Search page

Søket fant 27 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  2. Supernanny

    To undervisningsopplegg av liknende karakter. Oppgavene er varierte, og temaet er barneoppdragelse i Norge, Storbritannia og USA. Tidsbruk avhenger av klasse, men fra 3-6 timer avhengig av nivå.

    Supernanny VG1 har oppgaver som også dekker kompetansemål i programfag knyttet til lek og aktivitet.

    Supernanny VG2 har oppgaver som kan være eksamensforberedende.

    1702jeso - 21.02.2014 11:34

  3. A Pig in a Poke or How to Complain Successfully

    The activities help practise basic skills: speaking and writing.

    Students play roles by complaining about a product or service.

    Next, the model text - a letter of complaint - is analysed in pairs and in class (the link )

    Finally, each student writes a letter of complaint.

    Tatjana Berg - 03.12.2013 21:08

  4. Modellskip (TIP)

    Mål for undervisningsopplegget: Elevene skal bygge og male et modellskip. Arbeidsprosessen skal dokumenteres på engelsk i en arbeidslogg, samt presenteres for klassen og faglærere.

    Mariann Svendsen - 16.06.2014 11:00

  5. Milling - Turning - Drilling (Outline)

    Milling - Turning - Drilling (Outline)

    Truls Marius Sverd - 08.04.2014 11:30

  6. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  7. Guided Tour of English Speaking Tourists in Norway

    I denne oppgaven skal du planlegge guiding av en gruppe engelsktalende gruppe turister fra de ankommer flyplassen til de går ombord på Hurtigruta i Bodø.

    15046601 - 07.11.2013 11:26

  8. Nutrition

    Eleven velger et “alderstrinn” de vil fokusere på (små barn, ungdom, eldre). Lage en beskrivelse av hva slags mat som er riktig og viktig for denne aldersgruppen og hvorfor. Man kan også fokusere på kosthold for mennesker som trenger en spesiell diett på grunn av sykdommer (hjerte-kar, diabetes f.eks). Det kan være en skriftlig beskrivelse, eller evt en PP-presentasjon med fokus på muntlige ferdigheter.

    Lise Sørnskog - 20.11.2013 19:16

  9. The respiratory system

    Elevene skal i dette undervisningsopplegget jobbe med respirasjonssystemet. I første oppgave skal elevene oversette organer fra et bilde til engelsk. De skal deretter skrive kort om funksjonen til organene, samt øve på uttale i par. Elevene vil i den første oppgaven få trening i funksjoner tilknyttet respirasjonssystemet, i tillegg til faguttrykk på engelsk knyttet til egen studieretning.

    Mariann Svendsen - 26.02.2014 14:53

  10. Fritidsaktiviteter for tenåringer

    Elevene lager «stands» og brosjyrer. De skal presentere en eller flere brosjyrer der de beskriver hva ungdom med ulike interesser kan gjøre av aktiviteter sommer- og/eller vinterstid i sitt nærmiljø. Presentasjonen bør overtale ungdommer til å bli med på aktivitetene.

    metteor - 19.12.2013 13:07

  11. Writing instructions based on documentation (pictures)

    Elever i alle yrkeslinjer lærer prosesser som de trenger til yrkeslivet sitt; det kan være bygging av en bod eller riktig metode for flytting av pasienter. Avtal med programfagslæreren om at eleven skal dokumentere prosessen ved å ta bilder underveis.

    Elevene skal sette bildene sammen til å presentere til medelevene. De må kunne forklare bildene med bruk av riktig fagbegrep både i forhold til substantivene og verbene. Medelever må da skrive trinn for trinn instruksjoner basert på informasjonen de har fått fra den som presentert.

    Bronia Hamilton - 12.09.2014 09:50

  12. The Restaurant of your Dreams

    Et fire ukers undervisningsopplegg for RM, hvor elevene kan jobbe kreativt innenfor det å lage sin egen restaurant. Sluttproduktet er både en muntlig presentasjon og skriftlige tekster inklusive annonse, meny, dagbokside og ordliste.

