Search page

Søket fant 2 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Lysåpning og senteravstand

    Arbeide praktisk med grunnsvill og stendere, først bare to stendere, deretter øke og generalisere.

    Måle og finne sammenhenger, notere i OneNote, etter hvert konstruere / bygge opp / lage formler.

    Bruke formlene i regneark.

    Løse formlene med hensyn på de ulike størrelsene som inngår.

    Ytterligere generalisering med antall stendere som variabel n.

    Knut Barder - 07.11.2013 09:29

  2. Anbud på arbeidsbukk

    Tverrfaglig opplegg i matematikk og bygg- og anleggsteknikk med kostnadsberegning av arbeidsbukk.

    Læringsmål:

    Eleven skal lære å bruke digitale verktøy til å sette opp budsjett for å beregne anbud på en arbeidsbukk

    Grunnleggende ferdigheter:

    Å kunne rekne som grunnleggjande ferdigheit inneber å bruke symbolspråk, matematiske omgrep, framgangsmåtar og varierte strategiar til problemløysing og utforsking som tek utgangspunkt både i praktiske, daglegdagse situasjonar og i matematiske problem.

    Elisabeth K - 31.01.2014 13:21