Search page

Søket fant 7 resultater på 0.058 sekunder.

Søkeresultater

  1. Vurdering av muntlige tekster

    Skjema for vurdering av muntlig framlegg.

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 12:07

  2. Søknad på mediejobb med påfølgende jobbintervju

    Elevene skal søke jobb i en reelt utlyst jobb. De skal også legge ved cv. Etterpå skal alle gjennom et jobbintervju. Intervjuerne velger da hvem som får jobben, og argumenterer overfor gruppa. Gruppa sier seg enig/uenig med intervjuerne.

    2208nibe - 18.02.2014 20:21

  3. Språklab uten vegger

    SNAKKE: Dialogtrening, språklab uten vegger. Dette er såkalt «lukkede» hodesett som effektivt stenger ute lyd fra omgivelsene og tillater uforstyrrede samtaler. Dette er utprøvd lokalt på Åssiden. Man trenger et hodesett per elev. Hensikten er å styrke muntlig engelsk- eller norskkompetanse gjennom autentisk 1-1 dialog med via kommunikasjonsprogrammer som Skype.

    Målet er å innarbeide dette til en mer institusjonalisert/permanent praksis integrert i utvekslingsprogrammet. Bruke fagterminologi i norsk og engelsk. Alle skal få trening i muntlig praksis effektivt.

    19067302 - 19.02.2014 14:02

  4. RETORIKK I YRKET DITT

    Elevene hadde vært på Bygg reis deg i programfaget og skulle prestentere et produkt derfra. Powerpointpresentasjonen ble vurdert av fellesfaglærer og programfagslærer i fellesskap.Det ble lagt vekt på troverdighet som retorisk virkemiddel.

    karber7 - 27.03.2014 12:00

  5. Etisk dilemma

    I dette prosjektet skal elevene undersøke etiske dilemmaer som de kan møte som yrkesutøver. Klassen arbeider i hver sin gruppe og lager problemstillinger rundt etiske dilemmaer i arbeidslivet. Formålet er å oppøve elevenes evne til å reflektere selvstendig, problematisere og til å se ulike løsninger.

    Illustrasjon: Kjell Rosland, NKI-forlaget
    Lisens: CC-by-nc-sa

     

    Julie Bjørnstad - 09.09.2015 13:55

  6. Godalen videregående skole leser

    Godalen videregeånde skole leser. (Her kan man enkelt endre navn på skole.)

    Dette undervisningsopplegget brukes på vg1-elever rett før eller etter høstferien. Elevene tar i bruk ulike lesestrategier som de senere kan bruke i undervisningssituasjoner eller lignende. Undervisningsopplegget har fokus på før-, under- og etterlesingsstrategier.

    Linn Økland - 13.05.2013 14:39

  7. Halvårsplan i norsk vg1 yrkesfag

    Dette er ein halvårsplan som syner korleis ein kan samarbeide mellom faget Prosjekt til fordjuping og norsk.

    Heile hausthalvåret har fokus på kommuinikasjon, presentasjon og rapportskriving. Arbeidet byggjer opp mot utplassering i arbeidslivet i 14 dagar og etterarbeid etter dette.

    Lærestoffet er ein kombinasjon av læreboka Klar Melding 1, NDLA sine nettsider, andre nettressursar og lokale malar (blant anna oppsett av fagrapport og lokal læreplan i Prosjekt til fordjuping)

    Siv Reidun - 30.10.2013 13:13