Search page

Søket fant 34 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Språklab uten vegger

    SNAKKE: Dialogtrening, språklab uten vegger. Dette er såkalt «lukkede» hodesett som effektivt stenger ute lyd fra omgivelsene og tillater uforstyrrede samtaler. Dette er utprøvd lokalt på Åssiden. Man trenger et hodesett per elev. Hensikten er å styrke muntlig engelsk- eller norskkompetanse gjennom autentisk 1-1 dialog med via kommunikasjonsprogrammer som Skype.

    Målet er å innarbeide dette til en mer institusjonalisert/permanent praksis integrert i utvekslingsprogrammet. Bruke fagterminologi i norsk og engelsk. Alle skal få trening i muntlig praksis effektivt.

    19067302 - 19.02.2014 14:02

  2. Supernanny

    To undervisningsopplegg av liknende karakter. Oppgavene er varierte, og temaet er barneoppdragelse i Norge, Storbritannia og USA. Tidsbruk avhenger av klasse, men fra 3-6 timer avhengig av nivå.

    Supernanny VG1 har oppgaver som også dekker kompetansemål i programfag knyttet til lek og aktivitet.

    Supernanny VG2 har oppgaver som kan være eksamensforberedende.

    1702jeso - 21.02.2014 11:34

  3. Listening | GetEnglishLessons.com

    Listening activities, conversation lessons, songs, grammar with worksheets

    Tatjana Berg - 30.01.2014 13:09

  4. Tools and workshop

    Dette opplegget er ment for Elektro, men kan også brukes på TIP. Hvis opplegget skal brukes på TIP må verktøy og nettstedene tilpasses programfaget for TIP.

    Fokus i opplegget er at elevene skal kunne lære seg engelske navn på de verktøy som de bruker til vanlig. De skal også lære seg å søke opp slike navn på internett, på nettsteder der man kan forvente at en elektriker kan bruke. Til slutt skal man kunne visualisere sine arbeidsplasser gjennom å kunne oversette denne visualiseringen til skriftlig og så til muntlige oppgaver.

    ginarn - 04.12.2013 09:49

  5. Modellskip (TIP)

    Mål for undervisningsopplegget: Elevene skal bygge og male et modellskip. Arbeidsprosessen skal dokumenteres på engelsk i en arbeidslogg, samt presenteres for klassen og faglærere.

    Mariann Svendsen - 16.06.2014 11:00

  6. New Company

    Dette er en type rollespill som oppfordrer til høy grad av muntlig aktivitet og samarbeid.

    Lillian Markussen - 23.04.2014 13:29

  7. Brakes: oral communication in FYR (mechanics)

    Pupils practise different basic skills: writing, talking, reading and IT literacy.

    Warm up activity: 3 min. writing about brakes

    Pair work: discussing questions in pairs (the set of questions aboout the brake system)

    Role play: pupils write a dialogue between a mechanic and an American tourist that has faulty brakes.

    Follow up activity: Pupils can read Drive in a motorcar by Roald Dahl (short story analysis)

    The website www.wikihow gives step by step instructions on different operations in the garage.

    Tatjana Berg - 04.12.2014 10:32

  8. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  9. Jamie Oliver

    Elevene skal se på flere episoder av "Jamie`s 30-minute-meals».

    Underveis bearbeides stoffet ved oversetting av gloser og uttrykk og svar på spørsmål.

    0904arst - 11.09.2013 15:50

  10. Guided Tour of English Speaking Tourists in Norway

    I denne oppgaven skal du planlegge guiding av en gruppe engelsktalende gruppe turister fra de ankommer flyplassen til de går ombord på Hurtigruta i Bodø.

    15046601 - 07.11.2013 11:26

  11. Create your identity

    Elevene skal konstruere en engelskspråklig identitet. De skal lage et logisk liv til denne personen, formalia som navn, adresse, utdanning, jobb, familie, men også ta med hendelser. Elevene skal på "Blind Date" på kafé med sin person, og må forberede seg på å ha noe å snakke om fra livet sitt. De kan ha så mange forskjellige dater som tiden tillater.

    Læringsmål: Føre en samtale på engelsk. Bruke bakgrunnsstoff fra engelskspråklig verden i samtalen.

