Search page

Søket fant 6 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Et yrke innen "Design og håndverk"

    Elevene trener på å holde muntlige foredrag knyttet til et tema i programfaget, og på det å lage sammensatte tekster.

    PRESENTASJON:

    Lage en presentasjon av et yrke som design og håndverklinja legger grunnlaget for: Hva går yrket ut på, og hvor kan man jobbe? Hva trenger man av utdanning? Hvordan er det med jobbmuligheter, arbeidstider og lønn innenfor dette yrket?

    Tomas Bjørnstad - 22.05.2013 13:29

  2. Personlig søknad til læreplass

    Tverrfaglig samarbeid med norsk og helse- og oppvekstfag hvor elevene skal trene på det å ringe på en jobb, skrive søknad og CV, og forberede seg på et jobbintervju hvor de vil være lærlinger.

    Tekstene skal lagres på hjemmeområdet og være reelle dokumenter som de skal benytte våren på vg2 i forbindelse med søknad på læreplass. Opplegget kan også være et godt utgangspunkt for å lære arkivering av dokumenter og bevisstgjøring av viktigheten av å ha gode rutiner slik at de finner tidligere produserte dokumenter.

    Tomas Bjørnstad - 06.11.2013 10:18

  3. Skrei og lesing

    Elevene skal lese en faktatekst om skrei fra godfisk.no, og de skal bruke varierte læringsstrategier med fokus på lesing.

    Foto: Bjørn Rørslett / Samfoto NTB Scanpix.

    Lisens: CC by-nc-sa

    Tomas Bjørnstad - 21.04.2015 14:29

  4. HMS-blad og farepiktogram

    Elevene skal finne fram til, lese og trekke ut sentral informasjon fra ulike HMS–blad. Som en føraktivitet skal elevene bli kjent med ulike farepiktogrammer, og jobbe med begrepsforståelse for å lettere trekke ut informasjon fra databladene. Elevene skal trekke ut informasjon fra en video, ta en quiss, jobbe med piktogrammer og tilslutt skrive korte tekster om ulike farlige produkter på bakgrunn av informasjon fra datablader

    Tomas Bjørnstad - 22.05.2013 10:44

  5. Håndbok i måleverktøy/instrument

    FORSLAG TIL GJENNOMFØRING:

    Elevene velger et måleverktøy/instrument. Det er ønskelig at alle de nedenfor nevnte måleverktøyene/instrumentene er valgt, så elevene kan lære av hverandre. Elevene kan f.eks. ta bilde av valgte instrument og skrive en kort tekst om hva dette instrumentet brukes til. Teksten brukes som forberedelsesark til en muntlig presentasjon for de andre i klassen.

    Tomas Bjørnstad - 22.05.2013 10:56

  6. Internasjonal matkultur

    Elevene trener på å holde muntlige foredrag knyttet til et tema i programfaget, og på det å lage sammensatte tekster

    PRESENTASJON:

    • Elevene skal holde et foredrag om internasjonal matkultur i norsk vg1.
    • I vg1 restaurant- og matfag lager de eksempler på retter fra den kulturen de har valgt å presentere.
    • Rettene kan deretter presenteres i form av en «digital bildelogg» fra den dagen da maten ble laget og spist på kjøkkenet/restauranten.

    Tomas Bjørnstad - 22.05.2013 13:49