Search page

Søket fant 6 resultater på 0.062 sekunder.

Søkeresultater

  1. Co-operative learning & in-depth projects

    Aim: For the pupils to learn through teaching others. The pupils should be able to teach a small group of pupils about the in-depth project (ptf) they are currently working on, with the end result being that pupils not working on this project should have gained a basic understanding, and be able to answer questions on each of the other projects.

    Julia Day - 14.05.2013 10:06

  2. A cooperative electrician

    Elever jobber med et intervju og andre deler av en tekst om elektrikeryrket. Det brukes en "cooperative learning"-struktur som heter "role reading", deretter jobber elevene parvis. Opplegg resulterer enten i en kort brosjyre, eller en muntlig fremføring som kan vises til elever fra 10. trinn som er på besøk og kunne tenke seg å søke plass på VG1 elektrofag.

    "Image courtesy of imagerymajestic / FreeDigitalPhotos.net"

    Julia Day - 15.10.2013 14:16

  3. An Electric Interview

    (gratis fra Dreamstime) © Cristian Nitu | Dreamstime Stock Photos

    Opplegget handler om å intervjue en annen elev på norsk eller engelsk om arbeid med et system fra programfag. Elevene jobber videre med intervjuet ved å skrive det ned og oversette til engelsk, og så brukes det til å skrive brukerveiledning eller sammendrag om systemet. Intervjuet kan også gjennomføres på engelsk.

    Julia Day - 30.01.2014 19:14

  4. What's in the bag?

    Image is public domain, from http://www.clker.com/.

    Mål med oppgaven:

    Du skal lære deg engelske navn på verktøy og sikkerhetsutstyr du bruker mye. Du skal presentere et eller flere verktøy for lærerne dine. Presentere betyr:

    1. Si hva det heter på engelsk

    2. Hva du bruker det til

    3. Hvordan du tar godt vare på verktøyet

    Julia Day - 20.03.2014 13:02

  5. Kitchen safety

    I dette opplegget skal elevene beskrive farer som kan true på kjøkkenet. Opplegget er tilrettelagt for svake elever på VG1 nivå.

    Elevene skal kunne bruke ordbøker for å kunne beskrive hva som forårsaker farene som vises i bilde opplegget er basert på.

    Elevene skal bli bevisst på vanlig faremomenter i kjøkkenet. De skal videre utvide ordforrådet sitt ved å kunne beskrive hva slags utstyr/situasjoner som er farlige, og samtidig øve seg i å uttrykke seg i fullstendige setninger.

    Julia Day - 18.05.2013 13:45

  6. We're all going on a UK holiday

    Elevene får en oppgave hvor de skal planlegge en ferie i UK. De kan selv velge destinasjon. Elevene skal presentere sitt «produkt» for klassen og får muntlig vurdering.

    Læringsmål:

    Julia Day - 13.05.2013 15:58