Search page

Søket fant 5 resultater på 0.053 sekunder.

Søkeresultater

  1. Terningkast 6

    Tverrfaglig samarbeid mellom norsk, matematikk, engelsk, dokumentasjon og kvalitet og tekniske tjenester.

    Grunnleggende ferdigheter:

    Elevene skal kunne:

    - Skrive arbeidsbeskrivelse på norsk og engelsk.

    - Skrive arbeidsrapport.

    - Produsere komponenter etter en arbeidstegning.

    - Velge materialer og verktøy i henhold til arbeidsoppdraget.

    - Regne med formlikhet og målestokk ut fra arbeidstegninger.

    - Bruke riktige måleenheter og måleredsskaper.

    - Regne ut overflate, volum og tetthet.

    lilan060753 - 13.05.2013 17:55

  2. Mat i påsken - Artikkel

    Tverrfaglig samarbeid mellom fellesfaget norsk og programfagene råstoff og produksjon, kosthold, ernæring og helse og servering, bransje og miljø (programområde for kokk- og servitørfaget). Kan brukes i muntlig sammenheng seinere. Elevene bruker det de har skrevet til å lage en muntlig presentasjon/foredrag om tema.

    lilan060753 - 13.05.2013 16:46

  3. En reise på verkstedet -presentasjon/demonstrasjon av et arbeidsområde

    Elevene jobber parvis og velger ut et spesifikt arbeidsområde på verkstedet og skal demonstrere og presentere arbeidsprosessen etterpå. Nærmere beskrivelse i den vedlagte fila.

    lilan060753 - 13.05.2013 15:45

  4. Rapport og logg som en del av praktisk arbeid på verkstedet

    Elevene skriver logg og rapport etter å ha hatt overhaling av bremsesystem på en varehenger til personbil.

    lilan060753 - 14.05.2013 09:10

  5. Oppstart av ungdomsbedrift

    Undervisningsopplegget passer til alle fag som har mulighet til å opprette ungdomsbedrift.

    Forslag til arbeid med nøkkelkompetanse/grunnleggende ferdigheter og metode er beskrevet i den vedlagte fila.

    lilan060753 - 14.05.2013 09:43