Search page

Søket fant 27 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Engelske tekstordnere

    Nyttige ord som kan brukes for å styrke grunnleggende skriveferdigheter.

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 10:00

  2. Co-operative learning & in-depth projects

    Aim: For the pupils to learn through teaching others. The pupils should be able to teach a small group of pupils about the in-depth project (ptf) they are currently working on, with the end result being that pupils not working on this project should have gained a basic understanding, and be able to answer questions on each of the other projects.

    Julia Day - 14.05.2013 10:06

  3. Everyday English

    New Headway Elementary online: vocabulary, grammar, tests, games, audio dialogues: at the airport, in a cafe, directions, on the phone, social expressions.

    The book is the continuation of New Headway for Beginners.

    Tatjana Berg - 13.05.2013 16:48

  4. Reader's Theater

    Dette er et fint hjelpemiddel for å jobbe med muntlig i klassen.

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 09:00

  5. Workshop Drawing

    Emne:
    Verktøy og areal

    Kort beskrivelse av opplegget:

    Dette er et prosjekt som kan fenge de som er mer praktisk anlagt, men allikevel tilfredsstille behovet for utvikling av engelsken. Elever skal tegne verkstedet/arbeidsrom der de har sitt praktisk virke i faget til fordypning, enten på skolen eller praksisplassen. Det skal navngis alt i rommet fra vegger, vindu til verktøyet og bord og stoler.

    ginarn - 20.02.2014 10:09

  6. Hjelp skoleungdom i et annet land!

    Innledning:

    Gruppen skal starte en veldedig organisasjon hvor formålet er å hjelpe skoleungdom i en bestemt skole i et bestemt land (søsterklasse) med skolemateriell.

    Oppgave:

    1. Etabler kontakt med aktuell skole/klasse for å kartlegge behov

    2. Lag en plan for anskaffelse av aktuelt materiale

    3. Lag en plan for forsendelse av aktuelt materiale

    4. Lag en kostnadsoversikt

    5. Lag en finansieringsplan

    6. Forbered en presentasjon for aktuelle sponsorer/aktører

    7. Gjennomfør presentasjonen

    25096902 - 30.01.2014 14:37

  7. Designed for the Dump: E-Waste

    This material deals with electrical and electronic waste (so-called e-waste), its consequences and what could be done about it.  We aim to answer the following main questions as part of the period:

    What is e-waste?
    Why are electrical and electronic devices “designed for the dump"?
    What are the consequences of e-waste?
    What does Norwegian and international law say about e-waste?
    What could be done about this problem?
    What could YOU do?

    jannike.berger@skoyenasen.gs.oslo.no - 10.02.2015 16:17

  8. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  9. Exploring English

    Fin side fra Cappelen Damm med norsk meny og forklaring for de som trenger grunnleggende tilrettelegging.

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 09:12

  10. Constructions and Instructions

    Based on the Landmarks in Construction text from Workshop vg1 Bygg- & anleggsfag, and Strømmen vgs’ bridge construction exercise, this lesson plan deals with understanding competence aims, writing instructions and assessing an end product.

    Teaching objectives. Pupils should:

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 11:54

  11. Yrkesretting av engelsk på TIP: Writing a Report

    Dette undervisningsopplegget bygger på loggskriving på engelsk. Undervisningsopplegget bør gå over noen uker, ca 20-30 min ukentlig; resultatet blir bedre når man bruker tid på det. Alt faglig innhold kan yrkesrettes og knyttes til praksis i verksted eller yrkesfaglig teori. 

     

     

    Torleif Sleveland - 09.02.2015 18:00

  12. HMS - prosessorientert skriving - programfaguavhengig

    Undervisningsopplegget fokuserer på skriftlige ferdigheter og det faglige ordforrådet innenfor eget programområde - spesielt innen Helse, miljø og sikkerhet. Elevene skal arbeide etter prinsippene i prosessorientert skrivepedagogikk, og sluttproduktet skal være en sakprosatekst om HMS på egen jobb/praksisplass. Elevene skal selv arbeide videre med teksten etter første respons fra lærer, og så leveres det ferdige produktet, som blir vurdert med karakter. Opplegget inneholder lenker til en litterær tekst for inspirasjon og gir ideer til førskrivningsaktiviteter.

