Search page

Søket fant 6 resultater på 0.066 sekunder.

Søkeresultater

  1. Språklab uten vegger

    SNAKKE: Dialogtrening, språklab uten vegger. Dette er såkalt «lukkede» hodesett som effektivt stenger ute lyd fra omgivelsene og tillater uforstyrrede samtaler. Dette er utprøvd lokalt på Åssiden. Man trenger et hodesett per elev. Hensikten er å styrke muntlig engelsk- eller norskkompetanse gjennom autentisk 1-1 dialog med via kommunikasjonsprogrammer som Skype.

    Målet er å innarbeide dette til en mer institusjonalisert/permanent praksis integrert i utvekslingsprogrammet. Bruke fagterminologi i norsk og engelsk. Alle skal få trening i muntlig praksis effektivt.

    19067302 - 19.02.2014 14:02

  2. Søken etter det gode liv

    Tema: Kulturmøte

    Tverrfaglig samarbeid mellom samfunnsfag og norsk på vg2 yrkesfag på alle programfag.

    Grunnleggende ferdigheter: Eleven skal trene på å utvikle muntlig ferdighet gjennom samtale, intervju og presentasjon. I tillegg skal de øve på skriftlig ferdighet gjennom skriftlig refleksjonslogg.

    Produkt:

    • Intervju

    • Refleksjonslogg der du reflekterer over eget arbeid og egen læring

    Presentasjon

    asemo - 06.06.2014 13:47

  3. RETORIKK I YRKET DITT

    Elevene hadde vært på Bygg reis deg i programfaget og skulle prestentere et produkt derfra. Powerpointpresentasjonen ble vurdert av fellesfaglærer og programfagslærer i fellesskap.Det ble lagt vekt på troverdighet som retorisk virkemiddel.

    karber7 - 27.03.2014 12:00

  4. Samansett tekst - opplegg for minoritetsspråklege

    Arbeid med reklame og verkemiddel i reklamefilmar. Etos, logos og patos er også omgrep ein skal innom. Gjennom arbeidet kjem ein innom dei norske folkeeventyra og også "det norske" slik det er representert i dag, med vekt på reality-tv. Til slutt skal ein kunne bruke kunnskap om kultur til å lage sin eigen reklame,

    brinor - 02.06.2015 13:20

  5. Halvårsplan i norsk vg1 yrkesfag

    Dette er ein halvårsplan som syner korleis ein kan samarbeide mellom faget Prosjekt til fordjuping og norsk.

    Heile hausthalvåret har fokus på kommuinikasjon, presentasjon og rapportskriving. Arbeidet byggjer opp mot utplassering i arbeidslivet i 14 dagar og etterarbeid etter dette.

    Lærestoffet er ein kombinasjon av læreboka Klar Melding 1, NDLA sine nettsider, andre nettressursar og lokale malar (blant anna oppsett av fagrapport og lokal læreplan i Prosjekt til fordjuping)

    Siv Reidun - 30.10.2013 13:13

  6. Klassikere i klasserommet: Frankenstein

    Å jobbe med romanklassikere på yrkesfag er absolutt mulig. Mary Shelleys Frankenstein, eller den moderne Prometheus er en spennende gotisk roman som elevene raskt kommer inn i og synes er underholdende å jobbe med. Dette undervisningsopplegget krever at lærer har gjennomgått romansjangeren på forhånd, men ellers er opplegget beregnet både på de svakere elevene og de som trenger ekstra utfordring. Elevene får hver sin roman delt ut, noe leses høyt av lærer/elever, men de må også lese noe hjemme. Elevene får vedlagt hefte og jobber med spørsmål til teksten mens de leser.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 20.11.2013 09:47