12.2012 11:57