Search page

Søket fant 45 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Stupid Customer

    Kundemøte Rollespill mellom byggherre og snekker. Elevene skal gjennomføre en muntlig dialog. I forkant jobber de med høffelighetsfraser, ord og uttrykk som kan være nødvendig i dialogen.

    Foto: Vegard Grøtt, NTB/Scanpix. CC-lisens

    0904arst - 14.05.2013 12:11

  2. New Headway Intermediate. Everyday Communication: English sources online (Oxford)

    The e-book provides everyday dialogues (audio), useful vocabulary and grammar.

    Pupils can test their progress by doing different exercises/tests and playing vocabulary/grammar games online.

    Tatjana Berg - 16.05.2013 08:37

  3. Creaza

    Et tegneserieprogram som kan brukes til masse i undervisningssammenheng. Programmet er gratis, og lett å lære.

    Borghild E. Hornnes - 26.09.2013 14:42

  4. Stereotyping – us and they?

    A teaching design that empowers the individual through cooperative learning and prevents labeling and stereotyping of groups of individuals through an understanding of covert discrimination in digital media and face to face. The lessons will mainly strengthen the pupils' ability to express themselves orally.The end product of the lessons will be a poster produced by each group to be shared among the rest of the class.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 19.11.2012 10:49

  5. Top Gear Race Across Japan Part 2

    Presentasjon

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 12:26

  6. Top Gear Botswana adventure Part 1

    Presentasjon

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 12:57

  7. Top Gear Killing A Toyota Part 1, 2 & 3

    Presentasjon

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 13:07

  8. Top Gear Jeremy drives the smallest car in the world at the BBC

    Presentasjon

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 13:28

  9. Funny car stories

    Opplegget øver forståelse av vitser med relevant tema. Elevene skal lese og forstå vitser/morsomme historier på engelsk. Før lesing av vitsene jobber elevene med førlesingsaktiviteter for å være best mulig forberedt for å forstå innholdet og ta poengene. Opplegget er først og fremst rettet mot elever med lav måloppnåelse i engelsk, og søker og gi disse en positiv opplevelse av engelskfaget og mestringsopplevelse. Opplegget trener den muntlige ferdigheten i form av muntlige aktiviteter i førlesingsoppgave, samt lesing av tekst.

    Lisbeth Andersland - 13.05.2013 15:02

  10. Everyday English

    New Headway for Beginners online (vocabulary, grammar, everyday English dialogues, games, tests)

    Tatjana Berg - 13.05.2013 16:39

  11. Everyday English

    New Headway Elementary online: vocabulary, grammar, tests, games, audio dialogues: at the airport, in a cafe, directions, on the phone, social expressions.

    The book is the continuation of New Headway for Beginners.

    Tatjana Berg - 13.05.2013 16:48

  12. Pre-intermediate English (New Headway, Pre-Intermidiate)

    Everyday English, dialogues:

    • at the chemist`s
    • at the doctor`s
    • at the post office
    • at the tourist office
    • buying things
    • social expressions

    You can also find good exercises on vocabulary and grammar as well as games and tests.

    The book is the continuation of New Headway, elementary.

    Tatjana Berg - 13.05.2013 16:59

  13. Språklab uten vegger

    SNAKKE: Dialogtrening, språklab uten vegger. Dette er såkalt «lukkede» hodesett som effektivt stenger ute lyd fra omgivelsene og tillater uforstyrrede samtaler. Dette er utprøvd lokalt på Åssiden. Man trenger et hodesett per elev. Hensikten er å styrke muntlig engelsk- eller norskkompetanse gjennom autentisk 1-1 dialog med via kommunikasjonsprogrammer som Skype.

    Målet er å innarbeide dette til en mer institusjonalisert/permanent praksis integrert i utvekslingsprogrammet. Bruke fagterminologi i norsk og engelsk. Alle skal få trening i muntlig praksis effektivt.

    19067302 - 19.02.2014 14:02

  14. Listening | GetEnglishLessons.com

    Listening activities, conversation lessons, songs, grammar with worksheets

    Tatjana Berg - 30.01.2014 13:09

  15. Blackout by Emily Barr: reading a novel (Quick Reads)

    The assignment is focused on reading, understanding, role playing, and writing a news report.

    Students can improve all basic skills while working with the assignment.

    Tatjana Berg - 13.02.2014 10:31

  16. A Pig in a Poke or How to Complain Successfully

    The activities help practise basic skills: speaking and writing.

    Students play roles by complaining about a product or service.

    Next, the model text - a letter of complaint - is analysed in pairs and in class (the link )

    Finally, each student writes a letter of complaint.

    Tatjana Berg - 03.12.2013 21:08

  17. Tools and workshop

    Dette opplegget er ment for Elektro, men kan også brukes på TIP. Hvis opplegget skal brukes på TIP må verktøy og nettstedene tilpasses programfaget for TIP.

    Fokus i opplegget er at elevene skal kunne lære seg engelske navn på de verktøy som de bruker til vanlig. De skal også lære seg å søke opp slike navn på internett, på nettsteder der man kan forvente at en elektriker kan bruke. Til slutt skal man kunne visualisere sine arbeidsplasser gjennom å kunne oversette denne visualiseringen til skriftlig og så til muntlige oppgaver.

    ginarn - 04.12.2013 09:49

  18. Channels

    Trinn/nivå: VG2Emne: English in the media and aspects of entertainment and culture
    Content:

    • English in the media
    • Aspects of entertainment and culture
    • Language and Communication
    • Presenting opinions formally and informally

    Learning aims:

    Using different listening and reading strategies

    Presenting opinions formally and informally

    ginarn - 18.06.2014 09:07

  19. New Company

    Dette er en type rollespill som oppfordrer til høy grad av muntlig aktivitet og samarbeid.

    Lillian Markussen - 23.04.2014 13:29

  20. Undervisningsopplegg om Customer service

    CUSTOMER SERVICE

    1. The students will discuss the importance of customer service in groups of 4-5. (10 min.)
    2. The students make their own presentations about customer service. (80 min.)
    3. Role play. “Act out a scene where you show excellent customer service” and film it.(45 min.)
    4. Make a kahoot http://create.kahoot.it/#login?next= about the do’s and don’ts in the field of customer service.(45 min.)
    5. Play the kahoot quizzes.

    Ragnhild Kaland - 23.04.2014 14:20

Pages