    Grunnleggende ferdigheter: Lesing, skriving, muntlig aktivitet, digitale ferdigheter.

    ginarn - 19.12.2013 09:09

  12. Women in the Kitchen

    I denne læringsaktiviteten jobbar elevane med ulike ting. Opplegget er i hovudsak ei lytteøving ved bruk av podcast, men tek opp aktuelle tema som likestilling og kjønnsfordelinga på professionelle kjøkken. I tillegg får elevane øva dialektforståing og ulike variasjonar av engelsk. Elevane jobbar med spørsmålsark medan dei lyttar til podcasten. Spørsmåla kan ein nytte til vidare diskusjon om likestilling og kjønnsfordeling, og t.d. samanlikne med Noreg. 

    kribef - 18.12.2014 07:55

  13. Role play - At the hospital

    Dette er et rollespill der elevene kan jobbe to og to. Den ene eleven er pasient på et sykehus, den andre eleven er sykepleier. Målet med dette opplegget er at elevene skal bruke og lære relevante ord og uttrykk som trengs når de har en engelskspråklig pasient.

    Janne Midttun Hedemann - 06.11.2013 15:35

  14. Kings of Pastry

    Elevane jobbar med oppgåver knytt til dokumentaren "The Kings of Pastry" som omhandlar konditor- og sukkerarbeid. Vi følgjer Jaccquy som førebur seg til ein viktig fransk fagkonkurranse. Elevane ser filmen, observerar prosessane, teknikkane og vokabularet brukt i førebuinga til konkurransen, og på konkurransedagane. Elevane øver grunnleggjande ferdigheiter i kommunikasjon. Filmen passar nok best for middels til sterke elevar, då store delar av dialogen foregår på fransk og er teksta på engelsk. 

    kribef - 12.02.2015 08:19

  15. Electric Dreams: Gadgets from the Past

    In the BBC documentary Electric Dreams, a British family and their home are stripped of all modern technology to live a life of decades past. They start out in the year 1970, and for each new day (= new year), they are given new technology that was launched that particular year. We follow the family through three decades and three episodes (one hour each): the 1970s, the '80s and the '90s.

    jannike.berger@skoyenasen.gs.oslo.no - 10.02.2015 16:51

  16. Social competance/social skills (ikke ferdig)

    Innhold:

    Cooperation with children in your future occupation; for instance kindergarden

     

    Læringsmål:

    Forstå barn

    Kommunisere med barn og deres foreldre på engelsk:

    Kunne disse begrepene

    Cooperation with children- samhandling mellom barn

    Responsibility=Ansvar

    Assertiveness=Selvhevdelse

    Self-control=Selvkontroll

    Emphaty=empati

    Beeing happy/joyful/playful= lek, glede, humør

     

    Grunnleggende ferdigheter:

    Lese

    IKT

    skjerven2@hotmail.com - 13.10.2015 14:47

  17. Teens and sex

    Føraktivitet: diskutere temaet hvor elevene får finne ord som kan være aktuelle for prosjektet og det aktuelle temaet. F.eks: prevensjon, overgrep, seksuell trakassering, etikk, moral, grensesetting, debut.(de kan jobbe i par, grupper, rotasjon etc.) oppsummering på tavlen til slutt.

    Oppgave:
    TEENS AND SEX

    Stine Pettersen - 13.10.2015 15:31

  18. Eksamensforberedelse

    Dette er en oppgave som skal fungere som forberedelse for eksamen for elever i vg2 yrkesfag. Elevene skal i utgangspunktet gå igjennom oppgaven i grupper og lage en muntlig presentasjon for klassen. Hvis faglærer vil, så kan man også be om et skriftlig svar på oppgaven som kan brukes som vurderingsmateriale. 

    Oppgaven er laget med utgangspunkt at elever innenfor yrkesfag gjerne gjør det bra på eksamen hvis de kan finne den yrkesfagrettede oppgaven og anvende sin fagkunnskap på denne.

    Tid: 2-4 uker. 

    halsau@vgs.nfk.no - 14.04.2015 11:09

  19. Naturbruk Ponsse

    Mål: Elevene skal tilegne seg nok teknisk språk på engelsk til å kunne bruke programmet tilfredsstillende (funksjonalitet)

    Relevans: Tilegne seg erfaring ved bruk av simulator, god nok til praktisk bruk av maskinen senere i henhold til fagets krav. Gir trening før VG2.

    FYR undervisningsopplegg, utarbeidet av Harald Natvik, Kjell Arne Myrvold, Hilde L Lunde, Marie Storevik, Denise Pillay-Pettersen og Robert T Hvidsten. Oslo 17.nov

    harald.natvik@hfk.no - 17.11.2015 15:53

  20. Ansettelsesprosess

    Elevene skal gå gjennom en ansettelsesprosess i en bedrift.

    Elevene må lære seg relevante engelske gloser. I norkfaget er det grunnleggende skriftlige ferdigheter som vurderes.

    De skriver en søknad på norsk, men jobbintervjuet foregår på engelsk. Her kan man benytte rollespill eller samtale, to og to. 

    Hildegunn Moland - 01.12.2015 15:10

Pages