Search page

Søket fant 43 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  2. Creaza

    Et tegneserieprogram som kan brukes til masse i undervisningssammenheng. Programmet er gratis, og lett å lære.

    Borghild E. Hornnes - 26.09.2013 14:42

  3. Travel Tours & Guided Trips | National Geographic Expeditions

    Travel the world with National Geographic on our guided wildlife safaris, expedition cruises, active adventures, family trips, photography workshops, and more.

    The link can be used to find destinations and "sell" them in a virtual travel agency. Students can select and "sell" trips to different groups of customers or to individuals. They have to meet the needs of the "buyers".

    Tatjana Berg - 01.10.2013 23:10

  4. Jolly Good Fellows

    Students find out what typical British traits are. Then they make a list of typical Norwegian characteristics. Finally, they produce a poster and vote for the best one. Students work in groups of 4.

    Basic skills

    • Oral communication: listening and talking to peers
    • Digital skills: making a poster (photoshop)

    Tatjana Berg - 03.10.2013 10:25

  5. Where Shit Happens

    Dette opplegget er basert på et prosjekt der elevene bygde en utedo, men kan knyttes til hvilket som helst produkt. Opplegget kan gjøres helt eller delvis. Elevene vil jobbe med ordinnlæring, muntlig aktivitet både på verksted og i form av presentasjoner og tekst. Grunnleggende ferdigheter som å lese, regne, snakke og skrive blir berørt. Jobber enten individuelt eller i grupper. Det er flere sluttprodukter i dette prosjektet: PowerPoint-presentasjon; muntlig presentasjon; materialsliste; salgsprospekt; brev med materialsbestilling til engelsk/amerikansk materialsleverandør.

    0904arst - 13.05.2013 16:49

  6. Listening | GetEnglishLessons.com

    Listening activities, conversation lessons, songs, grammar with worksheets

    Tatjana Berg - 30.01.2014 13:09

  7. Tools and workshop

    Dette opplegget er ment for Elektro, men kan også brukes på TIP. Hvis opplegget skal brukes på TIP må verktøy og nettstedene tilpasses programfaget for TIP.

    Fokus i opplegget er at elevene skal kunne lære seg engelske navn på de verktøy som de bruker til vanlig. De skal også lære seg å søke opp slike navn på internett, på nettsteder der man kan forvente at en elektriker kan bruke. Til slutt skal man kunne visualisere sine arbeidsplasser gjennom å kunne oversette denne visualiseringen til skriftlig og så til muntlige oppgaver.

    ginarn - 04.12.2013 09:49

  8. Channels

    Trinn/nivå: VG2Emne: English in the media and aspects of entertainment and culture
    Content:

    • English in the media
    • Aspects of entertainment and culture
    • Language and Communication
    • Presenting opinions formally and informally

    Learning aims:

    Using different listening and reading strategies

    Presenting opinions formally and informally

    ginarn - 18.06.2014 09:07

  9. Internasjonalt samarbeid gjennom ungdomsbedrift

    Skuleåret 2013-2014 deltok elevar i medium og kommunikasjon på vg2 i eit samarbeid med elevar på andre linjer i Sverige, Spania og Italia.

    Denne filmen viser læringsutbytte av å samarbeide på tverss av landegrensene. Filmen er planlagt, innspelt og produsert av medieelevar på Mo og Jølster vgs, no Hafstad vgs.

    oledev - 21.10.2014 12:02

  10. Undervisningsopplegg om Customer service

    CUSTOMER SERVICE

    1. The students will discuss the importance of customer service in groups of 4-5. (10 min.)
    2. The students make their own presentations about customer service. (80 min.)
    3. Role play. “Act out a scene where you show excellent customer service” and film it.(45 min.)
    4. Make a kahoot http://create.kahoot.it/#login?next= about the do’s and don’ts in the field of customer service.(45 min.)
    5. Play the kahoot quizzes.

    Ragnhild Kaland - 23.04.2014 14:20

  11. Brakes: oral communication in FYR (mechanics)

    Pupils practise different basic skills: writing, talking, reading and IT literacy.

    Warm up activity: 3 min. writing about brakes

    Pair work: discussing questions in pairs (the set of questions aboout the brake system)

    Role play: pupils write a dialogue between a mechanic and an American tourist that has faulty brakes.

    Follow up activity: Pupils can read Drive in a motorcar by Roald Dahl (short story analysis)

    The website www.wikihow gives step by step instructions on different operations in the garage.

    Tatjana Berg - 04.12.2014 10:32

  12. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  13. Does American Soft Power Affect You and Your Classmates?

    Students practise basic skills by doing a survey and writing / delivering a speech.

    In advance  students keep a record of their meeting with American culture (a week record/diary)

    The activity targets communication and writing skills.

    The final product - a speech- can be recorded by using an app / software (lydinnspilling)

     

    Tatjana Berg - 12.03.2015 11:29

  14. How to argue for a case in a written text

    The object of the lesson is to teach the students how they can argue for a case by referring to statistics, similar situations, experts, and research in their written texts.

    elikje - 14.04.2015 10:47

  15. Sewing Bee Ep.1

    Denne serien har fire episoder.

    Veldig god kvalitet på innhold og språk og brukes av Ingunn Abrahamsen, programfaglærere på DH, Godalen vgs.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 12:21

  16. Fyr opplegget VG2 Engelsk høsten 13 - HMS

    Fyr opplegget VG2 Engelsk høsten 13 - HMS

    Brigitte Bakke - 28.01.2014 13:25

  17. Create your identity

    Elevene skal konstruere en engelskspråklig identitet. De skal lage et logisk liv til denne personen, formalia som navn, adresse, utdanning, jobb, familie, men også ta med hendelser. Elevene skal på "Blind Date" på kafé med sin person, og må forberede seg på å ha noe å snakke om fra livet sitt. De kan ha så mange forskjellige dater som tiden tillater.

    Læringsmål: Føre en samtale på engelsk. Bruke bakgrunnsstoff fra engelskspråklig verden i samtalen.

    Grunnleggende ferdigheter: Lesing, skriving, muntlig aktivitet, digitale ferdigheter.

    ginarn - 19.12.2013 09:09

  18. Women in the Kitchen

    I denne læringsaktiviteten jobbar elevane med ulike ting. Opplegget er i hovudsak ei lytteøving ved bruk av podcast, men tek opp aktuelle tema som likestilling og kjønnsfordelinga på professionelle kjøkken. I tillegg får elevane øva dialektforståing og ulike variasjonar av engelsk. Elevane jobbar med spørsmålsark medan dei lyttar til podcasten. Spørsmåla kan ein nytte til vidare diskusjon om likestilling og kjønnsfordeling, og t.d. samanlikne med Noreg. 

    kribef - 18.12.2014 07:55

  19. Presentation of my future profession

    Arbeidsark med stikkord til innhold i muntlig presentasjon av yrke knyttet til eget utdanningsprogram. (Kan også benyttes til skriftlig presentasjon)

    krilin - 23.10.2013 15:51

  20. Short story analysis - The Hitch-Hiker

    Dette er et opplegg for å lære elevene fomatet short story og om Roald Dahl.

    Elevene får i oppgave å lese novella enten som tegneserie eller originaltekst, med en lekseprøve (multisvarsoppgave på Fronter) i den påfølgende timen.

    I den neste dobbeltimen går vi i gjennom novelleformatet og ser filmen, og begynner å skrive en novelleanalyse av The Hitch-Hiker. Lekse til neste time er å gjøre ferdig denne med innlevering på Fronter.

    Pål Aarsæther - 12.11.2013 13:28

Pages