Search page

Søket fant 9 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Visit a wiseman - work experience

    This is a lesson based on a cooperative learning structure from Spencer Kagan and Jette Stenlev. It is to be used after work experience for students to share and reflect on their experiences. It predominantly involves oral work but can also be completed with the group producing a short text.

    Bronia Hamilton - 15.10.2013 11:08

  2. The Sales Clerk

    Undervisningsopplegget er ment å trene elevene i muntlig kommunikasjon knyttet til kjøp og salg. Dette opplegget krever lite utstyr, men noe forberedelser knyttet til useful phrases og situasjonstilpasset språk. På Youtube finnes det flere snutter som viser "good customer service".

    Læringsmål: Styrke ordforråd og situasjonstilpasset språk knyttet til fremtidig yrke.

     

     

    anch0604 - 11.09.2013 15:19

  3. Consensus Placemat - Customer Service Case Studies

    Students will read a case study situation and each write down how they would respond step by step. They must then each share their response and come to a consensus as a group about the best way to respond.

    This can be repeated with several different case studies and the responses then shared again as a class.

    Bronia Hamilton - 15.10.2013 13:54

  4. Booking av hotellrom

    Forutsetning før opplegget gjennomføres. Gjennomgang av:

    - høflighetsfraser

    - service/kundebehandling

    - personlig kommunikasjon

    - hvilke informasjonsoppgaver en hotellresepsjonist har

     

    Rollespill:

    2-4 personer, hvorav 1 resepsjonist, 1-2 kunder,evt. en lytter. 

    Oppgave: Engelsktalende turister som trenger rom for natten. Gjennomføre samtale og booking.

    Presentasjon for klassen.

    Opplegget gjennomføres i løpet av 2 skoletimer.

    alfhild.kristensen@gmail.com - 24.04.2015 11:07

  5. Presentere ungdomsbedrift

     

    Lisens: CC-by-nc-sa, foto: Espen S Hoen, vg, Scanpix/NTB

    Elevene skal presentere ungdomsbedriften og skolen i møte med besøk av elever fra Russland og Frankrike. Klassen er vertskap for de andre utenlandske elever, skal ta imot dem, presentere sin UB og legge til rette for en hyggelig sosial setting hvor elevene skal oppleve å bli kjent med hverandre.

    0904arst - 14.05.2013 11:14

  6. What is good service?

    Elevene skal diskutere hva de opplever er god service når de er på hotell. Etterpå skal de se et youtube-klipp som omhandler noe av dette. Deretter skal de svare på noen spørsmål knyttet til Youtube-klippet.

    siwaina - 14.05.2013 11:56

  7. Eg er omvisaren dykkar i dag!

    Elevane jobbar tverrfagleg med å førebu ei omvising av ein attraksjon/sjåverdigheit i nærområdet for ei turistgruppe. Elevane jobbar med grunnleggjande ferdigheiter både i programfag, engelsk og norsk, samt konkrete læreplanmål i dei ulike faga. Elevane jobbar i grupper med å løyse oppgåva. Målet er å gi elevane øving i å planlegge og gjennomføre ei omvising for ei turistgruppe, og øve på kommunikasjon. Sluttproduktet vil vere ei reell omvising på engelsk, med tospråkleg brosjyre om attraksjonen/sjåverdigheiten samt blogginnlegg med evaluering og eigenvurdering.

    kribef - 10.06.2014 14:40

  8. Insight selling

    Ekskursjon til nasjonalmuseet for samtidskunst og Engebret Cafe.

    Eleven skal kunne finne frem til, bearbeide og presentere ny informasjon på norsk og engelsk.

    Eleven skal videre skjønne betydningen av fagkunnskap for å kunne presentere på norsk og engelsk samtidskunst på en god måte. Eleven skal kunne forstå service og engelskkunnskapens betydning for Cafe Engebret sin suksess og overlevelse på sikt.

    Julie Bjørnstad - 03.06.2016 10:00

  9. A Difficult Customer - Service and transport

    I dette opplegget øver elevene engelske fraser brukt i kundebehandling gjennom å lage en case som utvikles til et rollespill. Dette skal spilles i klassen. Oplegget ivaretar også utvikling av skriftlige ferdigheter ved at elevene skal lære å skrive en rapport basert på det som hendte i rollespillet.

    Det følger med et arbeidsark til elevene med nyttige ord, uttrykk og formuleringer som kan være til støtte i rollespillet.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 16.11.2012 11:34