    Svein Anders Kvellestad - 24.01.2013 14:00

  13. Yrkesretting av engelsk på TIP: loggskriving

    Dette undervisningsopplegget bygger på loggskriving på norsk. Det er best å starte dette i norsktimene slik at elevene er kjent med sjangeren og kan fokusere på ordlæring. 

    Det er skriftlige ferdigheter som først og fremst er vektlagt her, men det er ingenting i veien for at vurderingene også kan være muntlige.

    Torleif Sleveland - 09.02.2015 17:46

  14. Extreme building - USA

    Innøvelse av gloser og faguttrykk for å kunne bruke disse i presentasjon av arbeid utført i verksted. Relaterer språklæringen til yrkesfag.

    Julia Day - 13.05.2013 17:13

  15. Turning and the lathe: Basic vocabulary and oral presentation with strategies

    When you have finished this lesson you should know:

    • What is driving the lathe and the basic principles of turning
    • How the lathe holds and rotates the workpiece
    • How the lathe holds and moves the cutting tool

    The student should be able to:

    • explain the main parts of the lathe
    • how the lathe works and the turning process
    • explain how they made an assignment in the workshop

    Torleif Sleveland - 13.05.2013 17:35

  16. Short story analysis - The Hitch-Hiker

    Dette er et opplegg for å lære elevene fomatet short story og om Roald Dahl.

    Elevene får i oppgave å lese novella enten som tegneserie eller originaltekst, med en lekseprøve (multisvarsoppgave på Fronter) i den påfølgende timen.

    I den neste dobbeltimen går vi i gjennom novelleformatet og ser filmen, og begynner å skrive en novelleanalyse av The Hitch-Hiker. Lekse til neste time er å gjøre ferdig denne med innlevering på Fronter.

    Pål Aarsæther - 12.11.2013 13:28

  17. The Restaurant of your Dreams

    Et fire ukers undervisningsopplegg for RM, hvor elevene kan jobbe kreativt innenfor det å lage sin egen restaurant. Sluttproduktet er både en muntlig presentasjon og skriftlige tekster inklusive annonse, meny, dagbokside og ordliste.

    Liv Kristin Rasmussen - 12.11.2013 14:04

  18. Lydprosjekt: radioteater på engelsk

    Tverrfaglig gruppeprosjekt: mediedesign, medieproduksjon,mediekommunikasjon, engelsk muntlig og skriftlig for VG1, Medier og kommunikasjon.

    annetov - 13.03.2014 12:38

  19. Social competance/social skills (ikke ferdig)

    Innhold:

    Cooperation with children in your future occupation; for instance kindergarden

     

    Læringsmål:

    Forstå barn

    Kommunisere med barn og deres foreldre på engelsk:

    Kunne disse begrepene

    Cooperation with children- samhandling mellom barn

    Responsibility=Ansvar

    Assertiveness=Selvhevdelse

    Self-control=Selvkontroll

    Emphaty=empati

    Beeing happy/joyful/playful= lek, glede, humør

     

    Grunnleggende ferdigheter:

    Lese

    IKT

    skjerven2@hotmail.com - 13.10.2015 14:47

  20. Eksamensforberedelse

    Dette er en oppgave som skal fungere som forberedelse for eksamen for elever i vg2 yrkesfag. Elevene skal i utgangspunktet gå igjennom oppgaven i grupper og lage en muntlig presentasjon for klassen. Hvis faglærer vil, så kan man også be om et skriftlig svar på oppgaven som kan brukes som vurderingsmateriale. 

    Oppgaven er laget med utgangspunkt at elever innenfor yrkesfag gjerne gjør det bra på eksamen hvis de kan finne den yrkesfagrettede oppgaven og anvende sin fagkunnskap på denne.

    Tid: 2-4 uker. 

    halsau@vgs.nfk.no - 14.04.2015 11:09

Pages