Search page

Søket fant 6 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Beregne pris på en pute eller sølvarmbånd

    Opplegget består av en mal for å beregne pris på en pute eller et sølvarmbånd. Det er ganske selvforklarende, og elevene har noe konkret å arbeide med.

    Anders Fløtra - 14.11.2013 18:56

  2. Emballasjedesign

    Oppgave der elevene skal designe og lage en emballasje som rommer 1 liter. Elevene står fritt til å velge form. En av dimensjonene (høyde eller grunnflate) må låses. Elevene bestemmer selv hvilken og gir denne dimensjonen ønsket størrelse. Deretter beregnes den andre ved å snu om på volumformel (eller ved prøving og forbedring).

    elro0604 - 23.10.2013 14:50

  3. Lage pute

    I dette undervisningsopplegget skal elevene framstille en pute fra ide til ferdig produkt.

    Foto: Hans / Pixabay.com
    Lisens: PD

    Lage en inspirasjonscollage, ideskisser av form, dekor og presentasjonstegning.

    Det skal lages mønster til puta.

    Putetrekk skal vrangsyes, størrelse, form, stoff og dekor er valgfritt.

    Rolf Liebich - 23.04.2014 13:17

  4. FYR- design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk

    Design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk.

    Sluttprodukt: et valgfritt ferdig sydd tekstilprodukt.

    cj@huldranloke.no - 01.03.2016 20:20

  5. Innred ditt eget rom - praktisk bruk av geometri

    Elevene har på forhånd hatt i lekse å måle soverommet sitt og beregne arealet. Elevene jobber alene eller to og to og bruker hele økta på oppgaven. Det er også muligheter for videreutvikling av oppgaven – evt differensiering for elever som ønsker noe ekstra. Dersom oppgaven samles inn, kan man komme tilbake til oppgaven et par ganger i løpet av året.

    Julie Bjørnstad - 14.02.2017 15:14

  6. "Pølseveske" - Geometri og kostnadsberegning på DH

    Elevene på DH lager ulike produkter når de arbeider med søm. Et av produktene som noen av elevene lager er en såkalt "pølseveske" (sylinderformet veske). Denne oppgaven tar utgangspunkt i en slik veske, men elevene trenger ikke nødvendigvis ha produsert den.

    Oppgaven tar for seg enkelte geometriske begreper, samt kostnadsberegning. Det er også mange muligheter for å bygge videre på denne.

    Maria Therese Kirkerud - 14.11.2013 12:50