Search page

Søket fant 5 resultater på 0.046 sekunder.

Søkeresultater

  1. Skriving i yrkesfag: TIP

    Denne filmen viser et samarbeidsprosjekt på Verdal videregående skole om skriving på yrkesfag. Bakgrunnen for prosjektet er at yrkesfaglærere på skolen ønsket å samarbeide med norsklærerne om elevenes skriving. Det er enighet blant elever og lærere om at skriveferdighet er viktig for å lykkes i skole og arbeidsliv. «Skriv det må´n jo uansett», sier en av elevene i filmen. Likevel er det til dels dårlig motivasjon for «norsk» blant en del yrkesfagelever.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 24.09.2014 08:58

  2. God kommunikasjon på bilverkstedet - Norsk - NDLA

    Oppgave til videoklipp om kommunikasjon mellom bilmekaniker og kunde.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 19.04.2013 09:22

  3. Sveiseingeniør - NDLA

    Kan du tenke deg å bli sveiseingeniør? I dette yrkesportrettet får du et innblikk i en sveiseingeniørs hverdag og hennes arbeidsoppgaver. Du får også vite noe om hvorfor det er viktig med de grunnleggende ferdighetene i fagene norsk, engelsk og matematikk, og hvordan sveiseingeniøren bruker disse ferdighetene når hun utfører arbeidsoppgavene sine.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 03.02.2014 09:25

  4. Kunden i fokus? Verkstaden som servicebedrift

    Utgangspunktet for undervisningsopplegget er temaet rollespel som programfaget legg rammene for. I programfaget arbeider elevane med kommunikasjon og opplæring i service. Dei må mellom anna ta stilling til kva det er viktig å tenkje på for ein mekanikar og ein som jobbar i kundemottak. I norskfaget arbeider elevane med munnleg kommunikasjon, verbal og non-verbal. Skriftleg legg norskfaget rammer i høve til tekst som skal leverast i etterkant. Sluttproduktet er eit refleksjonsnotat med grunnlag i eleven si rolle i rollespelet.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 07.12.2012 15:10

  5. Differensial

    Utgangspunktet for undervisningsopplegget er et rollespill. Temaet differensial gjennomgås i programfaget slik at elevene får kunnskap om emnet. Elevet skal videre forberede rollene til rollespillet i par, øve på rollene både som mekaniker og kunde, samt framføre rollespillet for klassen.

    Målgruppe

    Tverrfaglig undervisningsopplegg norsk og vg2 kjøretøy

    Grunnleggende ferdigheter

    Å kunne uttrykke seg muntlig og skriftlig

    Cecilie Isaksen Eftedal - 10.12.2012 09:05