Search page

Søket fant 28 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  2. Work procedure

    Elevene skal lage prosedyrer for arbeidsoperasjoner på engelsk mens de er ute i praksis. Dette vil ende opp i både skriftlig og muntlig sluttprodukt som kan vurderes med karakter av både yrkesfaglærer og engelsklærer.

    Opplegget kan brukes på alle yrkesfaglige linjer.

    1306olto - 23.09.2013 15:24

  3. Audio Puzzle

    Et undervisningsopplegg hvor elever jobber med lytteforståelse og ordforråd ved å pusle sammen en lydfil i programmet Audacity. Dette er et undervisningsopplegg som kan brukes i alle programområder. Her som et eksempel for Bygg og anlegg.

    kirth060866 - 14.11.2013 11:39

  4. Filmmanus

    Denne oppgaven bygger på et tverrfaglig undervisningsopplegg i engelsk og MK for elever i 1. klasse medier -og kommunikasjon. Elevene skal i denne oppgaven utvikle et manus for en kortfilm på engelsk, som videre skal fremføres på engelsk.

    Mariann Svendsen - 15.11.2013 13:47

  5. An HMS project in Agriculture and horticulture and Equestrian and farrier activities

    Elevane skal førebu ein presentasjon om helse og sikkerheit i eit område innan landbruk/hestefag for ei tenkt målgruppe - the Young Farmer's Club. Elevane skal jobbe i par. Målet er at dei skal betre engelskkunnskapane sine om HMS, men også bli meir merksam på eigen og andre sin tryggleik både i heimen, på garden og på skulen. Opplegget øver lesing som grunnleggande ferdigheit, evna til å organisere og framstille informasjon - også skjematisk - og har elles fokus på munnlege ferdigheitar.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 14.11.2012 12:35

  6. Words, actions and doing things

    Klassen deles inn i fire grupper der hver gruppe skal lage en presentasjon på engelsk av henholdsvis automasjon, el-energi, data/elektronikk og sikkerhet/verktøy innen elektrofaget. Elevene kan benytte photo story, power point eller film. En evt. film kan også lastes opp på YouTube. Presentasjonen skal inneholde både bilder, tekst og tale.

    Grunnleggende ferdigheter legges det spesielt vekt på, og hvordan blir disse ivaretatt:

    - å lese: Elevene leser fagtekster på engelsk på forhånd for å lære seg fagord og uttrykk.

    ginarn - 13.05.2013 16:02

  7. You CAN tell a book by its cover!

    Eleven skal designe et bokomslag og skrive første avsnitt til denne fiktive boka.

    Fra http://www.scanpix.no / http://ndla.no/en/node/67108

    Julia Day - 13.05.2013 17:49

  8. Fritidsaktiviteter for tenåringer

    Elevene lager «stands» og brosjyrer. De skal presentere en eller flere brosjyrer der de beskriver hva ungdom med ulike interesser kan gjøre av aktiviteter sommer- og/eller vinterstid i sitt nærmiljø. Presentasjonen bør overtale ungdommer til å bli med på aktivitetene.

    metteor - 19.12.2013 13:07

  9. Writing instructions based on documentation (pictures)

    Elever i alle yrkeslinjer lærer prosesser som de trenger til yrkeslivet sitt; det kan være bygging av en bod eller riktig metode for flytting av pasienter. Avtal med programfagslæreren om at eleven skal dokumentere prosessen ved å ta bilder underveis.

    Elevene skal sette bildene sammen til å presentere til medelevene. De må kunne forklare bildene med bruk av riktig fagbegrep både i forhold til substantivene og verbene. Medelever må da skrive trinn for trinn instruksjoner basert på informasjonen de har fått fra den som presentert.

    Bronia Hamilton - 12.09.2014 09:50

  10. The Restaurant of your Dreams

    Et fire ukers undervisningsopplegg for RM, hvor elevene kan jobbe kreativt innenfor det å lage sin egen restaurant. Sluttproduktet er både en muntlig presentasjon og skriftlige tekster inklusive annonse, meny, dagbokside og ordliste.

    Liv Kristin Rasmussen - 12.11.2013 14:04

  11. Go To Gate. Project: Guide

    Lisens: CC-by-nc-sa, foto: Norwegian, NTB Scanpix

    Pupils apply for a job in a travel agency by sending their application and CV. Then they are invited for an "interview" and eventually they are given the job. Pupils choose a country and a city in any English speaking country as their destination. The whole project has different stages, e.g.day 1: From the airport to the hotel (a "guide" has to inform "tourists" about the hotel)

    Tatjana Berg - 14.05.2013 12:58

  12. Presentere ungdomsbedrift

     

    Lisens: CC-by-nc-sa, foto: Espen S Hoen, vg, Scanpix/NTB

    Elevene skal presentere ungdomsbedriften og skolen i møte med besøk av elever fra Russland og Frankrike. Klassen er vertskap for de andre utenlandske elever, skal ta imot dem, presentere sin UB og legge til rette for en hyggelig sosial setting hvor elevene skal oppleve å bli kjent med hverandre.

