Search page

Søket fant 8 resultater på 0.059 sekunder.

Søkeresultater

  1. Hair Design: How to Receive, Advise and Treat a Client

    Elevene skal lære:

    • hvordan de tar imot en kunde på engelsk
    • sosiale fraser
    • faguttrykk som de trenger for å kommunisere med en kunde
    • å gi gode råd om frisyre
    • forklare i detalj hvordan de utfører oppgaven med å lage den valgte frisyren på engelsk

    Elevene bør jobbe 2 og 2.

    Jan Espen Andresen - 14.05.2013 12:20

  2. Presentation of Art and Design Product

    Eleven velger ett produkt han/hun har laget i programfaget som presenteres muntlig og/eller skriftlig. Fokus på begrunnelse for valg av materiale, utstyr, farger. Beskrivelse av fremgangsmåte. Refleksjon rundt hva eleven synes om sitt produkt og hva som evt kunne vært gjort annerledes.

    Grunnleggende ferdigheter er lese, skrive, snakke og digitale ferdigheter.

    Ellen B Tuvsjøen - 07.11.2013 10:58

  3. Hair Design: Consultation and After Care

    Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på kundebehandling, konsultasjon med kunder i en frisørsalong og å kunne gi gode råd til kunden for å ta vare på frisyren. Hovedmålet for opplegget er at elevene skal tilegne seg fraser og uttrykk de trenger for å kunne kommunisere med kunder på engelsk om kundens ønsker og behov og å kunne gi relevant råd og veiledning til kunder i en frisørsalong, samt å bevisstgjøre frisørelever om noe av det som skal til for å lykkes i frisørfaget.

    Jan Espen Andresen - 03.12.2013 12:26

  4. Hair Design: Exceed Your Hair Clients Needs and They Will Be Loyal for Life

    Dette opplegget bygger på samme lest som: "Consultation and After Care".

    Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på hva frisører kan gjøre for å holde på kundene sine og få et godt rykte som profesjonell frisør. Gjennom arbeidet med teksten og opplegget skal elevene tilegne seg forståelse av hva som ligger i god kundebehandling og også tilegne seg et vokabular som gjør at de kan yte god kundebehandling på engelsk.

    Jan Espen Andresen - 03.12.2013 15:16

  5. Sewing Bee Ep.1

    Denne serien har fire episoder.

    Veldig god kvalitet på innhold og språk og brukes av Ingunn Abrahamsen, programfaglærere på DH, Godalen vgs.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 12:21

  6. Farger og former

    Denne oppgaven krever noe samarbeid/koordinering med programfag. I det minste må man vite at temaene er gjennomgått og hvilke praktiske oppgavene som er laget i produksjonsfaget. Elevene skal få instruksjon i fargesirkelen/fargekontraster, grunnleggende geometriske og organiske former (og evt. stilisering eller forenkling av former).

    Temaene blir ofte gjennomgått på høsten og derfor er det aktuelt etter høstferien, men dette må du undersøke på DH-avdelingen på din skole. 

    Torleif Sleveland - 13.10.2015 15:05

  7. FYR- design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk

    Design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk.

    Sluttprodukt: et valgfritt ferdig sydd tekstilprodukt.

    cj@huldranloke.no - 01.03.2016 20:20

  8. The Golden Section

    Undervisningsopplegget er et tverrfaglig opplegg mellom engelsk og utdanningsprogrammet design- og håndtverk. Elevene skal kunne forklare hva det gyldne snitt er, forkomst i naturen og bruken i det virkelige liv. Sluttproduktet er ei veggavis som elevene laget individuelt eller smågrupper. Veggavisen presenteres muntlig for de andre i klassen.

     Lisens CC0. Hentet fra: http://ndla.no/node/164895

    Lisbeth Andersland - 07.05.2013 15:32