Search page

Søket fant 6 resultater på 0.053 sekunder.

Søkeresultater

  1. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  2. Lag din egen tegnefilm

    Dette er et tegnefilmprogram hvor elevene selv kan lage tegnefilmer på norsk og engelsk.

    Borghild E. Hornnes - 26.09.2013 13:22

  3. Språklab uten vegger

    SNAKKE: Dialogtrening, språklab uten vegger. Dette er såkalt «lukkede» hodesett som effektivt stenger ute lyd fra omgivelsene og tillater uforstyrrede samtaler. Dette er utprøvd lokalt på Åssiden. Man trenger et hodesett per elev. Hensikten er å styrke muntlig engelsk- eller norskkompetanse gjennom autentisk 1-1 dialog med via kommunikasjonsprogrammer som Skype.

    Målet er å innarbeide dette til en mer institusjonalisert/permanent praksis integrert i utvekslingsprogrammet. Bruke fagterminologi i norsk og engelsk. Alle skal få trening i muntlig praksis effektivt.

    19067302 - 19.02.2014 14:02

  4. Forslag til oppgave Transport og Logistikk

    FYR – oppgaveforslag VG2 Transport og Logistikk

    Elevene lager en Powerpoint-presentasjon som gir en oversikt over prosedyrer ved transport av gods over landegrenser. De skal presentere resultatet for de andre elevene i klassen. Presentasjonen skal inneholde hvilken innflytelse EU har over det norske eksport- og importregelverket, selv om Norge ikke er medlem av EU. Oppgaven skal ha en oppsummering av regelverket ved grensepassering på engelsk.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.01.2015 11:35

  5. Personvern og etikk

    Oppbygning av hjemmesidene i IKT-fagene. Bruk av HTML, CSS og Dreamweaver til å utarbeide hjemmesider.

    Julie Bjørnstad - 02.06.2016 14:59

  6. Salgssamtalen

    Oppgaven gis etter teoretisk gjennomgang av kjøper- og selgerrollen og salgssamtalen i programfaget. Deretter kan elevene jobbe selvstendig i grupper á to. Elevene skal lage et rollespill med selger og kjøper. Samtalen skal filmes og gjøres tilgjengelig.

    Begge lærere fungerer som veiledere og er tilstede ved fremvisning av filmene. 

    Se vedlegg for flere detaljer.

    Julie Bjørnstad - 03.06.2016 11:27