Search page

Søket fant 4 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. "Min venn TV" av Gro Dahle

    Elevene skal lese sakprosateksten "Min venn TV" av Gro Dahle, bruke ulike læringsstrategier og lese med ulike oppdrag.

    Grunnleggende ferdigheter:

    Elevene leser teksten og tittelen som de skal reflektere over.

    Elevene uttrykker seg skriftlig ved blant annet tenkeskriving og bruk av gule lapper.

    Elevene uttrykker seg muntlig i par og på klassenivå.

    Linn Økland - 03.04.2014 16:00

  2. Godalen videregående skole leser

    Godalen videregeånde skole leser. (Her kan man enkelt endre navn på skole.)

    Dette undervisningsopplegget brukes på vg1-elever rett før eller etter høstferien. Elevene tar i bruk ulike lesestrategier som de senere kan bruke i undervisningssituasjoner eller lignende. Undervisningsopplegget har fokus på før-, under- og etterlesingsstrategier.

    Linn Økland - 13.05.2013 14:39

  3. Argumentasjon

    Argumentasjon

    Læringsmål:

    Målet for undervisningsopplegget er at elevene skal lære seg å argumentere for ulike påstander, og vise åpenhet for andres meninger og standpunkter. Elevene skal bli rustet til å drøfte ulilke problemstillinger og gjøre dem bedre til for eksempel å skrive en artikkel eller et leserbrev.

    Muntlige ferdigheter:

    Elevene skal uttrykke seg muntlig ved å forklare hva som er årsaker og løsninger på ungdomskriminalitet.

    Skriftlige ferdigheter:

    Linn Økland - 13.05.2013 15:46

  4. Rollespill

    Skuespill

    Skriftlige ferdigheter

    Elevene skal uttrykke seg skriftlig ved å skrive replikker og sceneanvisninger til skuespill.

    Muntlige ferdigheter

    Elevene skal i gruppe samarbeide og diskutere seg frem til replikker og sceneanvisninger i et rollespill. Neste steg er å innta en rolle i rollespillet ved å vise innlevelse og engasjement.

    Linn Økland - 14.05.2013 11:54