    Liv Kristin Rasmussen - 12.11.2013 14:04

  13. Social competance/social skills (ikke ferdig)

    Innhold:

    Cooperation with children in your future occupation; for instance kindergarden

     

    Læringsmål:

    Forstå barn

    Kommunisere med barn og deres foreldre på engelsk:

    Kunne disse begrepene

    Cooperation with children- samhandling mellom barn

    Responsibility=Ansvar

    Assertiveness=Selvhevdelse

    Self-control=Selvkontroll

    Emphaty=empati

    Beeing happy/joyful/playful= lek, glede, humør

     

    Grunnleggende ferdigheter:

    Lese

    IKT

    skjerven2@hotmail.com - 13.10.2015 14:47

  14. Teens and sex

    Føraktivitet: diskutere temaet hvor elevene får finne ord som kan være aktuelle for prosjektet og det aktuelle temaet. F.eks: prevensjon, overgrep, seksuell trakassering, etikk, moral, grensesetting, debut.(de kan jobbe i par, grupper, rotasjon etc.) oppsummering på tavlen til slutt.

    Oppgave:
    TEENS AND SEX

    Stine Pettersen - 13.10.2015 15:31

  15. Eksamensforberedelse

    Dette er en oppgave som skal fungere som forberedelse for eksamen for elever i vg2 yrkesfag. Elevene skal i utgangspunktet gå igjennom oppgaven i grupper og lage en muntlig presentasjon for klassen. Hvis faglærer vil, så kan man også be om et skriftlig svar på oppgaven som kan brukes som vurderingsmateriale. 

    Oppgaven er laget med utgangspunkt at elever innenfor yrkesfag gjerne gjør det bra på eksamen hvis de kan finne den yrkesfagrettede oppgaven og anvende sin fagkunnskap på denne.

    Tid: 2-4 uker. 

    halsau@vgs.nfk.no - 14.04.2015 11:09

  16. HMS på verkstedet. Engelsk og TIP samarbeid

    Et felles startprosjekt omkring helse miljø og sikkerhet innen TIP og engelsk der elevene både skal få en grunnleggende innføring i viktigheten av HMS innen eget programfag og lære viktige begreper innen det samme temaet i engelskfaget. Målet er også at elevene skal være i stand til å bruke engelskfaget både muntlig og skriftlig for å beskrive områder innen eget utdanningsprogram.

     

    Opplegget kan tilpasses og endres for å kun være muntlig/ munne ut i muntlig prosjekt og/ eller i tillegg levere en skriftlig oppgave. 

    litlell87@gmail.com - 17.11.2015 15:52

  17. Lag en brosjyre over amerikanske merkedager

    Engelsk: Lag en brosjyre over amerikanske merkedager vi, i Norge, har tilegnet oss. Gjør i tillegg rede for hvordan de forskjellige merkedagene markedsfører seg.  Presenter brosjyren. 

    Kommunikasjon:

    Skriftlig innlevering hvor elevene diskuterer:

    1. Opprinnelsesland/opprinnelig tradisjon 
    2. Virkemidler i reklame/markedsføring
    3. Hvordan kan vi fornorske tradisjonene? 
    4. Hva gjør disse merkedagene med norsk næringsliv? 
    5. Etikk i forhold til markedsføring 

    Eventuelt at elevene idemyldrer om hva oppgaven skal inneholde. 

    alijoa11@vgs.nfk.no - 01.12.2015 15:10

  18. Farger og former

    Denne oppgaven krever noe samarbeid/koordinering med programfag. I det minste må man vite at temaene er gjennomgått og hvilke praktiske oppgavene som er laget i produksjonsfaget. Elevene skal få instruksjon i fargesirkelen/fargekontraster, grunnleggende geometriske og organiske former (og evt. stilisering eller forenkling av former).

    Temaene blir ofte gjennomgått på høsten og derfor er det aktuelt etter høstferien, men dette må du undersøke på DH-avdelingen på din skole. 

    Torleif Sleveland - 13.10.2015 15:05

  19. TIP logg, rapport og instruks med vurderingsskjema og skriverammer

    Dette undervisningsopplegget går over tolv uker, men kan gjøres på kortere tid dersom man ønsker det. Det er et tverrfaglig samarbeid mellom norsk, engelsk og om mulig programfagene produksjon og dokumentasjon og kvalitet.

    Torleif Sleveland - 21.10.2014 14:45

  20. Ambulance Paramedic Report

    What is expected of student: Report writing and Powerpoint presentation of incident with pictures and diagrams.

     

    spiwe.thandabani.ronning@skole.rogfk.no - 08.02.2016 16:40

Pages