Search page

Søket fant 11 resultater på 0.06 sekunder.

Søkeresultater

  1. Ettpunktsperspektiv i GeoGebra

    Flytt forsvinningspunktet og se hva som skjer med figuren.

     http://www.geogebratube.org/student/m63524# 

    Elisabet Romedal - 14.05.2013 07:53

  2. FYR- design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk

    Design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk.

    Sluttprodukt: et valgfritt ferdig sydd tekstilprodukt.

    cj@huldranloke.no - 01.03.2016 20:20

  3. Tredimensjonalt rom

    Hensikten med oppgaven er å bruke målestokk og arealberegninger når man går fra arbeidstegning til ferdig produkt. Elevene skal lage en tredimensjonal modell av sitt eget klasserom i arkitektisopor.

    Elevene samarbeider om å måle rommet, men lager hver sin arbeidstegning og modell. Oppgaven må tilpasses det klasserommet du skal lage modell av.

    Foto: Aina Fardal. Lisens: CC by-sa

    Aina Fardal - 22.11.2012 00:50

  4. Mitt drømmehus

    Hensikten med oppgaven er å lage arbeidstegninger i en egnet målestokk som skal være grunnlaget for malene til et pepperkakehus. Oppgaven ble gjennomført i forbindelse med byens julemarkedutstilling.

    Foto: Nora Østern, 2012

    Aina Fardal - 21.02.2013 22:00

  5. Pepperkakehus

    I denne oppgaven skal elevene planlegge baking av tre pepperkakehus og bake disse.

    Arbeidsoppdraget består i å:

    1) lage en tegning av pepperkakehusene

    2) bergene mengden deig som trengs

    3) gjøre kostnadsberegninger

    4) bake pepperkakehusene og evaluere resultatet

    Når kakene skal bakes kan tilgang på ovn være en begrensende faktor. For å sikre at men får gjennomført bakinga på rimelig tid kan det være lurt å kreve av elevene at alle fire vegger til pepperkakehuset skal få plass på et bakebrett.

    elro0604 - 12.03.2013 15:01

  6. Forhold: Det gylne snitt og menneskekroppen

    Dette er en praktisk øvelse hvor elevene måler avstanden fra gulv til navle, fra navle til isse osv. Siden skal de regne ut forholdet mellom de ulike størrelsene for så å oppdage at det gylne snitt går igjen i menneskekroppen. Det er en rekke andre gylne snitt i menneskekroppen; f.eks. bredden på munnen dividert med bredden på nesen eller bredden på de to fortennene dividert på høyden på tennene. Det gylne snitt definerer ofte det vi i vår kultur oppfatter som et pent ansikt og en velproporsjonert kropp. Dette kan elevene utforske videre på egenhånd

    Anders Fløtra - 23.10.2013 11:00

  7. Blandinger og forhold, NCS

    Vi tar utgangspunkt i det naturlige fargesystemet NCS. Elevene henter selv fargekort hos fargehandleren. Definisjon av fargekoden repeteres og vi regner med de praktiske følgene når vi skal blande farger.

    Anders Fløtra - 23.10.2013 13:23

  8. Volangskjørt - arbeid med begreper knyttet til sirkelen

    Oppgaven omhandler begreper og formler knyttet til sirkelen. Oppgaven egner seg trolig best som samtale/diskusjon, eventuelt som en samarbeidsoppgave.

    Oppgaven egner seg for elever på DH når de har fått noe kjennskap til begreper innenfor tekstilfaget. Det kan være nødvendig å definere hva et volangskjørt er sammen med elevene.

    Det er selvfølgelig mange muligheter for å bygge videre på denne oppgaven.

    Maria Therese Kirkerud - 11.06.2014 08:34

  9. Møbelprodusent av paller

    Du er interiørkonsulent og får i oppdrag å lage møbler av paller. Du skal bestemme hva og hvor mye som skal lages.

    Lag en plan for kostnadene, hvor mange paller du trenger til hvert møbel og eventuelt andre ting som stoff og maling.

     

         

    Foto: (Pedersen, Bente)                                                 Foto (Pedersen, Bente)

     

    Aina Fardal - 27.11.2014 15:49

  10. Forenkling av former - overslagsregning

    Alle foto: Wenche Dypbukt

     

    Å kjenne igjen former og forenkle dem (stilisering) er viktig i designprosessen. Stilisering er en bevist forenkling av en form der hovedtrekkene beholdes. Vi prøver å se forbi detaljene og lar de mest karakteristiske trekkene står i fokus. I matematikk gjør vi noe av det samme når vi driver med overslagsregning.

     

    Wenche Dypbukt - 19.01.2015 13:59

  11. Redesign av lampe

    Redesign av lamper

    Ingrid Fløtra - 04.04.2016 19:12