Search page

Søket fant 31 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  2. Theme Travel in the UK - Service and transport

    Elevene skal bruke relevant informasjon på internett til å lage og presentere en temareise til et land/sted i UK. Elevene skal lage en brosjyre på engelsk ved hjelp av programmet Publisher (Office-pakken). Brosjyren og opplysninger om markedsføringsidè og økonomiske beregninger skal inngå i presentasjonen. Opplegget øver både skriftlige, muntlige, kommunikative, digitale og matematiske ferdigheter.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 16.11.2012 12:15

  3. Where Shit Happens

    Dette opplegget er basert på et prosjekt der elevene bygde en utedo, men kan knyttes til hvilket som helst produkt. Opplegget kan gjøres helt eller delvis. Elevene vil jobbe med ordinnlæring, muntlig aktivitet både på verksted og i form av presentasjoner og tekst. Grunnleggende ferdigheter som å lese, regne, snakke og skrive blir berørt. Jobber enten individuelt eller i grupper. Det er flere sluttprodukter i dette prosjektet: PowerPoint-presentasjon; muntlig presentasjon; materialsliste; salgsprospekt; brev med materialsbestilling til engelsk/amerikansk materialsleverandør.

    0904arst - 13.05.2013 16:49

  4. Make your own Haiku Poetry!

    Elevene lærer om haiku som sjanger og lager en klasseutstilling av haikudikt på engelsk. Diktene skal settes inn i layout i ett av Adobeprogrammene som elevene er kjent med (Photoshop, Illustrator eller InDesign).

    Etter en innledende forelesning om sjangeren, jobber elevene individuelt, med lærer som veileder.

    Grunnleggende ferdigheter som dekkes i dette prosjektet er skriving, lesing og bruk av digitale verktøy.

    Opplegget kan tilpasses andre programfagområder der elevene da bruker Power-Point eller et annet presentasjons-/designverktøy.

    Svein Anders Kvellestad - 08.05.2013 14:42

  5. Halloween

    Beskriver et undervisningsopplegg i engelsk, der en har oppgaver knyttet til en tekst om Halloween.

    Engebret Grøthe - 31.10.2013 13:55

  6. Internasjonalt samarbeid gjennom ungdomsbedrift

    Skuleåret 2013-2014 deltok elevar i medium og kommunikasjon på vg2 i eit samarbeid med elevar på andre linjer i Sverige, Spania og Italia.

    Denne filmen viser læringsutbytte av å samarbeide på tverss av landegrensene. Filmen er planlagt, innspelt og produsert av medieelevar på Mo og Jølster vgs, no Hafstad vgs.

    oledev - 21.10.2014 12:02

  7. Designed for the Dump: E-Waste

    This material deals with electrical and electronic waste (so-called e-waste), its consequences and what could be done about it.  We aim to answer the following main questions as part of the period:

    What is e-waste?
    Why are electrical and electronic devices “designed for the dump"?
    What are the consequences of e-waste?
    What does Norwegian and international law say about e-waste?
    What could be done about this problem?
    What could YOU do?

    jannike.berger@skoyenasen.gs.oslo.no - 10.02.2015 16:17

  8. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  9. Photo story from "PTF-work"

    Selvstendig tverrfaglig oppgave som eleven jobber med i løpet av, for eksempel, en to-ukers PTF-periode.

    lisbeham@vfk.no - 10.02.2015 09:49

  10. Auto Body Paintshop

    Billakkering på engelsk.

    Et opplegg som gir elevene muligheter til å bruke alle grunnleggende ferdigheter i engelsk. I undervisningsopplegget øves elevene i å finne mening i tekst, leseforståelse. Høre og se på video/ film om billakkering. Teste forståelse og skrive sammensatte tekster basert på nøkkelord/ keywords. Bruk av skriveramme som redskap.

    Ordlæring.

    Egen link til YouTube video i filen med oppgave.

    Torgeir Holla - 11.09.2013 15:45

  11. Words, actions and doing things

    Klassen deles inn i fire grupper der hver gruppe skal lage en presentasjon på engelsk av henholdsvis automasjon, el-energi, data/elektronikk og sikkerhet/verktøy innen elektrofaget. Elevene kan benytte photo story, power point eller film. En evt. film kan også lastes opp på YouTube. Presentasjonen skal inneholde både bilder, tekst og tale.

