Search page

Søket fant 15 resultater på 0.06 sekunder.

Søkeresultater

  1. Channels

    Trinn/nivå: VG2Emne: English in the media and aspects of entertainment and culture
    Content:

    • English in the media
    • Aspects of entertainment and culture
    • Language and Communication
    • Presenting opinions formally and informally

    Learning aims:

    Using different listening and reading strategies

    Presenting opinions formally and informally

    ginarn - 18.06.2014 09:07

  2. Designed for the Dump: E-Waste

    This material deals with electrical and electronic waste (so-called e-waste), its consequences and what could be done about it.  We aim to answer the following main questions as part of the period:

    What is e-waste?
    Why are electrical and electronic devices “designed for the dump"?
    What are the consequences of e-waste?
    What does Norwegian and international law say about e-waste?
    What could be done about this problem?
    What could YOU do?

    jannike.berger@skoyenasen.gs.oslo.no - 10.02.2015 16:17

  3. How to argue for a case in a written text

    The object of the lesson is to teach the students how they can argue for a case by referring to statistics, similar situations, experts, and research in their written texts.

    elikje - 14.04.2015 10:47

  4. Health care in the USA

    This is a longer term project with both a written and oral assesment available.

    Students will gain an understanding of how Health Care is organised in the USA, the values behind this and how it affects the society.

    Resources for the following elements are available here:

    Bronia Hamilton - 14.05.2013 11:37

  5. Troll A Gas Platform: Richard Hammond's Engineering Connections and Katie Malua's consert

    Pedagogisk god framstilling av prinsippene som ble bruk da man bygget Troll A plattformen. Eleven lærer at enkle prinsipper innen vitenskapen, oppdaget for lenge siden, ble brukt i stor skala under byggingen av Troll A plattformen. Hammon's illustrasjoner gir en "populistisk" yrkesretting av engelsk og god hjelp i undervisning av blant annet TIP materiallære og Byggfag (forskaling/mur). Språket er grunnleggende og tydelig nok uten teksting til at elevene får et grunnlag for en klassesamtale. Episodene er korte og det går lar seg bruke som variasjonsinnslag i undervisningen.

    Torleif Sleveland - 16.05.2013 10:16

  6. English test Chapter1 Skills for elektrofag/design og håndverk

    Etter at elevene er ferdig med å jobbe med kapittel 1i tekstbok Skills for elektrofag/design og håndverk, så skriver de 2 timers prøve.

    Prøven vurderes med karakter. Stor vekt legges på siste opgaven som går på å produsere en tekst.

    marinab - 10.02.2015 10:45

  7. An HMS project in Agriculture and horticulture and Equestrian and farrier activities

    Elevane skal førebu ein presentasjon om helse og sikkerheit i eit område innan landbruk/hestefag for ei tenkt målgruppe - the Young Farmer's Club. Elevane skal jobbe i par. Målet er at dei skal betre engelskkunnskapane sine om HMS, men også bli meir merksam på eigen og andre sin tryggleik både i heimen, på garden og på skulen. Opplegget øver lesing som grunnleggande ferdigheit, evna til å organisere og framstille informasjon - også skjematisk - og har elles fokus på munnlege ferdigheitar.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 14.11.2012 12:35

  8. The Importance of Being Esperanza

    Hispanics in the USA

    Reading and Writing: Pupils read some chapters from The House on Mango Street by Sandra Cisneros, do exercises focused on vocabulary and grammar and then write their own texts inspired by the author: A letter to a character from the book and a vignette about their dream house.

    Listening Comprehension: Pupils listen to an interview with Sandra Cisneros and answer some questions.

    Tatjana Berg - 13.05.2013 15:39

  9. Research Project: Fibres & Textiles -- and Design for Valentine's Day Table Setting

    Aims:

    • Learn about various fibres, their properties and how they are used to make textiles
    • Learn to use written sources critically as a basis for an oral presentation
    • Learn about the tradition of Valentine's Day
    • Create a design for Valentine's Day Table Setting

    End product:

    • 5-15 minute oral presentation, supported by posters, drawings and sample materials
    • A design for Valentine's Day Table Setting

    Jan Espen Andresen - 23.01.2014 12:49

  10. Eksamensforberedelse

    Dette er en oppgave som skal fungere som forberedelse for eksamen for elever i vg2 yrkesfag. Elevene skal i utgangspunktet gå igjennom oppgaven i grupper og lage en muntlig presentasjon for klassen. Hvis faglærer vil, så kan man også be om et skriftlig svar på oppgaven som kan brukes som vurderingsmateriale. 

    Oppgaven er laget med utgangspunkt at elever innenfor yrkesfag gjerne gjør det bra på eksamen hvis de kan finne den yrkesfagrettede oppgaven og anvende sin fagkunnskap på denne.

    Tid: 2-4 uker. 

    halsau@vgs.nfk.no - 14.04.2015 11:09

  11. Tupac Shakur lyrics analysis with interview from 1988

    Tupac Shakur is 17 years old in 1988, the age of most VG1 students. He is a teenager with strong opinions and engagement for his community, friends and family. He speaks about his mother, their life in poverty, and the choices a young man has to consider.

    2 Pac became what Elvis is for Rock and Roll and The Beatles is for pop music. He had a major influence on Rap and Hiphop in the 90’s and when he died in 1996 he has become an icon for a lot of youths world wide.

    Torleif Sleveland - 10.02.2015 12:20

  12. Bærekraftig og økonomisk ferietur

    Dere skal planlegge en reise tur-retur fra Askim Vgs til dere står på adresse 4 Pennsylvania Plaza New York 10001.

    Planlegge reiserute og transportmidler. Bruk internett og reiseselskaper.

    Oppgi reisetid og pris på turen totalt.

    Hvor mange gram CO2 er du ansvarlig for på en slik reise? Se tabell i naturfagsboka (Senit s.88)

    Planlegg deretter en «grønn» reiserute, med minst mulig utslipp av CO2. Hvordan endrer dette pris og reisetid på ferien din? 

    bodrek@ostfoldfk.no - 05.02.2015 15:41

  13. Quiz and a writing assignment about the film «Bend it like Beckham»

    Etter at elevene har jobbet med kapittelet om multikulturelle samfunn, fordeler og ulemper ved dem, avslutter vi med å se filmen " Bend it like Beckham"

    Elevene får quiz på ark eller digitalt og jobber med quiz i grupper av 2-3 stykker.

    Writing assignment gjøres individuelt.

    marinab - 09.02.2015 14:03

  14. Australia. Aboriginals.

    Elevene hører på  faktateksten om Australia og får et ark med oppgaver som de må svare på.

    Oppgavene leveres til lærer og blir vurdert med karakter.

    marinab - 09.02.2015 15:28

  15. Tverrfaglig læringsoppdrag PTF for kjøretøy og billakkering

    Et tverrfaglig undervisningsopplegg med muntlige, skriftlige og tverrfaglige vurderinger i programfag, norsk, engelsk og samfunnsfag for kjøretøy og billakkering. Dette opplegget egner seg etter utplassering.

    Torleif Sleveland - 16.05.2013 13:20