Search page

Søket fant 114 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Engelske tekstordnere

    Nyttige ord som kan brukes for å styrke grunnleggende skriveferdigheter.

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 10:00

  2. Biopoem

    Nyttig for å hjelpe eleven til å trenge inn i teksten og personbeskrivelser

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 10:43

  3. Tools

    Læreren tar med ett verktøy/redskap per elev. Elevene forbereder en kort muntlig presentasjon av verktøy og bruksområde. Etter presentasjonene samles verktøyene inn og elevene får nytt verktøy etter trekning. Prosessen gjentas.

    Bjarne Skuggen - 14.05.2013 10:53

  4. Keep the Wheels Turning: Cycling in London

    Photo: Tatjana Berg. CC-by-nc-sa

    Pupils learn new vocabulary, watch and listen to a video clip from YouTube, prepare a short speech and write an instruction: How to Use Boris Bikes

    Tatjana Berg - 14.05.2013 11:12

  5. Vurdering av muntlige tekster

    Skjema for vurdering av muntlig framlegg.

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 12:07

  6. Formidle erfaringer fra praksis på engelsk

    Formidle erfaringer fra praksis på engelsk ved bruk av digitale hjelpemidler som bilder og video.

    Dette opplegget må samordnes med programfaglærerne slik at det er en del av et prosjekt i forbindelse med utplassering eller liknende.

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 12:25

  7. Kattapult* : Project Table

    Pupils build a table in a workshop at school. They improve manual skills and learn to work as a team.

    English assignment targets basic skills such as writing, reading and speaking

    Tatjana Berg - 18.09.2013 10:28

  8. Work procedure

    Elevene skal lage prosedyrer for arbeidsoperasjoner på engelsk mens de er ute i praksis. Dette vil ende opp i både skriftlig og muntlig sluttprodukt som kan vurderes med karakter av både yrkesfaglærer og engelsklærer.

    Opplegget kan brukes på alle yrkesfaglige linjer.

    1306olto - 23.09.2013 15:24

  9. Dialog på arbeidsplassen i tegnefilmform

    Elevene skal i løpet av økta skrive en dialog på engelsk i tegnefilmform. De skal bruke sine digitale ferdigheter, og kunnskap fra programfagene til å formulere en dialog som kunne foregått på arbeidsplassen sin. Elevene står fritt til å dikte hva som skjer i filmen, men målet er at dialogen skal være knyttet opp mot noe som de har hatt om i programfagene sine.

    Borghild E. Hornnes - 26.09.2013 14:04

  10. A cooperative electrician

    Elever jobber med et intervju og andre deler av en tekst om elektrikeryrket. Det brukes en "cooperative learning"-struktur som heter "role reading", deretter jobber elevene parvis. Opplegg resulterer enten i en kort brosjyre, eller en muntlig fremføring som kan vises til elever fra 10. trinn som er på besøk og kunne tenke seg å søke plass på VG1 elektrofag.

    "Image courtesy of imagerymajestic / FreeDigitalPhotos.net"

    Julia Day - 15.10.2013 14:16

  11. Språk, naturfag, mat, formingsfag,...

    Dekk læreplanmål ved å lage og spise god mat samtidig som man har hyggelig sosialt samvær. Noen av læreplanmålene som kan dekkes/knyttes opp mot oppgaven er:

    Fremmedspråk nivå 1:

    • sammenligne noen sider ved tradisjoner, skikker og levemåter i språkområdet og i Norge
    • gi uttrykk for opplevelser knyttet til språkområdets kultur
    • drøfte sider ved dagligliv, tradisjoner, skikker og levemåter i språkområdet og i Norge

    Naturfag (alle læreplanmål innen temaet ernæring og helse)

    Erlend Thune - 27.09.2012 14:39

  12. Begrepsinnlæring - et tverrfaglig samarbeid mellom bygg- og anleggsteknikk og engelsk

    I dette opplegget skal elevene jobbe på ulike måter med begrepsinnlæring av de 30 - 40 viktigste redskapene fra verkstedet på engelsk. Elevene kan jobbe parvis, i mindre grupper og i hel klasse. Det jobbes først og fremst med den grunnleggende ferdigheten muntlig engelsk, men opplegget kan enkelt utvides til også å omfatte skriftlig arbeid med redskapene. Det legges ikke opp til noen formell vurdering fra lærerens side, men ulike vurderingsformer kan brukes underveis og i etterkant av arbeidet.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 30.10.2012 11:05

  13. Stereotyping – us and they?

    A teaching design that empowers the individual through cooperative learning and prevents labeling and stereotyping of groups of individuals through an understanding of covert discrimination in digital media and face to face. The lessons will mainly strengthen the pupils' ability to express themselves orally.The end product of the lessons will be a poster produced by each group to be shared among the rest of the class.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 19.11.2012 10:49

  14. Formal and informal language

    Dette opplegget fokuserer på språklæring og skriftlige ferdigheter. Elevene skal identifisere eksempler på uformelt språk gjennom en brainstorm og vurdere språkbruk i forskjellige situasjoner. Videre skal de omskrive en veldig uformell jobbsøknad til passende språk. Neste oppgave innebærer at de skal lese en artikkel og en blogg om rapperen 50 cent og skal jobbe med å identifisere forskjellene i språklige uttrykksmåter og forklare effekten av disse forskjellene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 19.11.2012 12:26

  15. Top Gear Race Across Japan Part 2

    Presentasjon

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 12:26

  16. Top Gear Botswana adventure Part 1

    Presentasjon

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 12:57

  17. Top Gear Killing A Toyota Part 1, 2 & 3

    Presentasjon

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 13:07

  18. Top Gear Jeremy drives the smallest car in the world at the BBC

    Presentasjon

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 13:28

  19. Fagartikkel - Nurse Assistant

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er skriving av fagartikkel med temaet nurse assistant. Det er en fordel hvis elevene har kjennskap til temaet på forhånd gjennom for eksempel diskusjoner og lesing av relevant litteratur. Skrivingen kan gjerne innledes med et arbeid med en modelltekst, slik at elevene får kjennskap til hva som forventes av innholdet i en fagartikkel og selve sjangeren fagartikkel. Teksten skrives i to utkast (prosessorientert skriving) med lærerrespons midtveis.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 13:59

  20. Funny car stories

    Opplegget øver forståelse av vitser med relevant tema. Elevene skal lese og forstå vitser/morsomme historier på engelsk. Før lesing av vitsene jobber elevene med førlesingsaktiviteter for å være best mulig forberedt for å forstå innholdet og ta poengene. Opplegget er først og fremst rettet mot elever med lav måloppnåelse i engelsk, og søker og gi disse en positiv opplevelse av engelskfaget og mestringsopplevelse. Opplegget trener den muntlige ferdigheten i form av muntlige aktiviteter i førlesingsoppgave, samt lesing av tekst.

    Lisbeth Andersland - 13.05.2013 15:02

Pages