    Grunnleggende ferdigheter legges det spesielt vekt på, og hvordan blir disse ivaretatt:

    - å lese: Elevene leser fagtekster på engelsk på forhånd for å lære seg fagord og uttrykk.

    ginarn - 13.05.2013 16:02

  12. Lydprosjekt: lyddrama på engelsk

    • Tittel: Lydprosjekt: lyddrama på engelsk
    • Trinn/nivå: Vg1 – engelsk og medier og kommunikasjon
    • Emner: Kreativ skriving, drama, Hollywood-modellen, manusskriving, lydeffekter, planlegging, redigering
    • Tidsramme: Engelsk: to uker; mediefag: tre uker (gjerne overlappende)
    • Ide og utarbeidelse: Malin Cerense Straumsnes Myrbakken og Frode Heichelmann, Bardufoss Høgtun vgs, Troms

    Et tverrfaglig opplegg som involverer fagene engelsk, mediedesign og medieproduksjon

    frohe120369 - 20.02.2014 15:57

  13. Working as a translator

    I linken ligger det mange filmer som er relevante for elektro. Elevenes oppgave er å oversette disse til engelsk. De kan velge seg en fil, eller læreren kan velge ut hvilke(n) film(er) som skal oversettes.

    siwaina - 10.02.2015 11:51

  14. The Restaurant of your Dreams

    Et fire ukers undervisningsopplegg for RM, hvor elevene kan jobbe kreativt innenfor det å lage sin egen restaurant. Sluttproduktet er både en muntlig presentasjon og skriftlige tekster inklusive annonse, meny, dagbokside og ordliste.

    Liv Kristin Rasmussen - 12.11.2013 14:04

  15. Social competance/social skills (ikke ferdig)

    Innhold:

    Cooperation with children in your future occupation; for instance kindergarden

     

    Læringsmål:

    Forstå barn

    Kommunisere med barn og deres foreldre på engelsk:

    Kunne disse begrepene

    Cooperation with children- samhandling mellom barn

    Responsibility=Ansvar

    Assertiveness=Selvhevdelse

    Self-control=Selvkontroll

    Emphaty=empati

    Beeing happy/joyful/playful= lek, glede, humør

     

    Grunnleggende ferdigheter:

    Lese

    IKT

    skjerven2@hotmail.com - 13.10.2015 14:47

  16. Eksamensforberedelse

    Dette er en oppgave som skal fungere som forberedelse for eksamen for elever i vg2 yrkesfag. Elevene skal i utgangspunktet gå igjennom oppgaven i grupper og lage en muntlig presentasjon for klassen. Hvis faglærer vil, så kan man også be om et skriftlig svar på oppgaven som kan brukes som vurderingsmateriale. 

    Oppgaven er laget med utgangspunkt at elever innenfor yrkesfag gjerne gjør det bra på eksamen hvis de kan finne den yrkesfagrettede oppgaven og anvende sin fagkunnskap på denne.

    Tid: 2-4 uker. 

    halsau@vgs.nfk.no - 14.04.2015 11:09

  17. Lokale mattradisjoner

    Elevene skal presentere lokal tradisjonsmat for turister. De skal også lage lokal tradisjonsmat. I løpet av prosjektet skal elevene lære om lokal mat, lage lokal mat, og presentere lokal matkultur for turister. Sluttproduktet skal være en stand for turister om lokale mattradisjoner. Her skal det presenteres smaksprøver og informasjon om lokal matkultur. Informasjonen kan være i form av en brosjyre, photostory-film eller annet.

    guri.duesten@stfk.no - 01.12.2015 15:16

  18. TIP logg, rapport og instruks med vurderingsskjema og skriverammer

    Dette undervisningsopplegget går over tolv uker, men kan gjøres på kortere tid dersom man ønsker det. Det er et tverrfaglig samarbeid mellom norsk, engelsk og om mulig programfagene produksjon og dokumentasjon og kvalitet.

    Torleif Sleveland - 21.10.2014 14:45

  19. Ambulance Paramedic Report

    What is expected of student: Report writing and Powerpoint presentation of incident with pictures and diagrams.

     

    spiwe.thandabani.ronning@skole.rogfk.no - 08.02.2016 16:40

  20. Bærekraftig og økonomisk ferietur

    Dere skal planlegge en reise tur-retur fra Askim Vgs til dere står på adresse 4 Pennsylvania Plaza New York 10001.

    Planlegge reiserute og transportmidler. Bruk internett og reiseselskaper.

    Oppgi reisetid og pris på turen totalt.

    Hvor mange gram CO2 er du ansvarlig for på en slik reise? Se tabell i naturfagsboka (Senit s.88)

    Planlegg deretter en «grønn» reiserute, med minst mulig utslipp av CO2. Hvordan endrer dette pris og reisetid på ferien din? 

    bodrek@ostfoldfk.no - 05.02.2015 15:41

Pages