Search page

Søket fant 6 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Sveiseoppgave

    Sveiseoppgave

    Bruk tabellen som grunnlag for egne sveiseoppgaver til elevene

    Stål og sveis

    Materiale

    Pris og kommentar

    Stål

    30 kr per kg

    Vinkelstål

    45 kr per kg

    Elektroder

    Arvid Feldhusen - 06.03.2013 16:37

  2. Dreieøvelse 1

    Tar utgangspunkt i dreieøvelse fra maskinverksted!

    Lærer bør ha kjennskap til tip-faget, eventuelt samarbeide med programfaglærer:

    • tegning, dokumentasjon
    • matematikk
    • produksjon

    roabe - 27.03.2014 11:55

  3. Trigonometri med elektriske størrelser

    Oppgave der elevene skal jobbe med rettvinklet trekant, der det brukes elektriske størrelser og benevninger på trekanten.

     

    Kompetansemål matematikk:

    Mål for opplæringa er at eleven skal kunne

    • gjere greie for definisjonane av sinus, cosinus og tangens og bruke trigonometri til å berekne lengder, vinklar og areal i vilkårlege trekantar

     

    Opplæringsmål: Elevene skal kunne bruke pytagoras, cosinus og sinus for å finne lengder og vinkeler på rettvinklet trekanter.

    rune.lindland@gmail.com - 24.04.2015 11:46

  4. Trigonometri på elektrofag

    Enkelte skoler tilbyr ikke 1Y-T til sine elektrofagelever. For de elektrofagelevene som går på 1Y-P, kan disse heftene brukes. Det er totalt seks hefter med fasit bak.

    • Sinus
    • Cosinus og tangens
    • Invers til sinus, cosinus og tangens
    • Spenningstrekant
    • Impedans
    • Effektfaktor

     

    Heftene inneholder mange eksempler og er anbefalt å brukes i denne rekkefølgen, men kan selvfølgelig plukke slik som man vil. 

     

    Håkon Tveit - 05.01.2016 13:34

  5. Designing a comfortable chair - Design, Arts and Crafts

    Elevene trenes opp i leseferdigheter som innebærer å forstå, tolke og sammenholde opplysninger i et tekstutdrag fra Designing a Comfortable Chair og lærer faglig vokabular knyttet til dette programområdet gjennom å løse skriftlige oppgaver. Elevene skal også tegne sin egen drømmestol, beskrive denne og tenke seg til hvordan de kan selge ideen sin til en fremtidig produsent.

    Med opplegget følger en tekst for lesing med vokabularliste, arbeidsark til elevene (tasks 1-4) og forslag til websider som kan brukes som en inspirasjon.

    Svein Anders Kvellestad - 25.01.2013 11:28

  6. Bytte kledning

    • Elevforutsetninger:
    • De fleste elevene skal kunne regne areal og lengder. Men er forberedt på at noen ikke kan det helt.

     Oppgave:

    Elevene skal bytte kledning på boligen de bor i.

    1. De skal regne ut areal av kledning som skal byttes.

    2. Legge frem typen kledning de ønsker og en alternativ type kledning.

    3. Begrunne hvorfor de valgte den kledningen over den andre.

    sindsk17@student.uia.no - 19.03.2018 12:32