    0904arst - 14.05.2013 11:14

  13. The creation of a self-portrait - Media and Communication

    Med utgangspunkt i kreative bilder eleven har tatt i mediafaget skal eleven lage en muntlig beskrivelse (lydfil) av prosessen med å lage bildet og skrive en tekst (valgfri sjanger) inspirert av bildet eller en tekst om hva som var inspirasjonen til å lage nettopp dette bildet. Bildet, lydfilen og teksten skal presenteres i en glog, en digital poster som er en sammensatt tekst i seg selv (her lagd i programmet Glogster).Med opplegget følger prosjektplan for prosjektet The creation of a self-portrait og forslag til egenvurderingsark.

    Svein Anders Kvellestad - 05.11.2013 09:05

  14. Engelsk nyhetsreporter/journalist

    I mange medieyrker må man kommunisere via internett som reportere/journalister osv. via videokonferanse, chat, mobil, sosiale medier osv. Dette gjelder spesielt hvis man jobber i et internasjonalt selskap er nyhetsreporter i krig eller man skal dekke en nyhetshendelse på direkten på tv osv.

    Forslag til scenario:

    - Krigsreporter i utlandet

    - tv-reporter for en engelskspråklig tvkanal

    - Dekke en fødsel i dyrepark

    - Dekke en begivenhet i et engelskspråkelig land (feks. USA, Storbritannia)

    niclin - 11.12.2013 11:35

  15. Social competance/social skills (ikke ferdig)

    Innhold:

    Cooperation with children in your future occupation; for instance kindergarden

     

    Læringsmål:

    Forstå barn

    Kommunisere med barn og deres foreldre på engelsk:

    Kunne disse begrepene

    Cooperation with children- samhandling mellom barn

    Responsibility=Ansvar

    Assertiveness=Selvhevdelse

    Self-control=Selvkontroll

    Emphaty=empati

    Beeing happy/joyful/playful= lek, glede, humør

     

    Grunnleggende ferdigheter:

    Lese

    IKT

    skjerven2@hotmail.com - 13.10.2015 14:47

  16. Eksamensforberedelse

    Dette er en oppgave som skal fungere som forberedelse for eksamen for elever i vg2 yrkesfag. Elevene skal i utgangspunktet gå igjennom oppgaven i grupper og lage en muntlig presentasjon for klassen. Hvis faglærer vil, så kan man også be om et skriftlig svar på oppgaven som kan brukes som vurderingsmateriale. 

    Oppgaven er laget med utgangspunkt at elever innenfor yrkesfag gjerne gjør det bra på eksamen hvis de kan finne den yrkesfagrettede oppgaven og anvende sin fagkunnskap på denne.

    Tid: 2-4 uker. 

    halsau@vgs.nfk.no - 14.04.2015 11:09

  17. Tupac Shakur lyrics analysis with interview from 1988

    Tupac Shakur is 17 years old in 1988, the age of most VG1 students. He is a teenager with strong opinions and engagement for his community, friends and family. He speaks about his mother, their life in poverty, and the choices a young man has to consider.

    2 Pac became what Elvis is for Rock and Roll and The Beatles is for pop music. He had a major influence on Rap and Hiphop in the 90’s and when he died in 1996 he has become an icon for a lot of youths world wide.

    Torleif Sleveland - 10.02.2015 12:20

  18. Lokale mattradisjoner

    Elevene skal presentere lokal tradisjonsmat for turister. De skal også lage lokal tradisjonsmat. I løpet av prosjektet skal elevene lære om lokal mat, lage lokal mat, og presentere lokal matkultur for turister. Sluttproduktet skal være en stand for turister om lokale mattradisjoner. Her skal det presenteres smaksprøver og informasjon om lokal matkultur. Informasjonen kan være i form av en brosjyre, photostory-film eller annet.

    guri.duesten@stfk.no - 01.12.2015 15:16

  19. TIP logg, rapport og instruks med vurderingsskjema og skriverammer

    Dette undervisningsopplegget går over tolv uker, men kan gjøres på kortere tid dersom man ønsker det. Det er et tverrfaglig samarbeid mellom norsk, engelsk og om mulig programfagene produksjon og dokumentasjon og kvalitet.

    Torleif Sleveland - 21.10.2014 14:45

  20. Ambulance Paramedic Report

    What is expected of student: Report writing and Powerpoint presentation of incident with pictures and diagrams.

     

    spiwe.thandabani.ronning@skole.rogfk.no - 08.02.2016 16:40

Pages