Search page

Søket fant 13 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Muntlig fremføring HMS

    Muntlig fremføring med power point HMS

    Helga-Marit Bolstad - 14.05.2013 12:31

  2. ”SKAL LÆRE NORDMENN Å LUKTE”

    Tverrfaglig samarbeid mellom norskfaget og de ulike programfaga på alle programområder.

    Grunnleggende ferdigheter: Lese, skrive, uttrykke seg muntlig

    Opplegget tar utgangspunkt i reportasjen ”Han luktet hvor gammel jeg var” (http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.8289880). Man kan velge blant en del førlesingsaktiviteter og videre arbeid. Grad av yrkesretting kan variere. Må avtales.

    Terese Kristin Aarsund Myklebust - 15.11.2013 12:37

  3. Søknad på mediejobb med påfølgende jobbintervju

    Elevene skal søke jobb i en reelt utlyst jobb. De skal også legge ved cv. Etterpå skal alle gjennom et jobbintervju. Intervjuerne velger da hvem som får jobben, og argumenterer overfor gruppa. Gruppa sier seg enig/uenig med intervjuerne.

    2208nibe - 18.02.2014 20:21

  4. Lag ein reklameannonse for linja di

    Elevane skal lage ein reklameannonse for yrkeslinja si. Målet er å få elevar på ungdomsskulen til å søkje på denne linja. Dette opplegget kan fungere fint som gruppearbeid.

    Grunnleggjande ferdigheiter:

    • å kunne uttrykkje seg munnleg
    • å kunne skrive
    • å kunne lese
    • å kunne bruke digitale verktøy

    Sluttprodukt: Sluttproduktet skal vere ein annonse. Denne kan til dømes vere ein plakat eller ei PowerPoint-side. Elevane skal til slutt presentere produktet og grunngi vala dei har gjort.

    Elinn Devold Myklebust - 23.04.2014 13:59

  5. Tverrfaglig PP Transport og logistikk

    Dette er en powerpoint som brukes av flere lærere i ulike fag og emner på Transport og logistikk. Kan brukes av fellesfag og programfaglærere. En idé som kan brukes av flere :-) med hilsen fra oss på Notodden videregående skole.

    Helga-Marit Bolstad - 13.05.2013 17:11

  6. Mitt framtidige yrke

    Elevene skal få innsikt i egen utdanning. Hvilke utdanningsmuligheter har de ved å gå valgte linje, hvilke muligheter har de på vg2? Hvor kan de bli lærlinger og hva innebærer lærlingetiden? Hvilke utviklingsmuligheter har de etter fagbrev angående videre utdanning og hvordan tror de at det valgte yrket vil se ut 20 eller 50 år fram i tid?

    Eksempel på elevtekst er vedlagt.

    johhus - 06.03.2014 05:59

  7. Ut i fra ditt yrkesvalg på DH skal du lage en PowerPoint presentasjon

    Ut i fra ditt yrkesvalg skal du lage en powerpointpresentasjon som du skal vise for klassen.

    Powerpointpresentasjonen skal inneholde:

    • Presentasjon av ditt yrkesvalg. (Finn også ut hvilke skoler som tilbyr dette faget. Hvor mange utøvere er det på landsbasis? Hvilke muligheter er det for læreplass? Er det lett å få jobb etter endt utdanning? Osv)
    • Valg av utplasseringssted
    • Bilder og presentasjon av utplasseringsstedet
    • Resyme av intervju
    • Egenvurdering

    ansk9 - 11.02.2013 09:18

  8. Sikkerhetsrutiner på skolen

    Norsk og sikkerhetsfaget

    Mål: Lære om sikkerhetsrutinene på Drammen vgs.

    Elevene skal samarbeide om å innhente informasjon fra blant annet IKT-avd, verneombud, vaktmester og brannvesen

    Gruppearbeid 3-4 elever:

     

    Espen Solberg - 06.11.2013 16:37

  9. Kva er EU?

    Undervisingsopplegg knytt til artikkel om EU som ligg på NDLA Samfunnsfag. Lesestrategiar og arbeid med vanskelege omgrep.

    brinor - 02.06.2015 12:32

  10. Instruksjoner - sammensatt tekst for yrkesfag

    I dette undervisningsopplegget vil elevene produsere sammensatte tekster i form av instruksjoner til bruk innenfor programfaget deres.

    martinri@ostfoldfk.no - 30.03.2016 12:36

  11. Din språkhistorie og yrkesfaglige begreper

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er temaene språk og kultur. Elevene skal arbeide med språk og kultur gjennom egen familiehistorie, jobbe med fagbegreper knyttet til kokk- og servitørfaget, samt skrive sin egen språkhistorie og framføre den muntlig.

    Målgruppe

    Norsk vg2 og kokk- og servitørfag

    Grunnleggende ferdigheter

    Elevene skal trene på å være aktør og deltaker i muntlige framføringer. De skal også trene på å skrive en tekst om sin egen språkhistorie i selvvalgt sjanger.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 03.12.2012 15:08

  12. Godalen videregående skole leser

    Godalen videregeånde skole leser. (Her kan man enkelt endre navn på skole.)

    Dette undervisningsopplegget brukes på vg1-elever rett før eller etter høstferien. Elevene tar i bruk ulike lesestrategier som de senere kan bruke i undervisningssituasjoner eller lignende. Undervisningsopplegget har fokus på før-, under- og etterlesingsstrategier.

    Linn Økland - 13.05.2013 14:39

  13. Halvårsplan i norsk vg1 yrkesfag

    Dette er ein halvårsplan som syner korleis ein kan samarbeide mellom faget Prosjekt til fordjuping og norsk.

    Heile hausthalvåret har fokus på kommuinikasjon, presentasjon og rapportskriving. Arbeidet byggjer opp mot utplassering i arbeidslivet i 14 dagar og etterarbeid etter dette.

    Lærestoffet er ein kombinasjon av læreboka Klar Melding 1, NDLA sine nettsider, andre nettressursar og lokale malar (blant anna oppsett av fagrapport og lokal læreplan i Prosjekt til fordjuping)

    Siv Reidun - 30.10.2013 13:13