Search page
Søket fant 14 resultater på 0.059 sekunder.
Søkeresultater
-
Bilvoks
Oppskrift på bilvoks.
Nina Mari Wagner - 17.09.2013 20:26
-
Grubletegning egne forbruksvalg
grubletegning om egne forbruksvalg
Solveig M Bergo Nielsen - 29.12.2013 16:42
-
Grubletegning interessekonflikt
grubletegning om interessekonflikt med utgangspunkt i klimatoppmøtet i Warszawa.
Solveig M Bergo Nielsen - 29.12.2013 16:44
-
Forsøk med solfangere
Dette er et undervisningsopplegg som er rettet mot energi for fremtiden-delen i naturfaget der elevene får gjøre forsøk med solfangere.
Opplegget skal gjøre forsøket mere interessant og fenge elevene ved å koble inn aktivitet på verkstedet i programfagstimene.
Eirin Gjendemsjø - 14.10.2014 14:51
-
FYR-undervisningsopplegg om solceller
FYR-undervisningsopplegg om solceller
Olav Marius Berg - 14.10.2014 14:59
-
Tema bioenergi
Tema bioenergi
jocsc - 27.03.2014 13:11
-
Knallgass
Eg har her laga ei enkel oppskrift på korleis du som lærar kan lage knallgass som eit demonstrasjonsforsøk i naturfag. Dette passar til alle studieretningar - men eg brukar det mest på TIP, elektro og byggfag.
oddsol - 29.08.2013 13:26
-
Tema solceller
Tema solceller
jocsc - 27.03.2014 13:15
-
Tema solfanger
Tema solfanger
jocsc - 27.03.2014 13:19
-
FYR TIP Sveisegass
Passer i liten lærerstyrt gruppe.
Lage etyn, sette det i sammenheng med energityper, energikjeder og stoffgrupper/hydrokarboner.
elloed - 27.03.2014 13:45
-
Tverrfaglig om fordøyelsessystemet DH
Eksempel tverrfaglig oppgave hvor oppgavene er spesifisert under hvert fag.
lisema@vfk.no - 27.11.2014 15:15
-
Påvisning av stivelse og proteiner i matvarer
Labøvelse for påvisning av stivelse og proteiner i matvarer.
irena@ostfoldfk.no - 02.01.2015 15:13
-
Energiomsetning i løpet av et døgn. Arbeidsoppgave/øvelse
Undervisnigsopplegg som går ut på å beregne hvor mye energi det er i maten vi spiser i løpet av et døgn. Her bruker vi programmet Mat på data. I tilegg må elevene beregne hvor mye energi de forbruker. Dette gjøres ved å fylle ut et skjema. I tillegg kontroleres dette ved å legge aktivitetene i løpet av et døgn inn i en aktivitetskalkulator. Her må elevene regne om fra kilokalorier (kcal) til kilojoule (kJ). Til slutt må elevene ta stilling til/drøfte om det er samsvar mellom "energi inn" og "energi ut".
olali - 27.03.2014 13:24
-
Grubletegning HMS - byggfag
Liten tegning for å få elevene i gang med tankeprosessen om HMS og kosthold
Laget av: Mette Kleive og Tove Gustafsson
Tove Gustafsson - 23.10.2013 13:50